Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
flybe, no właśnie, masz rację, ja zakładam, że nikt z nas nie zna węwnetrznych sytuacji i umów by wyciągać pohopne wnioski. Zbyt prosta jest logika typu: Jasio bawil sie w piaskownicy, a potem przyszedl do domu i dostal sraczki; a więc Jasio dostal sraczki od zabawy w piaskownicy.
Miało być " ... To nie BA przyszło po sloty do MA.." za błąd sorki;)
@Madej, od dłuższego czasu lansujesz tezę ogólnie rzecz ujmując że BA jest be i że jest winne nieszczęciom MA. Teza sama w sobie słuszna tyle że w tym przypadku błędna. To nie BA przyszło skory na LHR do MA a MA przyszło do BA z propozycją sprzedaży ( zresztą niet ylko do BA).MA w tamtym czasie było w tragicznej sytuacji finansowej że szukało wszędzie gdzie tylko się dało kasy. Dlatego weszli do OW robiąc mały deal z BA. Za sloty na LHR dostali "furę" kasy plus sloty na LGW.
miało być AY to też członek OW.
747400er: ale jest to jednak perfidia ze strony BA, do Finnairu nawet nie odważyliby się z czymś takim wystartować a AY to też członek BA. I to jest własnie obraz całości jak anglicy odnoszą się do różnych ludzi chociazby innych narodowości, to jak postapili z MA odzwierciedla ten właśnie problem tylko że w dużo większej skali.
b747400er
2011-05-17 17:06
madej: Tak, to byly czasy, kiedy BA/LHR (numeracja rejsów w zakresie BA005-999) przejmowalo trasy od BA/LGW (rejsy numerowane BA2XXX). Warto jednak zwrocic uwage, ze operacyjnie to dwa odrebnie organizmy jedynie dla pasazera wystepujace pod jedna marka. Pod koniec lat 90 duza czesc polaczen z LGW obslugiwal tez franczyzobiorca BA CityFlyer (CJ), ktory wowczas ujednolical flote na LGW/LCY/MAN. Do LGW przeniesiono 737, do MAN i na LCY ARJ, zamienione pozniej na E70/90. W 1998 BA przejelo CJ, jednak dalej fukcjonuje on jako odrebny organizm w strukturze korporacyjnej BA.
b747400er: to był jeszcze czas kiedy BA przenosił swoje 737 z LHR na LGW a MA latał na LHR własnie 737 bo nie miał innego samolotu krotkodystansowego. Mysle, że tzw ujednolicanie floty też wpłynęło na decyzje BA, potraktowali MA jak swoja własność. W czasach kiedy LOT aliansował z BA, benki 737 nalezace do BA stacjonowały jeszcze w najlepsze na LHR.
b747400er
2011-05-17 16:34
MA przystapil do owa, w momencie, kiedy BA szukal kazdej mozliwosci zdobycia slotow na LHR. W dodatku MA byl w tragicznej sytuacji finansowej i BA kupilo od nich te sloty za duze pieniadze... OK za swoje sloty rowniez dostalo krocie i mogl podreperowac swoj budzet. Odsprzedali je partnerom z aliansu. M. in. DL wykorzystuje dzis byle sloty OK. Ale jak dla mnie sloty na LHR to tzw. dobra niezbywalne i nawet, aby podreperowac budzet nie warto ich poswiecac i mysle, ze w LO maja tego swiadomosc, zwlaszcza, ze powrotu na LHR moze nie byc, bo raczej w najblizszych latach nie ma szans na dodatkowy pas. Mozna myslec o sojuszu z BA, choc z powodu kilku innych aspektow to nie jest najatrakcyjniejsze rozwiazanie, ale sloty na LHR LO powinien zachowac, nawet gdyby mial wracac w ramiona BA. LOT aliansowal sie juz raz z BA w drugiej polowie lat 90, ale wtedy nie bylo mowy o oddaniu/sprzedazy slotow na LHR.
jeszcze dodam że w końcu pierwsza osoba na tym forum zauwazyla jak fajnie BA traktuje takich maluchów jak Malev, partner pierwszorzędny nie ma co, to ostrzeżenie dla LO żeby w łapy BA i OW nigdy nie wpaść.
nie lata bo BA ich stamtad wywalilo jak wstapili do OW. Nie latają już 4 rok na LHR. Z tej części europy tylko LOT lata na LHR, Malev na LGW a CSA w ogole skasowała wyspy brytyjskie.
No to fajnych mają partnerów z sojuszu skoro nawet nie mają slotów do głównego hub-u oneworld...
piotrek737
2011-05-17 10:43
Nie ;) Lata teraz tylko na LGW...
To Malev nie lata na LHR???