Zakażony zakup Condora

Zakażony zakup Condora W ostatnich dniach w niemieckiej i polskiej prasie pojawiły się informacje, że zakup Condora przez Polską Grupę Lotniczą (PGL) może ulec opóźnieniu albo nawet nie dojść do skutku. Przyczyną tych doniesień jest oczywiście pandemia koronawirusa. Fatalny wpływ, jaki rozprzestrzenianie się SARS-CoV-2 wywołującego chorobę COVID-19 ma na branżę lotniczą nie mógł...
13/03/2020 11:10   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_8b80a 2020-03-14 23:48   
gość_8b80a - Profil gość_8b80a
@gość_66614

Ja tylko podaję fakty o skuteczności stosowanych strategii biznesowych.

Lufcia to super-hiper nieefektywna linia przesiadkowa niezdolna do konkurowania z kimkolwiek. Tylko oni się zmieniają i robią to wielotorowo: z jednej przenoszą samoloty z FRA do MUC by mieć więcej paxów P2P. Dodatkowo kupują mniejsze samoloty długodystansowe by mieć mniej przesiadkowiczów i dodatkowo zrobili przygotowania do uruchomienia dużego hubu w DUS, co zwiększy udział paxów P2P.

Druga strona to walka. To nic, że stracą na poszczególnych trasach więcej, niż LCC. Celem jest zniechęcenie LCC do ekspansji i do rezygnacji z tras uznanych za swoje. I tu mamy wielkie sukcesy. Ryan ograniczył ekspansję, Lauda zrezygnowała z niektórych tras. MOL zaczął się cofać.

Zakup Condora był ryzykanctwem i uzależnieniem przyszłości LOT-u od decyzji Lufci jeszcze przed wirusem. Zakup teraz to 100% IDIOTYZM.

LOT powinien skupić się na walce z LCC przede wszystkim w aglomeracji warszawskiej i może to zrobić podnosząc ceny za przesiadki i obniżając za P2P. Powinien co najmniej zniechęcić Wizza do latania do Wiednia, Bukaresztu, Charleroi, Skavsty, Madrytu, Bergamo. I Ryana do Dublina, Manchesteru, Skavsty, Wiednia, Kolonii. I to jest w zasięgu możliwości LOT-u, wystarczy na dużą skalę wprowadzić bilety RT po 449 zł z bagażem 32 kg. I trzeba uruchomić Dublin, Manchester i Kolonię. Ale LOT na razie brnie w bezsensowne przesiadki i latanie po jakiś pipidówach zapewniając jednocześnie komfort konkurentom poprzez wysokie ceny za P2P.
adam1987 2020-03-14 19:29   
adam1987 - Profil adam1987
@gość_66614: Zaraz, zaraz, czyli lekarstwem na pasażerów dowożonych na loty długodystansowe ma być dodanie takich lotów z innych lotnisk? Ja zawsze myślałem, że pasażerów z innych miast się dowozi, bo inaczej samolot pustawy lata, a tu się okazuje, że Condor musi iluś tam pasażerów z Berlina, Hamburga czy Zagłębia Rurhy obsłużyć i jak otworzy bezpośrednie loty, to nie będzie musiał ich dowozić do FRA. Natomiast pasażerowie we Frankfurcie są, tylko 30 miejsc w każdym samolocie jest dla Berlińczyków i kropka, lokalni pasażerowie nie mogą zająć.
gość_66614 2020-03-14 19:04   
gość_66614 - Profil gość_66614
Ja nie twierdzę, że Lufthansy nie trzeba się obawiać. Oczywiście może Condorowi zaszkodzić i wejść w bezpośrednią konkurencje z nim. Ja się spieram w dwóch kwestiach.

Po pierwsze, nie podobają mi się podwójne standardy na korzyść LH. Ta jest zupełnie usprawiedliwiona kiedy Eurowings przez lata traci by walczyć z Ryanem. Kiedy to samo dotyczy Ryan/Laudę z Austrianem nic tylko krytyka.

Po drugie, Lufthansa nie jest wszechmogąca. Ryanair ma największy marże spośród największych grup w Europie, pomimo gwałtownego spadku z 2018 roku. Jakoś do tej pory LH nie jest wstanie FR wykurzyć z Niemiec, a byłoby to jej na rękę. Lot też w niczym Lufthansie nie pomaga. I jeszcze szuja się rozwija i zarabia do tego! A co do Austrian, Swiss i AirBerlin, prawda jest taka, że linie już miały poważne problemy. Bez wkładu Lufthansy by się same rozłożyły.

Nie mam nic osobiście do Lufthansy, ale widzę lekki nadmiar miłości wobec niej.
gość_8b80a 2020-03-14 17:00   
gość_8b80a - Profil gość_8b80a
@gość_66614

Ryan świetnie sobie radzi w Niemczech? Ryan nie publikuje wyników wg rynków, ale straty Laudy są jawne. Poza tym MOL już w W19 podkulił ogon, dane masz choćby w tym artykule: zobacz link Widać wielki sukces Eurowings i Lufy oraz klęską Air France i Alitalii.

Wirus minie, ale takie rzeczy zawsze powodują spadek kilkuletni ruchu turystycznego. Więc Condor jest 100% bankrutem bez interwencji Lufci.

Dziwi mnie kwestionowanie siły linii, która wykończyła kolejno Swissaira (2002), Austriana (2009 z dużą pomocą LOT-u), Air Berlin (2017), a teraz potrafiła przegonić MOL-a z Niemiec. Z Condorem nie chodzi o straty przez brak dowozu tylko o otwieranie konkurencyjnych połączeń.

@gość_8582a

Dokładnie.
gość_8582a 2020-03-14 16:23   
gość_8582a - Profil gość_8582a
do gość_afdfd (1) Nikt z przeciwników/wątpiacych w transakce nie chce zle dla LOT, (2) nie każda ekspansa to korzyśc - znasz takie powiedzenie pyrusowe zwycięstwo ? (3) szkoda, że decydenci w LOT nie biorą cennego wkładu ludzi o dużych kompetencjach (4) jest wiele mniej ryzykownych, bo sprawdzonych metod ekspansji.
gość_66614 2020-03-14 15:39   
gość_66614 - Profil gość_66614
Pamiętajcie, że koronawirus też za jakiś czas minie. W Chinach się sytuacja gwałtownie poprawiła, w Korei też już wydaję się być pod kontrolą. Owszem, najlepiej by było teraz negocjować umowę z Condorem, ale obecne warunki nie pozostaną na zawsze. Wszystkie linie będą miały poważne problemy i niemalże wszystkie rządy im pomogą. Nawet dobrze funkcjonujące linie jak Delta i Finnair zwróciły się o pomoc. Za miesiąc kiedy umowa będzie już ostatecznie podpisana, sytuacja może być zupełnie inna.

@gość_8b80a
Nie przesadzajmy z siłą Lufthansy. Na trasach bliskich, linie partnerskie dowożą Condorowi zaledwie 7% pasażerów. Reszta to P2P. Na trasach dalekich ten udział wynosi 30%, ale nawet tu Condor może wejść w regiony. Już zapowiada DUS-CUN, ale może dodać dodatkowe trasy i inne miasta jak HAM i BER. I przez ten roku LH stanie mu się niepotrzebna.

Z jednej strony Lot wchodzi anonimowo i nie może oczekiwać tak o pasażerów w Budapeszcie. Z drugiej strony Condor jest we Frankfurcie na trasach turystycznych od 60-u lat i Lufthansa może sobie pstryknąć palcem i zabrać pasażerów. Albo albo. Prawda jest taka, że linie się ubiegają o pasażerów przy każdej rezerwacji. Wczorajszy pasażer BA może być dzisiejszym pasażerem Norwegian.

Jeśli LH może tak łatwo doprowadzić do nierentowności, to dlaczego Ryanair tak świetnie sobie radzi? Stworzyli Eurowings żeby z nim konkurować i wyrzucają na niego pieniądze w błoto, kiedy Ryanair ma kilkunasto procentowe marże i się doskonale rozwija z roku na rok. Mało tego, wykupił Laudę, co jest dużym zagrożeniem dla Austrian. Nie można z jednej strony usprawiedliwiać straty Eurowings, a z drugiej strony potępiać rzekome straty Laudy. Lufthansa wcale nie jest taka święta.
gość_afdfd 2020-03-14 10:59   
gość_afdfd - Profil gość_afdfd
ja się tylko tak zapytam, macie jakieś korzyści z tego, że w Locie będzie gorzej? bo tak z waszych wypowiedzi wynika. Naprawdę zastanawiam się co się dzieje z ludźmi i czy to tylko w Polsce takie podejście jest możliwe. Nie interesuje mnie czy prezesa LOT Pis czy PO, a to, żeby się rozwijało. Mam tam dużo znajomych, optujących za różnymi opcjami politycznymi i im też zależy na tym, żeby było lepiej. A wam nie? lepiej żeby się tam źle działo albo upadło bo PIS rządzi? nie jestem ich zwolennikiem, ale powiem wam, że skretynieliście...
gość_8b80a 2020-03-13 19:33   
gość_8b80a - Profil gość_8b80a
@gość_efa01

To prawda, tylko te interesy robi się kupując cenne aktywa po niskich cenach kryzysu. Zaś zakup Condora jest po bardzo wysokiej cenie, zaoferowanej za czasów ultra-optymizmu, a strategicznie uzależnia przyszłość LOT-u od decyzji Lufthansy.

Nie ma żadnego rynku Condora. Te teren na który w każdej chwili może wejść Lufa i Condora przewrócić. I mogłaby to zrobić bez wirusa.
gość_efa01 2020-03-13 17:51   
gość_efa01 - Profil gość_efa01
Największą kasę robi się wczasach kryzysu. Condor to marka i stojący za nią rynek. Za pół roku będziemy się emocjonować tym, że jakaś celebrytka zapomniała założyć majtek a o coronawirusie wszyscy zapomną.
gość_41575 2020-03-13 16:42   
gość_41575 - Profil gość_41575
1. Ciekawe,czy transakcja zakupu Condora nie służy temu,aby można było nakazać spółce latanie po cenach dumpingowych z lotniska w Radomiu, po skutecznym utrudnieniu latania z Okęcia (tu PPL ma spore możliwości)tanim liniom i przewoźnikom czarterowym
2. Ciekawe, czy najnowsze zmiany w kierownictwie w PZU mają coś z tym wspólnego
gość_56c82 2020-03-13 16:24   
gość_56c82 - Profil gość_56c82
No to się chyba Prezes-Słońce doigrał, przy okazji wciągając LOT w nowe kłopoty. I jeszcze CPK po sobie zostawi ten wizjoner spod Radomia...
gość_8b80a 2020-03-13 12:16   
gość_8b80a - Profil gość_8b80a
Można tylko wyrazić zaszokowanie faktem, że osoby które położyły dwie ekspansje międzynarodowe (Estonia i Budapeszt) same w ogóle wpadły na pomysł i dostały zgody, by zrobić trzecią ekspansję w oparciu o kredyt.

Budapeszt był źle robiony od strony marketingowej, w zasadzie anonimowe wejście z wysokimi cenami i oczekiwaniem, że same się sprzedadzą. A potem zdziwienie, że jednak same się nie sprzedały. Estonia to malutki rynek o który nie warto się bić, oczywiście należy zabiegać o fuzję z Air Baltic.

W przypadku Condora nie jest wielkim problemem jednoroczna strata tylko ryzyko, że Lufa doprowadzi do trwałej nierentowności. Co może z łatwością zrobić. I było do przewidzenia, że wrogie wejście do Niemiec wywoła reakcję Lufy. Ta transakcja bardzo przypomina wejście Norwegiana z long haulem do Londynu, o zmniejszyło zyski BA/AA, ale też doprowadziło Norwegiana na skraj bankructwa. Na wojnie z Lufą traci też Ryan/Lauda, bo Lufa rynku bez walki nie oddaje. Zakup Laudy i wejście Ryana do FRA to dwie najgłupsze decyzje MOLa w całej historii kierowania Ryanem. Tylko Ryan ma miliardy i samoloty na własność, więc od tych 100 - 200 milionów euro strat rocznie nie zbankrutuje. OCZYWIŚCIE Z ZAKUPU NALEŻY ZREZYGNOWAĆ!!!
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy