Wzrost znaczenia linii budżetowych w Polsce

Wzrost znaczenia linii budżetowych w Polsce W trakcie obecnego dziesięciolecia Polska stała się rynkiem z przeważającym wpływem linii niskokosztowych. Ewolucję, która nastąpiła w ostatnich latach bardzo dobrze ilustrują liczby oferowanych foteli przez dwóch największych przewoźników budżetowych obecnych nad Wisłą, czyli Ryanaira i Wizz Aira. Z danych OAG schedules, które zawierają liczbę...
22/09/2023 09:00   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
demar 2023-09-22 20:01   
demar - Profil demar
Ciekawa analiza, ale mocno brakuje jednej sprawy – wyodrębnienia jako osobnej grupy lotów typowo wakacyjnych czyli czarterowych. Wydaje się, że dopiero trzy takie segmenty: linie tradycyjne (hub’owe), linie niskokosztowe oraz osobno przewozy czarterowe dałyby pełniejszy obraz co się dzieje w Polsce w ciągu ostatnich 10 lat.

Przewozy czarterowe mogą być realizowane zarówno przez specjalizowane w takich przewozach linie (np. Enter air, Smartwings, Condor), formalnie tanie linie (np. Ryanair), jak i linie tradycyjne (np. LOT).

Do tego byłoby najlepiej zrobić analizę w podziale na poszczególne lotniska.
krzysiekl 2023-09-22 16:17   
krzysiekl - Profil krzysiekl
Co to za kosmiczne zdanie: "Trzeba pogodzić się z faktem, że linii budżetowych z Polski nie da się już wygonić "
Sam pomysł wyganiania byłby absurdalny. Choć na tym portalu niektórzy chcą wyganiać tak zwane tanie linie (cokolwiek to znaczy, które to są?) z głównego lotniska w Warszawie. Zamiast wyganiać należy im zapewnić dobre warunki rozwoju. Im oraz innym liniom. na CPK.

LOT nigdy nie będzie drugim TK, ale jeśli ktoś ma jakieś pomysły na "Sensowną politykę" to niech ją przedstawi. Ja uważam, że obecne działania są słuszne (np. wejście na rynek czarterów). Co więcej można zmieniać? Długa dyskusja. Inny sojusz? Sprzedaż części udziałów innemu podmiotowi? (jeśli będzie szansa na spore zyski to jest szansa na pojawienie się chętnego inwestora). Sprzedaży całości LOT nie popieram bo to dla mnie tak samo jakby go zlikwidować. Natomiast ciekawym kierunkiem jest prywatyzacja przez giełdę. Jednak, żeby to się udało trzeba mieć dobre wyniki finansowe i szanse na rozwój. Więc trzeba najpierw firmę rozwijać w dobrym kierunku. Jakim?
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy