Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_8b80a
2020-02-29 10:29
@mflyer
To nie są przypuszczenia tylko powszechna i publicznie dostępna wiedza. "A coalition of Ohio airports is hoping to get $15 million added to the state budget this year. The money could be used to help attract new flights, starting in 2020." "British Airways will start flying between Pittsburgh and London Heathrow in April. The Pittsburgh airport used $3 million in incentives to help woo the London-based carrier." Link:
zobacz link
Tak dzisiaj myślą o BA, bo Londyn to największy rynek wg przesiadkowiczów i poza tym BA otwiera połączenia do metropolii typu 100 -150 mld $ PKB (otworzyli też Nowy
Orlean, ale to kierunek typu Dubrownik). Władze Ostrawy zaczynały od Lufy, ale się okazało, że za 20 mln koron można kupić "ropuszka". A dla LOT-u wzięcie Ostrawy ma duże znaczenie marketingowe (bo dostanie kolejne propozycje od miast w CEE) i negocjacyjne (bo teraz może zażądać dopłat od pipidówek do których już lata). Te 40 zł za fotel to nie jest bardzo dużo i na pewno Brno byłoby lepsze, ale wzięcie tych czterech dych bardzo ułatwi kolejne negocjacje. Teraz każde miasto w CEE wie, że od 1,7 mln zł można przynajmniej zacząć negocjacje z LOT-em. Nikt nie powie lokalnemu politykowi, że to "zwyczajne gdybanie, nie poparte żadnymi argumentami".
Ja myślę, że dopłaty będą czynnikiem nr 1 przy otwieraniu nowych połączeń w 2020 i 2021. I to już jest ogromny rynek, a będzie jeszcze większy.
gość_02d5b
2020-02-28 17:58
@gość_6a86e: o czym Ty piszesz?
@gość_8b80a
Racja, nie zgadzamy się, ale między innymi dlatego że nie potrafisz uargumentować swoich tez. Nic do Ciebie nie mam, bo to przecież tylko dyskusja w Internecie, ale Twoje propozycje to zwyczajne gdybanie, nie poparte żadnymi argumentami. Podajesz przykład Ostrawy - super że dopłacają, ale mają powód - brak sieciowego przewoźnika na lotnisku. To zupełnie nietrafione porównanie do Cleveland, które nie ma absolutnie żadnej potrzeby posiadania lotów do Warszawy, a co dopiero jeszcze do nich dopłacania. Na tej zasadzie że może ktoś dopłaci to można wymyślić szereg lotnisk, które jednak z rzeczywistością nie będą miały nic wspólnego.
gość_185c2
2020-02-28 15:50
gość_6a86e: A gdzie Ty tu widzisz chaos? Jak nie ogarniasz... Nie ma mowy o chaosie.
gość_8b80a
2020-02-28 13:48
@mflyer
Nie od dziś się nie zgadzamy. Zapewne gdybym podał listę kierunków sezonowych, czyli plażowe (Malediwy, Zanzibar, Seszele, jakaś Tajlandia itp.) i górskie (Kathmandu i Kilimanjaro) to też byś się nie zgodził.
Co do Cleveland to zobaczymy, czy ktoś dostanie dopłaty. Władze Ostrawy też szukały księcia z bajki, ale ostatecznie dopłaciły "ropuszkowi". Oczywiście, że powinno być więcej NY z KRK. Ale pisałem o nowych kierunkach.
Ekspansja w BUD to seria błędów operacyjnych, natomiast strategicznie to dobre, choć ryzykowne posunięcie. To podwojenie catchment area z 10 mln do 20 mln. Rozwój samej WAW to niemal kopia Finnaira. Niestety wirus zakłócił piękną obserwację słabnących wyników Finnaira w latach 2018 - 2022.
gość_6a86e
2020-02-28 12:12
Niedawno prezes LOT mówił o wychodzeniu z istniejących E-170 i E-175. Teraz LOT ma wynajmować takie same samoloty od Estończyków. Na takich dealach tylko się traci. Nie dziwota. Chaos w głowie, chaos w działaniu....
@gość_8b80a
Dopłaty od Cleveland dla połączenia z Warszawy? Nie ma najmniejszych szans że będą cokolwiek dopłacali, niby po co?
Detroit - Kraków? W jakim celu? Jeśli już podejmować jakieś ruchy z Krakowiem to zwiększenie Nowego Jorku, zanim kolejna amerykańska linia zacznie konkurować jak w przypadku Chicago i AA
LAX - BUD - abstrahując od bezsensowności jakichkolwiek połączeń z Węgier, to niech LOT najpierw ułoży siatkę dowozową i ustabilizuje JFK i ICN, które miały być wielkim hitem, tymczasem poza pojedynczymi miesiącami wożą powietrze.
gość_8b80a
2020-02-28 09:35
@gość_10ee8 @vscrew
Na rynku pojawiły się też używane Dreamlinery, np. od linii Jetstar, ale myślę, że od innych też. Więc jeśli LOT jeszcze tych 777 nie kupił, to raczej kupi Dreamlinery.
Ze względu na koronawirusa rynek zrobił się nieprzewidywalny, poza tym grozi kryzys gospodarczy, ale w normalnych okolicznościach LOT powinien był jak najszybciej uruchomić kolejne kierunki do USA, np. Cleveland z WAW (z dopłatami od Cleveland), Detroit do KRK i LAX z BUD. Kiedyś na forum pisałem o Seattle, ale wejście Alaski do Oneworlda sprawiło, że teraz dojdzie do wojny Delta vs. AA o Seattle i ceny tam bardzo spadną. W normalnych okolicznościach LOT powinien uruchomić Hanoi z WAW i przekształcić Colombo w całoroczne. Plus nowe kierunki sezonowe.
@gość_c9d8f Jak to kiedy? Nie czytasz zupełnie artykułów na tym portalu? A320 są zakontraktowane do maja, A340 do końca października ( wszystkie z możliwością przedłużenia). Wtedy LOT ma mieć już wszystkie swoje 787-9 dostarczone ( może również te 3x 777 o których była mowa w styczniu), oraz więcej E195. A na pokładach wszystkich samolotów są załogi mówiące po polsku. Plus JAKIE TO MA ZNACZENIE? Lecąc np. Emirates masz zaledwie1-2 osoby mówiące po arabsku. Ciekawe czy dla mieszkańców Dubaju jest to problemem?
gość_10ee8
2020-02-28 08:27
Jeszcze przed tym całym Condorem, była mowa że Lot uzyska trzy Boeingi 777 po Singapore Airlines i nie zmieni konfiguracji siedzeń. Jeśli te plotki się potwierdzą i jakby tak puścili je do Chicago, Nowego Jorku i Toronto, to by była dopiero wygoda!
gość_185c2
2020-02-28 07:10
gość_b5495@: "można założyć, że wszystkie załogi estońskie są zbazowane w Tallinie"? Dla LOTu lata 9 szt. CRJ-900 z Nordiki. To raczej trudno, by wszyscy zaczynali i kończyli pracę w Tallinie. Nie wziąłeś pod uwagę skali tego zjawiska.
gość_c9d8f
2020-02-27 19:22
mnie ciekawi kiedy LOT pozbedzie sie tego zlomu: A320 czy A340 z zaloga nie-Lotowska. To jest absolutny wstyd. na trasach WAW - ORD, WAW - YYZ, WAW - JFK, WAW - CDG, WAW - AMS lataja takie spozniajace sie zlomy z bardzo niekulturalna obsluga.
jjemiolo
2020-02-27 17:21
Ujednolicenie sprzetu to dobry ruch. Przy okazji mozliwosc zwiekszenia oferowania. Dwa pozytywy za jednym zamachem.
Rejsy z BUD są już prawie w całości obsługiwane przez węgierskie załogi ( poza 787 gdzie Supervisor jest z LOTu), bo nawet już Węgrzy są Szefowymi i Szefami Pokładu. Zatem BUD to zupełnie inna bajka niż załogi z Tallina, zatrudnione przez Regional Jet.
gość_b5495
2020-02-27 14:40
@a0177: biorąc pod uwagę, że są 4 loty dziennie pomiędzy Warszawą i Tallinem oraz że samolot robiący nocny lot do Sztokholmu też leci dalej do Tallina, to można założyć, że wszystkie załogi estońskie są zbazowane w Tallinie i robią po cztery rejsy dziennie wylatując rano z TLL i wracają do siebie do domu na noc. Wykorzystujac samoloty z Estonii w BUD załogi musiały by tam być zbazowane i dowożone z przesiadka w Warszawie, co kosztowałoby dużo więcej. Węgierskich załóg jest w LOcie z miesiąca na miesiąc coraz więcej.
gość_185c2
2020-02-27 14:11
– Dzięki transakcji polski przewoźnik stanie się największym operatorem embraerów w Europie, z flotą liczącą w sumie ponad 50 maszyn.
Jeśli policzyć te ponad 50 Embraerów, to jasno widać, że E-170 i 175 nie odejdą z floty. To była ściema dla zmylenia przeciwnika. Będzie czym latać.
gość_a0177
2020-02-27 14:00
Byłoby logiczne by to te Embraery ,, estońskie,, przebazowania do Budapesztu. Załogi latające nimi to Estończycy i bazując w Warszawie i tak latają jako out of base. Byłoby mało sensowne by Polskie załogi wysyłać do Budapesztu bo za chwile okaże się ze połowa pilotów Lotu lata poza główna baza Warszawa co chyba jest drogie a poza tym wielu pilotów związanych z Warszawa zacznie zastanawiać się czy nie pomyśleć o zmianie pracodawcy który lepiej płaci a niekoniecznie bazę oferuje w Warszawie.