gość_9a53e
2020-01-15 01:37
Kolejny rok z leasingowymi maszynami we flocie LOT'u. Prędzej czy później LOT powinien zastanowić się nad bardziej optymalnym rozwiązaniem, które zaowocuje mniejszymi stratami.
Jak powszechnie nam już wiadomo, firma Boeing z początkiem bieżącego miesiąca postanowiła całkowicie wstrzymać produkcję B737 Max. Oczywiście ma to tak bezpośrednie jak i pośrednie przełożenie na tak zwany łańcuch dostaw firmy Boeing. Jeden z głównych dostawców Boeing'a już zapowiedział zwolnienia grupowe - 2,800 pracownikόw na sam dobry/niefortunny poczᶏtek.
Mowa o firmie Spirit AeroSystems, która zajmuje się produkcją oraz dostawą kadłubów do samolotu B737 Max plus jeszcze paru innych części do rzeczonego samolotu. 86% dochodόw Spirit AeroSystems to Boeing, zaś 11% to Airbus. Airbus chce zwiększyć produkcję swojego modelu A320 z 60 sztuk miesięcznie aktualnie do 63 w przyszłym roku, ale na tym nie koniec. W planach jest nawet 100 sztuk miesięcznie.
Do momentu uziemienia B737 Max, Spirit AeroSystems produkował circa 50 kadłubów miesięcznie. OK, część z nich jest po zawieszeniu produkcji z pewnością przechowywana. Niektóre źródła podają nawet 200 sztuk, tak czy siak składowanie to też koszt dla Spirit AeroSystems. Nie trudno sobie zatem wyobrazić aby sam Spirit AeroSystems zwrócił się do Airbus'a (posiada fabrykę A320 na terenie USA) aby rozwinąć kooperację. Każde 5% produkcji oddanej Airbus'owi to około 3 kadłubów w przypadku Boeing'a w skali miesiąca. Wnioski są jednoznacze. A czas w tym momencie nie działa na korzyść LOT'u po podjęciu wielu błędnych decyzji.
gość_b8a3e
2020-01-14 22:03
Z obsługa estonska miałem okazje lecieć dwukrotnie, gdy Nordica wykonywała rejs Lotu. Obsługa była ok, co prawda skandynawski chłód dało się wyczuć, ale on wyglada tak samo w SASie, wiec tu bym się nie czepiał.
Natomiast co do załóg z Litwy, to potwierdzam, ze jest to tragedia. Na szczęście serwis pokładowy obsługuje personel Lotu, który asystuje tez Litwinom podczas boardingu, ale to nie zmienia faktu, ze załogi GetJet wyglądają bardzo niechlujnie, miny maja takie jakby w pracy byli za karę, zachowują się obcesowo i udają, ze nie rozumieją angielskiego. Ponieważ te obserwacje dotyczą całych załóg dwoch samolotów, to raczej są przykładem normy niż jednostkowym wybrykiem. Litwini na ogol nie lubią Polaków i to się daje na ich pokładach odczuć.
gość_b8a3e
2020-01-14 21:56
Polska jenzyka trudna język... Ale niestety, nie tylko na tym portalu to coraz częstsze. Choć i tak lepiej brzmi niż na przykład „nowy żel po goleniu od Nivea”. Wracamy do epoki Reja niestety.
A320 OD Avion Express. Po jakiemu to, bo na pewno nie po polsku...
crew061993
2020-01-14 20:45
Ja leciałem GetjetemA320 i A319- załoga litewska 100razy milsza nisz nasze stawki. Ostatnio wyjątkiem była załoga do LHR, ale samolot tez 737 Blueair.
Co do wieku samolotów 20 lat to młode maszyny, dlaczego nikt z Was nie komentuje 29/30letnich arbuzów od LUFY? Albo 23 letnich lotowskich737-400 ?
crew061993
2020-01-14 20:43
Gosc_27e2b nie wiem o czympiszesz
gość_f967f
2020-01-14 15:59
a co z Getjet? zostaja ich samoloty?
seba_lodz
2020-01-14 15:50
ale to jest "stara" maszyna która ma ponad 20 lat jak dla mnie slabo zeby wynajmowac samolo tak stary...
gość_27e2b
2020-01-14 15:43
Trochę przykre gdy kolejny rok wybierając LOT możemy lecieć z obsługa Litewska czy Rumuńska czy Estonska. Miałem okazje lecieć takimi rejsami i generalnie obsługa była fatalna.
Szkoda, oczywiście pech Lotu ze wpakował się w Boeingi i tylko trzeba mieć nadzieje ze szybko wydostaną się z tej pułapki.
ooo to możemy się spodziewać Pana kapitana Dariusza z kanału Turbulencja na polskich lotniskach :)