Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_6fb55
2012-02-23 06:11
Pamiętacie Air Polonia? Też chcieli zrobić siatkę po Polsce tylko, że na B737. Wiemy jak to się skończyło. OLT ma dobry pomysł, ale czy będzie im się opłacało latać A319? Przeliczcie samo paliwo ATR pali 800kg, a A319 dwa razy tyle...Będzie ciekawie najważniejsze, że ceny będą spadać. ELO musi walczyć o rynek tym bardziej, że chcą kupić Q400.
gosc_853cf
2012-02-22 08:29
no widzę że kolega słabo zorientowany, bo akurat Eurolot przynosi zyski...
gosc_efad0
2012-02-22 07:46
pociagne jeszcze maly OT jesli chodzi o loty w DE to maszyny typu A-320, 319, 321, 737 lataja nie tylko do hubow jak FRA czy MUC, ale nawet miedzy HAM, NUE, STR, BRE etc. Wydaje mi sie, ze te Airbusy OLT maja szanse na niektorych trasach w Polsce latac nawet niezle zapelnione. Tylko w swiadomosci Polakow samolot musi kojarzyc sie wreszcie z "normalnym" srodkiem komunikacji.
gosc_85fec
2012-02-21 23:25
może OLT i zmienia nazwy i próbuje sił ale za to walczy na prawdziwym rynku nie marnotrawi państwowych pieniądzy...
gosc_06a00
2012-02-21 22:54
No właśnie. Chyba większe zaufanie mam do Eurolotu niż do spółki która już ileś razy zmieniała nazwę i startowała od nowa...
gosc_aa79e: tia.. jeśli miałbym się bać rezerwacji to raczej w OLT, choćby z tego względu że nie mam potem czasu ani ochoty wypełniać druczków chargeback w banku.
gosc_aa79e
2012-02-21 21:47
Eurolot już teraz w ogóle padnie jak tylko ruszy OLT. Nie ma nawet co w Eurolocie biletów rezerwować!
Nie tylko mentalność i świadomość Polaków musi się zmienić, ale nader wszystko poziom życia, stosunek zarobków do kosztów. Polska to kraj w niechlubnej czołówce z największym odsetkiem społeczeństwa żyjącym poniżej progu ubistwa w EU.
gosc_99ca6
2012-02-21 21:26
ja wielokrotnie musialem podrozowac po polsce samochodem lub PKP z racji na brak polaczen lotniczych... Mam nadzieje ze to zmieni sie wkrotce a tak na marginesie to OLT bedzie latal ATR na niekotrych trasach a jak wiadomo to bardzo ekonomiczna maszyna.
usuniety
2012-02-21 21:19
gosc_81e25, ale jak ludzie mają się oswoić z lataniem, skoro bilety krajowe (nie licząc sporadycznych okazji) kosztowały kilkaset złotych dotychczas. Jeśli dzięki niskim cenom OLT "nauczy" Polaków latania, jest szansa że za rok czy dwa czy trzy więcej osób chętniej wyda i 150 zł i więcej na lot, gdyż będą mieli już za sobą te pierwsze doświadczenia z lataniem, i nie będzie już dla nich tak oczywisty wybór kolei czy prywatnego auta, lub też autobusu. Może to wszystko naiwne, a OLT wydaje się nieco podejrzane (bo idea ideą, ale ekonomia to racja bytu), ale nie należy tego przedsięwzięcia od razu przekreślać.
usuniety
2012-02-21 21:16
gosc_1f179, ale ja nie piszę nic na temat sensowności latania takimi maszynami. Odniosłem się do ogólnego stwierdzenia misia_pysia, który napisał że po DE nie latają maszyny tej wielkości co A320.
gosc_1f179
2012-02-21 21:11
kasjanek - ale to są loty do hubu czyli zupełnie inna bajka. A OLT chce latac P2P
usuniety
2012-02-21 21:08
"Pozatym to nieprawda, że tam latają po kraju samoloty tej wielkości." I tu się mylisz. Notorycznie latają B737, A319, A320 i A321 (te ostatnie np. z Berlina do Frankfurtu LH)
gosc_81e25
2012-02-21 21:07
W Niemczech społeczeństwo jest już bardziej oswojone z podróżami lotniczymi. W Polsce potrzeba na to czasu. Przeciętny człowiek po 40 roku życia nadal woli podróżować koleją. OLT z początku na pewno będzie miało 'branie', ale z czasem przestanie to być opłacalne. Zainteresowanych będzie coraz mniej...
misio_pysio
2012-02-21 21:06
do gosc_c057d :
Nie bądź śmieszny.
1) Niemcy mają dwa razy więcej mieszkańców.
2) Średnie roczne zarobki w Niemczech to 24900 EUR, a w Polsce 5400 EUR;
3) Ile masz wielkich miast w Polsce a ile w Niemczech.
Pozatym to nieprawda, że tam latają po kraju samoloty tej wielkości.
Ale latać sobie po Polsce mogą i Jumbo Jetem, A380 albo nawet An-225 Mriją tylko, że to się u nas nie opłaci.
Zobacz jakie obłożenie ma LOT albo Eurolot. Gdzie tu Ci pasażerów do 319ki?
W systemie OLT powoli zaczynają się pojawiać ceny po 149 zł (wczoraj widizałem dwie, jedna GDN-WAW, druga GDN-KRK) więc na tych rejsach już ponad połowa miejsc zarezerwowana :) Myślę, że z kolejnymi dniami takich rejsów będzie więcej ;)
gosc_c057d
2012-02-21 20:40
A niby czemu A-320 ma nie latac po PL? W niewiele wiekszch Niemczech na krajowych lotach takiej LH czy AB dominuja maszyny tej wielkosci.
gosc_218ae
2012-02-21 20:25
OLT? Konkurencja....? Chyba przez tydzień. Propozycja OLT jest nierealna i nieopłacalna. A320 po Polsce, ha ha ha
dominik22444
2012-02-21 18:50
Eurolotowi konkurencja się pojawiła :) olt ...
gosc_4fce3
2012-02-21 17:54
Pisze/mówi się wziąć a nie wziąść