Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
airchick
2010-08-05 20:00
Moim zdaniem DUS pozostanie hubem przez 2-3lata, a potem moga rozwijac BBI.
aarrkkoo
2010-07-29 21:23
:-) stenus czyta anna aero, ale nie wszystko co jest tam napisane ma sens ;-)) a AB nie ma juz od dawna "glownie" slonecznych kierunkow. jesli chidzi o IB tylko PMI MAD sie pokrywa z siatka AB w Hiszpanii, jesli chodzi o BA bedzie przeprowadzka z STN do LHR. Wspolpraca z OW zaczyna sie i tak od codeshare z AA i AY - AB lata do ich hubow, a oni lataja lub juz od jesieni beda latac do hubow AB.
anna aero jest pro Ryanair, a FR byl juz zawsze najwiekszym wrogiem AB, wiec nie ma sie czemu dziwic, ze oni widza to w innym swietle niz jednak chyba lepsi eksperci. Faktem jest tez, ze dotychczas wszystkie "eksperymenty" AB sie wiodly - np. kocept AB jest chetnie kopiowany przez wiele linii lotniczych: nie low cost, nie linia tradycyjna - hybryda i wlasnie tego rodzaju eksperymenty spowodowaly, ze linia w przeciagu kilku lat rozrosla sie do piatej pod wzgledem wielkosci w Europie.
Gerealnie decyzja bardzo dziwna, bo oneworld wcale wiele nie zyska, chyba że chodzi o wypełnienie luki w środkowej Europie. AB ma głównie "słoneczne kierunki". Paradoksalnie nie lata w ogóle do hubów swojego promotora wejścia do sojuszu, czyli BA. Za bardzo nie ma także portów wspólnych z innymi członkami. Z Iberią to głównie rywalizuje na czterech wspólnych trasach między Majorką a Półwyspem. Chyba, że szykuje się niezła zmiana całej siatki po wejściu do sojuszu (czy też w trakcie tego procesu).
Austriackie NIKI staną się partnerem sojuszu Onewolr wraz z pełnym członkostwem AB.
damciock
2010-07-27 14:27
Super! Tylko ta wiadomość dla Poznania nie jest za dobra :P A dlaczego...
Jak by kogoś interesowało:
Dziś o 13:30 jest live konferencja nt. wejścia AB do Oneworldu.
Szczegółowe info na oficjalnej stronie Oneworldu w dziale news.
Już dawno AB nie należy zaliczać do linii kat. LCC. Jest już to linia/grupa sieciowa, nowatorska, nastawiona na wysoką jakość usług lotniczych za rozsądną cenę. Szykuje się swego rodzaju rewolucja na niemieckim niebie po wejściu AB do sojuszu OneWorld i bitwa z Lufthansą...
stenus: a czy AB jest do dnia dzisiejszego typową linia niskokosztowa? Sam wielokrotnie podkreslales ze to " ni pies ni wydra" i raczej kwalifikuje sie do "hybryd" ( jak EI ), wiec po co ta ironia? Przypomniec Tobie co sam pisales w temacie AB?
To nam się piękna ewolucja zrobiła na przykładzie AB. Czy zwolennicy purytańskiego dzielenia przewoźników na LCC i "tradycyjne" mają coś do powiedzenia w tej materii? :o)
aarrkkoo
2010-07-27 00:38
otwarcie BBI bedzie w polowie 2012, nie 1011 i przy okazji: PMI nie jest najwiekszym hubem AB. To jest wazny hub tylko jesli chodzi o loty do Hiszpanii i Portugalii. Jako czlonek oneworld AB nie bedzie jut konkurentem IB, wiec tu sie duzo zmieni.
aguirre: Po otwarciu BBI(1/11/2011) stanie się największym HUBem tej linii. Dzięki ekspansji na Polskim i nie tylko rynku.
aguirre: Bądź dobrej myśli.
marqoos_pl - ale ich największym hubem jest chyba jednak PMI - o ile pamiętam mają tam ok. 36% udział lotów.
blizz - rok temu już to nam to rzekomo anonsowano z datami, rozkładami etc. - i co? G...o - kaczka 'dziennikarska'
I co najważniejsze, AB zastosuje taktykę na naszym rynku co LH.
Będą latali z kilku miast Polski do BBI i DUS ( prawdopodobnie kilka razy dziennie tak jak Lufthansa)
marqoos_pl
2010-07-26 23:08
Fajnie... Będzie to spory cios dla Star Alliance, bo Berlin będzie sporym i ważnym hubem dla oneworld... Dla pasażerów (szczególnie z Polski zachodniej) będzie oznaczało prawdopodobnie jeszcze więcej dobrych połączeń na cały świat...