gość_2c43c
2020-10-07 09:59
@gość_46d17 bo fikcyjny zysk i przesunięcia w kreatywnej księgowości to nie zysk?
@gość_8d56f a ty brzmisz jak prezes 2 mln premii albo inny fanboj LOTu, który nie rozumie podstawowych zasad i ma klapki kiedy mu się tłumaczy, że wszystko to kreatywne czary, a nie fakty.
@gość_ddaf3 jeżeli faktycznie LOT dostał darmowe uprawnienia do emisji to jest to nie tyle skandal co wręcz przestępstwo.
gość_fe71f
2020-10-06 08:23
Jak zobaczycie dobrze bilans ro zauważycie ze LO wziął w przychody odszkodowanie od Boeinga na kwotę 250 mln i dodatkowo dostał certyfikaty CO2 od rzadu na kolejne 50 mln. Wszystko razem daje 300mln kasy nie zarobionej ale otrzymanej ( Boeing chyba jednak nie zapłacił )
Stad cały zysk 60 mln . Gdyby tego nie było to strata 250 mln minimum. Po co ? AON po to aby dostać następna kasę od PFR bo warunkiem jest
dochód za 2019 . Tak się gada :)
gość_ddaf3
2020-10-05 09:25
Nie ma możliwosci, by różnica podatkowa z wynikiem byly aż tak wielkie. Dodatkowo, widać, że LOT dostał od Rządu darmowe certyfikaty CO2 za kwotę kilkudziesięciu milionów już w 2019 roku, a to nie jest dozwolone. A jeśli chodzi o pomoc publiczną z PFR, to proszę pamiętać, że ograniczeniem jest 25% obrotów z 2019 roku. LOT więc może dostać max 1,8 miliarda PLN. A to pewnie nie pokryje strat ubiegłych i przyszłych. Poza tym jeśli LOT dostanie 4,5 mld pomocy, to patrząc na zysk podatkowy w 2018 roku, będzie to spłacał do budżetu przez jakieś 130 lat.
gość_8d56f
2020-10-04 16:52
do Gość_fd586: Brzmi jak była przewodnicząca zdychającego zwiazku. Jeszcze trujesz? Prezes wykazał zysk to musisz mu ująć? Chora baba.
gość_8d56f
2020-10-04 16:47
Brawo LOT. Brawo Prezes Kaczyński!!! Genialny strateg!!!
gość_7cd15
2020-10-03 14:14
Z tabelki koszty finansowe w 2018 276.4 i 2019 79,0 ?
Poza tą pozycją wszystko inne jest w zasadzie zbieżne. Gdyby ta pozycja była podobna to by wyszło że Lot ma straty na około 130 mln. Cóż takiego się zmieniło że koszty finansowe są tak różne ? Zostały gdzieś przeniesione ?
gość_46d17
2020-10-03 08:00
Zysk to zysk. A że niektórych to boli, to już nikogo nie dziwi.
gość_3e333
2020-10-03 00:36
po prostu raty zadłużenia są przesunięte na kolejne lata i tu jest fikcja
musi paść - to najlepsze rozwiązanie , skoro podpisali umowy na 4,5 mld a są warci może 300mln
gość_fd586
2020-10-02 21:58
Jak zarobili to gdzie ta kasa i jeszcze chcą pomocy ???????????? prezes przeżarł ?
gość_e70f6
2020-10-02 14:41
Czyli LOT jest ciągle warty mniej niż jeden Dreamliner :D potęga!!!
gość_d13ad
2020-10-02 14:12
Czyli rzecznik nic w zasadzie nie powiedział.
Przy leasingu większości floty tak jak to jest w przypadku LOT różnice podatkowe i księgowe są nieznaczne.
Prawdziwą różnicę robi pewnie zaksięgowana rekompensata z Boeinga za MAXy która nie została jeszcze otrzymana i poszła jako przychód niepodatkowy. Natomiast poprawia oczywiście wynik finansowy.
Dlatego w ogóle LOT ma zysk.
gość_8b80a
2020-10-02 10:37
Dziękuję za ten artykuł, pasazer.com to poważny merytoryczny portal, zaś redaktorzy są prawdziwymi dziennikarzami z dużą wiedzą na temat lotnictwa. Jeszcze raz dziękuję!!!
Bez tabelki amortyzacyjnej lub szczegółowej listy pozycji które złożyły się na te 443 mln wynik niewiele wiemy. Poza tym LOT powinien przejść na EUR jako walutę funkcjonalną.
Jeśli chodzi o Finnair to zwracam uwagę, że usunęli slajd "Comparable operating result, 12 months rolling" ostatni raz pojawia się w prezentacji za 4Q 2018. Później można odszukać tę pozycję tylko za prezentowany kwartał. Finnair (Qatar też) to doskonały przykład, że linia przerośnięta w stosunku do rynku macierzystego musi przynosić straty i gdyby nie COVID widać byłoby to w ich wynikach za lata 2018 - 2022. To i tak wyjdzie w wynikach 2022 - 2024, ale oni będą zwalać na COVID.