LOT: Brak zgody na postojowe

LOT: Brak zgody na postojowe W związku z tym rozmowy ze związkami zawodowymi zostały zawieszone a spółka będzie pracować nad innymi propozycjami.Od połowy marca większość samolotów LOT-u jest uziemiona, a bez zajęcia pozostaje wielu pilotów i stewardess. W podobnej sytuacji znalazła się większość światowych przewoźników. Dlatego linie lotnicze restrukturyzują koszty zatrudnienia, niejednokrotnie...
28/04/2020 13:37   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_a0177 2020-05-01 15:26   
gość_a0177 - Profil gość_a0177
1. Nie trzeba zwalnia b2b w pierwszej kolejności.
Jest całe grono obcokrajowcow. Każda linia od obcych kontraktów zaczyna oszczędności. W Lot obcokrajowiec lata na najwyższych stawkach !!!!!!
Bo jak firma tłumaczyła ,, nikt za taka kasę jak Polacy nie przyszedłby tu dopracuje...,,
Jest naprawdę spora grupa ludzi po 60 która ma już wypracowana emeryturę. Czemu Lot nie pomyśli o zachętach dla tych ludzi by przechodzili na emeryturę.
W Lot na etatach sa instruktorzy w wieku 67 , 68 lat .....
W Lot sa tez piloci którzy maja wojskowe emerytury i to nie małe.
No i jest grono pilotów z baaaardzo małym doświadczeniem.
Myśle, ze naprawdę w przypadku zwolnień to Zarząd powinien pochylić się nad takimi rozwiązaniami.
W dalszej kolejności powinien pochylić się nad indywidualnymi kryteriami jak , rodzina, dzieci na utrzymaniu.
Zycze pracownikom Lotu , b2b i tym na etatach by nikt pracy nie stracił. A zarząd by jeśli będzie musiał kogoś zwolnić to pokieruje się tymi właśnie kryteriami.
gość_f62ab 2020-04-30 16:22   
gość_f62ab - Profil gość_f62ab
No i coz, LOT znow probuje wyjsc na przeciw i szuka innego rozwiazania. wiele firm lotniczych widzialam masowo pozwalnialo ludzi, to oni i tak fair podchodza do sprawy
gość_c26f5 2020-04-29 16:36   
gość_c26f5 - Profil gość_c26f5
A miałem taki szacunek dla naszych stewardes... A teraz chcą dobić własną firmę, przykre....
gość_ee192 2020-04-29 11:20   
gość_ee192 - Profil gość_ee192
Proszę czytać ze zrozumieniem, większość pracowników przyjmuje obniżkę wynagrodzenia. Związki nie chcą się zgodzić na obniżkę z góry na 3 lata i tutaj jest kość niezgody. PS. A informacja że utrzymają w zamian zatrudnienie należy włożyć między bajki...
gość_3fec8 2020-04-29 08:39   
gość_3fec8 - Profil gość_3fec8
Odrzucają uczciwą propozycję - przecież są w domach, mają wolne. A firma też nie zarabia to skąd ma brać na normalne wypłaty.Wiele linii lotniczych w ogóle zwalnia ludzi a tu afera bo zmniejszają pensje
gość_48803 2020-04-29 08:28   
gość_48803 - Profil gość_48803
Czy w Lot pracują tylko załogi ile pracowników biurowych przypada na 1 załogę ?..Takiego przerostu zatrudnienia nie ma chyba nigdzie jak w LOT niech prezes temu się przyjrzy i tam szuka oszczędności
gość_56156 2020-04-29 08:16   
gość_56156 - Profil gość_56156
To było do przewidzenia. Nie pozostaje nic innego tylko wszystkich bez zajęcia zwolnić. Przecież nie możemy trwonic pieniędzy podatników.
gość_813eb 2020-04-28 23:33   
gość_813eb - Profil gość_813eb
Garstka personelu zarabiającego najlepiej walczy o zachowanie przywilejów. Młodzi na B2B nie mają takiej szansy. Związki zadbają o siebie, nie o wszystkich. Tak było po strajku, tak będzie i teraz. B2B było żywą tarczą, którą związki zasłaniały się w mediach. Opór związków będzie oznaczał konieczność redukcji personelu zatrudnionego w formule B2B. Dla ZZ to kilkaset złotych, dla wielu młodych osób w LOT to będzie zaciśnięcie pętli na szyi... a podobno jesteśmy katolickim krajem...
gość_73a37 2020-04-28 22:47   
gość_73a37 - Profil gość_73a37
Należy zwrócić tutaj uwagę na jedną rzecz. Stewardessy latające na kontraktach B2B, czyli większość załogi Lotu mają inne warunki, niż te zatrudnione na umowach o pracę. Jest to podyktowane tym, iż spółka skarbu państwa, jaką jest LOT, od 2012 roku nie oferuje umów o pracę personelowi latającemu. W związku z tym taki personel nie posiada większości przywilejów osoby zatrudnionej na umowę o pracę, a pensja B2B, która jest niższa niż tych stewardess zatrudnionych na umowę o pracę, wystarcza na opłacenie najmniejszego ZUSu, co dalej wiąże się z dużo niższą emeryturą, ubezpieczeniem chorobowym, urlopami macierzyńskimi itd.
gość_dd793 2020-04-28 22:43   
gość_dd793 - Profil gość_dd793
zawsze popieralem zadania zalog, ale w obecnym momencie patrzac na Norwegian, SAS etc. powinni nyc szczesliwy ze LOT utrzymuje zatrudnienie i nie placi glodowego.
Jeszcze wroca piekne dni.
Wasz Senator member:)
gość_f98e3 2020-04-28 22:39   
gość_f98e3 - Profil gość_f98e3
Moderator usuwa niewygodne ale jakże prawdziwe wpisy... wstyd. Jeden wielki PR źle zarządzanego przewoźnika...
Podatnicy mają dosyć i nie chcą już więcej aby ich pieniądze były marnowane.
gość_98b28 2020-04-28 18:16   
gość_98b28 - Profil gość_98b28
nie mówię, że nie warto walczyć o jak najwięcej, ale zaraz się okaże że związki przelicytują a przy tej skali kryzysu okaże się, znajdą się chętni do latania za takie pieniądze, żeby utrzymać uprawnienia... tylko trzeba będzie je zapłacić do LOT... i wróci pay2fly ;)
gość_7da18 2020-04-28 17:59   
gość_7da18 - Profil gość_7da18
Związki nie odrzuciły postojowego!!! Związki zgadzały się na postojowe ale LOT chce podpisania obniżenia wynagrodzenia na 3 lata!!! do tego bez gwarancji zatrudnienia!! A to chyba nie jest to samo co postojowe na 3 miesiące... Propozycja lotu to było 2600 brutto... i to na 3 lata... czyli teraz podpiszą a za 3 miesiące po taniości wszystkich wyrzucą... Ten artykuł powinien być chyba oznaczony jako sponsorowany!!
gość_a0177 2020-04-28 17:33   
gość_a0177 - Profil gość_a0177
Przede wszystko znaczna cześć pilotów na b2b na Embraerze to bez obrazy ale piloci z minimalnym doświadczeniem. Naloty życiowe od 300 do 3000 godz to naprawdę dopiero początek kariery. Jeszcze pare lat temu przechodzący oficer na pozycje kapitana miał minimum 7 tys ! godzin. Oczywiście czasy wymusiły na liniach szybkie awanse ale burzenie się teraz ze ktoś na b2b ma tyle a ktoś inny znacznie więcej to jakiś żart. Proszę zajrzeć na linie typu LH czy AF i wiele innych i sprawdzić proszę jak zarobki kształtują się wraz z latami przepracowanymi. Wszystko w temacie.
Zwolnienia sa konieczne ale jeszcze raz powtórzę, obcokrajowcy , piloci w wieku wypracowanej emerytury i następnie wg doświadczenia a wiec przepracowanych lat godzin. Linia która postawi na emerytów i młodzież sama strzeli sobie w kolano.
gość_2a7a3 2020-04-28 17:22   
gość_2a7a3 - Profil gość_2a7a3
Pragnę nadmienić, ze warunki z artykułu dotyczą osób na umowe o prace, gdzie znaczna większość to cpt i jestem w stanie uwierzyć, ze takie stawki dostali. Co do FO na kontraktach- owszem 3600zl i od tego ZUS, ale zauważcie, ze praktycznie wszyscy są na małym Zusie (600 z kawałkiem), który odlicza się od podatku, wiec ryczałtu płaci się de facto 0zl. Grafiki pół miesiąca off na pół miesiąca stdby z wydłużonym okresem powiadamiania do 10h pozwalają Na powrót do swoich miejsc pochodzenia w najgorszym przypadku. A jeśli ktoś nie chce, a go nie stać, starczy iść do dodatkowej pracy, czasu jest w brud. Aaa i jeszcze jedno, nie trzeba utrzymywać uprawnień ZA WŁASNE, uprawnienia na typ będą przedłużane przez przewoźnika, to nie ryanair.
gość_e8f06 2020-04-28 15:45   
gość_e8f06 - Profil gość_e8f06
Mity, mity, mity. 400zł ... brutto, netto, z vatem? Otoż na embraerze w wiekszości to kontraktowcy. Oficer nawet przy max stawce tyle nie dostanie, kapitan musi przelatać 3-4 lata do 2500h dowódczego, więc biorąc pod uwage kiedy zaczęły się przejscia, ZONK! nie kleji się to. Z drugiej strony nie rozumiem postawy ZZ. Naiwnością jest oczekiwać utrzymania pensum na obecnym poziomie.
gość_32b98 2020-04-28 15:45   
gość_32b98 - Profil gość_32b98
Podawanie wynagrodzenia brutto to jak podawanie długości przyrodzenia razem z kręgosłupem.
gość_7084d 2020-04-28 15:32   
gość_7084d - Profil gość_7084d
Dzrwi są tam. Dziękuję
gość_8d56f 2020-04-28 15:27   
gość_8d56f - Profil gość_8d56f
Informacje zawarte w artykule są nieprawdziwe. Zarząd LOT przerwał negocjacje, a teraz udaje, że proponował takie kwoty. Bzdura.
gość_1ead5 2020-04-28 15:22   
gość_1ead5 - Profil gość_1ead5
Jestem pilotem LOT na umowie B2B. W ostatnich dniach również naszą grupę zawodową dotknęły cięcia gwarantowanego nalotu (15 godzin). Dodam również ze moja podstawa godzinowa dalece odbiega od wspomnianych w artykule 400zl. Jestem świadomy sytuacji,jaka panuje w naszej branży- swój ostatni lot miałem ponad 1,5 miesiąca temu.
Z tego miejsca, w którym się obecnie znajduję pragnę wyrazić swoją dezaprobatę oraz rozczarowanie wynikające z podejścia ZZ do sprawy. Przepraszam bardzo, ale dostajemy pieniądze za siedzenie w domu i to, że dostajemy ich mniej jest dla mnie jak najbardziej logiczne. Ja nie mam z tym problemu, bo po prostu nie żyje ponad stan i jestem przygotowany na ten najgorszy wariant. Ale przede wszystkim mam teraz na tyle dużo czasu, zeby w razie czego iść do dodatkowej pracy i nie jęczeć, ze powinienem dostawać najlepiej za 60h nalotu za siedzenie w domu. Cieszę się, ze przyjęta polityka pozwoli nam nie tylko utrzymać zatrudnienie, ale także podtrzymać uprawnienia. Lepsze to, niż zwolnienia, jak w Wizz, SAS i Lufthansie. Natomiast to, jakie podejście reprezentuje ZZ w tym przypadku to jest wstyd i kpina. Chyba większa solidarnością byłoby odpowiedzialne zgodzenie się na ratowanie finansów firmy, niż stosować taktykę „postaw się, a nie daj się”. Jeżeli się nie podoba, zawsze można się zwolnic i iść gdzie indziej, np. na pierwsza linie frontu (kasa w sklepie itp.) bo w lotnictwie podejrzewam, ze nie będzie rekrutacji przez długi czas...
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wypożycz samochód
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska
Reklama