Lublin: Marszałek chce odwołać prezesa portu

Lublin: Marszałek chce odwołać prezesa portu Marszałek nakłania władze do odwołania prezesa portu, Krzysztofa Wójtowicza już od zeszłego roku. Ma nadzieję, że uda się tego dokonać w marcu br., jednak do podjęcia decyzji musi namówić jeszcze akcjonariuszy spółki Port Lotniczy Lublin - donosi "Dziennik Wschodni". Z końcem ubiegłego roku marszałek poinformował o działaniach mających na celu...
27/02/2020 09:00   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_b01c5 2020-03-02 11:54   
gość_b01c5 - Profil gość_b01c5
Trzeba mieć mocne nerwy, ażeby latać z Lublina!. Jaka tam jest nie miła i nie profesjonalna obsługa to dla porównania kto lata z różnych lotnisko to zobaczy!!!.
smolip67 2020-03-01 12:49   
smolip67 - Profil smolip67
gość_8b80a; Nie wymyślaj teorii które nie mają nic wspólnego z rzeczywistością. Samorząd miasta Lublin ma większość czyli 60%,Urząd Wojewódzki raptem 34%. Nie ma możliwości obsady stanowisk ludzi powiązanych z PiS. Dobrze współpracują i tego się trzymajmy i nie ma co wymyślać.
gość_8b80a 2020-03-01 10:43   
gość_8b80a - Profil gość_8b80a
Mnie ciekawi, czy idą na pałę i żądni posad przejmą lotnisko przed nawet przed wyborami prezydenckim w ramach realizacji programu Posady i Stanowiska (PiS)?

Czy, też dogadali się z LOT-em i marszałek z PiS (a finansować będzie urząd marszałkowski) nie chce by platformerski zarząd miał sukces w postaci zwiększenia aktywności, np. zbazowania jednego E195. Albo nawet E190 i uruchomienia LCY dwa razy dziennie? Bardzo ciekawe i niedługo się dowiemy.
smolip67 2020-03-01 09:16   
smolip67 - Profil smolip67
gość_836d8; Przypomnij sobie jakie eksperymenty były w zarządzie kiedy rządziło PO-PSL lotniskiem Lublin przykład pana Waldemara Pawlaka. Obecnie od ponad roku PO z PIS się dogadują. Moim zdaniem trzeba zmienić prezesa,na lotnisku stagnacja i nie widać postępu. Jeszcze w grudniu Prezes Wójtowicz przekonywał że LUZ wróci do ilości przewiezionych pasażerów z 2018 (455 tys pax),teraz już jest korekta na 2020 ilość pax 400 tys.
gość_836d8 2020-02-29 11:11   
gość_836d8 - Profil gość_836d8
gość_e6fd8, właśnie o tym piszę. Lotniskiem, jak napisałeś, rządzi PO i dlatego PIS próbuje wsadzić tu swoich żeby dalej mieszali. Przypomnij sobie jak niedawno PIS wysłał CBA do węszenia na terenie lotniska i jak to wpłynęło na stosunki między przewoźnikami a lotniskiem... A port w Radomiu to wynalazek PISu i pokaz patologii politycznej tej partii. Jaka partia, takie lotnisko...
gość_d3eee 2020-02-28 12:19   
gość_d3eee - Profil gość_d3eee
Poza siatka połączeń na ilość pasażerów ma wpływ również łatwość dojazdu na lotnisko i wyjazdu z lotniska. ceny i dostępność dojazdu oraz rozsądne ceny na parkingu i w punktach handlowych na terenie lotniska. Również sprawność i kompetencje obsługi służb które mają pomagać , a nie stwarzać problemy tam gdzie ich nie ma. W innym przypadku pasażerowie będą woleli pojechać do Warszawy, Modlina czy Rzeszowa.
gość_f4a7c 2020-02-28 08:24   
gość_f4a7c - Profil gość_f4a7c
To może niech się Pan Senator pochwali jaki ma pomysł na lotnisko oprócz wstawiania swoich kumpli z Chełma na stołeczki? hm?
gość_e6fd8 2020-02-27 20:57   
gość_e6fd8 - Profil gość_e6fd8
gość_836d8 Lotniskiem rządzi PO nie PIS
gość_48ba4 2020-02-27 19:47   
gość_48ba4 - Profil gość_48ba4
gość_8b80a: Pieniądze na dopłaty to dobry pomysł. Monopol to kwestia dyskusyjna. Zobacz co się dzieje w Modlinie (dochodzą jeszcze czynniki takie jak chęć zniszczenia Modlina przez PPL), ale mimo wszystko linia podwoi stawki i jest problem. Opłacalność oczywiście zależy od wielu czynników. Mówisz o rywalizacji z RZE, WMI i WAW. Byłoby tak gdyby te lotniska miały podobny catchment area. Tymczasem w samolocie z WMI znajdziesz mieszkańców Konina, Torunia, Olsztyna, Warszawy, Płocka, Radomia i Łodzi. W samolocie z Lublina nie ma nikogo z tych miast, są tylko ludzie z Lublina i wschodniej części lubelskiego. Każdy kto tam był wie, że delikatnie mówiąc nie jest to chłonny rynek. Napewno widziały to linie, które wybrały WMI. Emigracja ze wschodu Polski w Belgii jakoś nie latała zbyt chętnie w rodzinne strony (średni LF LUZ-ANR wynosiło 75% przy Embraerach, a co dopiero by było przy 738). Często nawet WRO ma problem z zapełnieniem CRL-WRO, a co dopiero LUZ. Malpensa była i szybko padła. LOT ma regionale w głębokim poważaniu, więc nie ma szans na bazę narodowego przewoźnika w żadnym regionalu, no może oprócz KRK. W tej chwili potencjał LUZ to IEV dla Ukraińców pracujących w Polsce, LTN, DUB, EIN i TRF dla Polaków "na zachodzie". Na WAW też popyt średni (średni LF 65%) Mam nadzieję, że nikt nie będzie zmuszony do szukania alternatywy dla WMI, bo lokalizacja tego portu jest idealna. Jedynym sensownym zamiennikiem byłaby Łódź (gotowa infrastruktura, duże miasto, bardzo dobra lokalizacja).
gość_836d8 2020-02-27 17:18   
gość_836d8 - Profil gość_836d8
Co PIS weźmie w swoje łapska to wszystko spieprzy... Czyżby Lublin tak uwierał tej partii, że musi go bardziej osłabić, żeby PIS-owski Radom mógł lepiej wyglądać?...
gość_836d8 2020-02-27 17:09   
gość_836d8 - Profil gość_836d8
Co PIS weźmie w swoje łapska to wszystko spieprzy... Czyżby Lublin tak uwierał tej partii, że musi go bardziej osłabić, żeby PIS-owski Radom mógł lepiej wyglądać?...
gość_6c19f 2020-02-27 16:19   
gość_6c19f - Profil gość_6c19f
gość_ba5a4 twoje twierdzenia to też nie do konca prawda
gość_8b80a 2020-02-27 15:16   
gość_8b80a - Profil gość_8b80a
@gość_ba5a4

Bzdury to Ty napisałeś. Jeszcze raz dwa hasła klucze: pieniądze na dopłaty i monopol lub prawie monopol dla jednego przewoźnika.

A opłacalność połączeń z Lublina w dużej mierze zależy od cen i dostępności połączeń z lotnisk, z którymi Lublin dzieli catchment area, czyli przede wszystkim z Modlina, ale też z WAW i RZE i cen lotów z przesiadką via WAW. I od dopłat.

Przykładowa kombinacja to przeniesienie połączenia lotów do Charleroi z Modlina (w Belgii jest potężna emigracja ze wschodu Polski i równie dobrze mogą korzystać z Lublina). Czy Malpensa lub Bergamo zamiast Bergamo z Modlina. Bazę mógłby też otworzyć LOT na E195. W takim przypadku naturalne kierunki to BRU, DUS, MXP, IEV i ARN.

O samoloty z Modlina będą też rywalizować Łódź i Bydgoszcz.
gość_ba5a4 2020-02-27 14:27   
gość_ba5a4 - Profil gość_ba5a4
gość_8b80a: Ale bzdury. Lublin nie ma potencjału i taka jest prawda. Zmiana prezesa nic tu nie zmieni. Wtopiono w to lotnisko miliony PLN, a ono cały czas przynosi straty. Gdyby wszystkie skasowane połączenia z LUZ przynosiły zyski, to alby by ich nie zamknięto, albo zaraz otworzyłby je inny przewoźnik.
gość_8b80a 2020-02-27 10:06   
gość_8b80a - Profil gość_8b80a
Lublin to przykład klęski przez dywersyfikację przewoźników. Oni zupełnie błędnie założyli, że Wizza już mają i teraz powinni przyciągać kolejnych. Gdyby twardo dopłacali do Wizza to dziś prawdopodobnie by mieli bazę z 3 samolotami. Dla Wizza taka baza miałaby sens, bo na niektórych kierunkach mogłaby wygrywać z Ryanem latającym z Modlina i Rzeszowa.

Lublin ma szanse na bazę: Ryan może zdecydować się na przenosiny części bazy z Modlina (to też szansa dla Łodzi i Bydgoszczy), może mixem pieniędzy i polityki uda się przyciągnąć LOT (na początku z używanym E195) i koniec końców można przeprosić się z Wizzem, który w 21 i 22 otrzyma kilkadziesiąt samolotów.

Podstawowe warunki są dwa: pieniądze i chęć uzależnienia od jednego przewoźnika.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy