Projekt CPK, gdzie jesteśmy?

Projekt CPK, gdzie jesteśmy? Uspokojono nas, że skutki pandemii będą w nich uwzględnione. To dobra, może wręcz konieczna okazja do podsumowania gdzie jesteśmy, jeżeli chodzi o projekt CPK. Masterplan (inaczej: plan generalny), przy tak niebywale skomplikowanym i złożonym projekcie stanowi potwierdzenie, że wszystkie jego kluczowego elementy mają sens ekonomiczny i składają się w spójną...
19/03/2021 09:00   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
wroord 2021-03-23 15:05   
wroord - Profil wroord
Rzad patrzy na ten projekt z punktu widzenia tzw. 'porozumienia trojmorza' i zwiazanym z tym porozumieniem projektow via karpatia i szybkich kolei Warszawa-Budapeszt.
sgasik 2021-03-21 19:47   
sgasik - Profil sgasik
Zasadniczym problemem CPK, poza brakiem uzasadnienia biznesowego, jest brak kwalifikacji zespołu zarządzającego: nikt: pełnomocnik, prezes zarządu, zarząd a nawet n ikt z zespołu doradczego nie ma doświadczenia ani kwalifikacji w realizacji wielkich projektów. To spowodowało trzyletnie opóźnienie w trakcie trzech lat realizacji (!) Pisałem o tym: zobacz link
sgasik 2021-03-21 00:17   
sgasik - Profil sgasik
CPK i dyskusja o CPK nie ma żadnego sensu dopóki projektem tym będą kierować ludzie nie mający żadnych kwalifikacji w zakresie zarządzania projektami: pełnomocnik Horała, kierownik projektu Wild, zespół zarządzający czy zespół doradczy - nie ma tam ani jednego specjalisty od zarządzania. W związku z tym nie ma żadnych szans, żeby ten projekt udał się: po 3,5 roku ma ponad 3 lata opóźnienia. Pisałem o tym nie raz, więcej tutaj: zobacz link
Szeherezad 2021-03-19 13:44   
Szeherezad - Profil Szeherezad
Pomysł z CPK nie jest zupełnie zły. Przewóz frachtu będzie nadal wzrastał. Innym tematem są kwestie pasażerskie. Mimo najlepszych chęci, nie jest to kura znosząca złote jajko. Minister Horała, poseł z Gdyni, powinien najpierw zadbać o uruchomienie lotniska Babie Doły. Terminal stoi pusty, świetna lokalizacja na szpital tymczasowy i izolatki. Wracając do CPK, dla mnie współpraca z Koreańczykami przypomina super deal sprzedaży FSO firmie Daewoo. Miało być tak pięknie...Korea Południowa to jest kraj z wieloma skandalami korupcyjnymi. Lotnisko ICN też miało swoje problemy i nie jest to najlepszy przykład, na realizację wielkiej inwestycji. Dużo lepszym pomysłem byłaby współpraca z Turcją. Kto buduje metro w Warszawie? Właśnie Turcy. Po co wybierać azjatyckich doradców? Polska to nie Korea, nie zabierzemy Japończyków na pokłady LOT Airlines.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy