W Boeingu linii Qantas wybuchł silnik

W Boeingu linii Qantas wybuchł silnik Piloci samolotu australijskich linii lotniczych Qantas, zmuszeni byli do powrotu na lotnisko w San Francisco po tym, gdy w samolocie Boeing 747 wybuchł jeden z silników. Do incydentu doszło 45 minut po starcie z amerykańskiego lotniska. Na pokładzie znajdowało się 230 osób, nikt nie ucierpiał.Po tym, gdy maszyna bezpiecznie wylądowała, pasażerowie opowiadali, że usłyszeli...
01/09/2010 09:15   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
rafalgo 2010-09-02 12:17   
rafalgo - Profil rafalgo
ciekawe, co komisja ustalila.
piotrek737 2010-09-02 10:04   
piotrek737 - Profil piotrek737
Tak mają tam też cywile szkolenia ale w osobnej części lotniska niż wojskowi. Co do BA to źle się może wyraziłem poleciał do LHR i tam zdecydowali, że w związku z tym robią mu diverta do MAN ;)
that 2010-09-02 10:01   
that - Profil that
piotrek737: No ale w takim razie, jesli landing mass byla wieksza niz zakladano, to lecac z LAX chyba wiecej by spali do LHR niz MAN? FAA potrzymalo rowniez opinie CAA w tej sprawie. / A to w Deblinie rowniez szkola cywilnych pilotow?
that 2010-09-02 09:54   
that - Profil that
driver800: Zgadzam sie z Toba w 100% nie dostrzegles ironii mojego postu. Przeciez 747 ma cztery silniki nie po to, aby latal na trzech czy dwoch i kazda awaria wymaga awaryjnego ladowania, to chyba oczywiste... Pozatym wybuch silnika odrzutowego nie zagraza naruszeniu konstrukcji kadluba ani tez skrzydla samolotu. Polecam poczytac na temat budowy silnikow odrzutowych :)
piotrek737 2010-09-02 09:47   
piotrek737 - Profil piotrek737
Ja w Hameryce leciałem AA i DL no i oczywiście DL była dla mnie o niebo lepsza chociaż jako maniak lotnictwa wsiadając do 767 AA na krajówce było mi po prostu whatever jaką linią lecę ważne, że nie był to ATR :D ;) Driverze: Co do poziomu szkoleń to i takowy w Polsce się posypał. Jak koleżanka mi opowiedziała parę akcji z kursu cywilnego z Dęblina to aż nie chciałem wierzyć np. panowie przed jakimś egzamem nie wiedzieli jak się czyta METAR... Co do lotów BA to tego 19 lutego 2005 roku owszem załoga kontynuowała lot ale nie wylądowali na LHR tylko do MAN i tam zrobili awaryjne bo nie spalili tyle paliwka więc był cięższy niż zwykle. OWszem sporo się o tym później mówiło, wszyscy negowali ich za coś takiego, sporo kontrowersji ale nie zostało zakwalifikowane jako wykroczenie przez United Kingdom's Air Accident Investigation Branch (AAIB) w ich ostatecznym raporcie. Ostatnio taki przypadek miał miejsce w BA 29 lipca rejs BA-26 HKG-LHR po około 7 godzinach rejsu padł jeden silnik załoga kontynuowała rejs ale po 4 godzinach zdecydowali się zrobić awaryjne lądowanie w CPH.
2010-09-02 09:22   
 - Profil
That: Awaria silnika a jego eksplozja, to jest różnica przekolosalna i dziwię się, że akurat Ty nie potrafisz jej dostrzec. A piloci z 2005 roku wychodzi na to, że złamali wszystkie zasady bezpieczeństwa. Czego oni tam Was uczą? Od zawsze było wiadomo, że poziom amerykańskiego szkolenia w każdej mierze pozostawia wiele do życzenia, ale żeby aż tak? ;p A w tym przypadku fakt faktem dużo szczęścia miał ten benek, że wybuch nie uszkodził poszycia samolotu czy skrzydła zwłaszcza, że niewiele z silnika zostało. Ale dla thata to "żaden problem" ;p B747, leciałem CO i to 6 razy i niczym specjalnym się nie wyróżniali. Po prostu standard, bez fajerwerków. Ale powiedzieć, że ich serwis jest zły jest też niesprawiedliwe.
b747400er 2010-09-02 07:11   
b747400er - Profil b747400er
that: COntinental z wielkich i Porter (PD) z mniejszych sposrod tych, ktorymi lecialem (AA, AC, CO, PD, UA).
that 2010-09-02 03:13   
that - Profil that
b747400er: A znasz jaka N- (amarykanska) linie lotnicza, ktora wyroznialaby sie dobrym serwisem? // Awaria jednego silnika w 747, gdzie pozostaja trzy to zaden problem. 19 Lutego 2005 Boeing 747 British Airways z LAX do LHR- awaria silnika Nr 2 w ciagu 15 minut po starcie. Piloci nawet nie zawrocili aby ladowac awaryjnie, tylko dolecieli do Londynu na trzech silnikach. ;-)
b747400er 2010-09-01 17:13   
b747400er - Profil b747400er
wr: UA moze sprzedaje za grosze, bo jesli chodzi o standard serwisu to jest traktowana w Ameryce jako linia z niskiej polki.
wr 2010-09-01 16:59   
wr - Profil wr
pomylka

212 osob 18 crew
wersja 353 osobowa, czyli 60% LF

widac ze Virgin Australia robi swoje, pozatym United sprzedaje bilety do Australi za grosze.
wr 2010-09-01 16:56   
wr - Profil wr
230/307 osob = 75%, maly LF.
gruszkatt 2010-09-01 16:07   
gruszkatt - Profil gruszkatt
w sobote dopiero? aaa to znaczy jutro o 6h rano xD
szumny 2010-09-01 10:14   
szumny - Profil szumny
Na tablicy lotniska w Sydney status lotu: opóźniony, spodziewane przybycie sobota 04/09 godz.6:00.
krzysiekl 2010-09-01 09:33   
krzysiekl - Profil krzysiekl
chyba mieli spore szczęście..jesli silnik wybuchł i nie uszkodził nic innego...

BTW 230 osób w 747 to chyba nie za duży LF
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy