Boeingi 737-600 to już historia

Boeingi 737-600 to już historia Bardzo szybko sprawdziły się spekulacje o zakończeniu produkcji Boeinga 737-600. Wczoraj (8.08) amerykański producent oficjalnie ogłosił, że rezygnuje z oferty sprzedażowej, a co za tym idzie również i produkcji tego samolotu. Maszyna B736 była jednym z najbardziej nieudanych, pod względem kosztów przelotu na pasażera, modeli 737.- Pogodziliśmy się z rzeczywistością, że nie...
09/08/2012 16:59   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_602a8 2012-08-13 13:10   
gosc_602a8 - Profil gosc_602a8
Dobrze, strasznie to szkaradne.
spotter10 2012-08-10 08:52   
spotter10 - Profil spotter10
Trochę szkoda, bo te "malutkie" samolociki cieszyły oko spottera. Ale też wiele lat się zastanawiałem, jak im się to może opłacać. Podejrzewam, że nie tylko A318 znikną, ale róniez A319 mogą odejść do lamusa. Nie da się ukryć, że A320 i 737-800 to chyba najbardziej udane modele obydwu producentów.
4tech 2012-08-09 21:27   
4tech - Profil 4tech
jeszcze trochę A318 lata- AF, Avianca,Tarom, BA lataja też A318-112 (CJ) jako Elite
usuniety 2012-08-09 21:16   
usuniety - Profil usuniety
gosc_87674: pierwsze A318 już są zezłomowane. Poszukaj sobie na internecie. Wiem tylko tyle, że jak narazie Frontier Airlines zdecydował się zezłomować A318. O reszcie mi nic nie wiadomo. Jest sporo ze statusem "STORED"
gosc_87674 2012-08-09 20:25   
gosc_87674 - Profil gosc_87674
taki sam los czeka Airbusa A318
piotrek737 2012-08-09 19:26   
piotrek737 - Profil piotrek737
Jak wiadomo 737-600 był następcą 737-500. Niestety przy obecnych kosztach operacyjnych jak i wysokich cenach paliw, jeden i drugi samolot po prostu są za drogie w przeliczeniu na fotel. Zabierają mało pasażerów, a koszty paliwa i eksploatacji porównywalne są z większym 737-700. Do tego nigdy w 737-600 nie zamontowano wingletów, a w późniejszym czasie pojawili się tacy konkurenci jak Embraer 190 i 195 przez co B736 stracił od razu. Raz, że E-Jety mają wygodniejszą kabinę (układ 2-2), a dwa że spalają mniej paliwa przez co są tańsze na fotel. Może w takiej linii jak SAS, która ma czasem ceny z kosmosu na krótkich trasach wychodzi im na plus. Natomiast dla innych linii, które wożą mniej biznesu lub tylko ekonomię był on nieopłacalny. No chyba, że podamy tu przykład Tunis Air, który lata nimi na czarterach z dopłatami rządowymi ;)
gosc_86c0b 2012-08-09 18:56   
gosc_86c0b - Profil gosc_86c0b
Czy może ktoś wyjaśnić dokładniej dlaczego ten model jest tak słabo oceniany przez przewoźników ? Czy chodzi wyłącznie o koszty eksploatacji (paliwożerne silniki?) ?
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy