Rekordowy rok Norwegian, nie w Polsce

Rekordowy rok Norwegian, nie w Polsce Rok 2009 był najlepszy rokiem w historii Norwegian, niestety wyniki w Polsce rekordowe nie były. Razem wyniki są rekordowe Tanie linie lotnicze Norwegian zamknęły miniony rok najlepszym wynikiem w historii firmy. Zysk netto po opodatkowaniu wyniósł 446 mln koron norweskich. W 2009 roku linia przewiozła 10,9 mln pasażerów, co oznacza wzrost o 18 proc. w porównaniu z 2008...
14/02/2010 00:19   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
aguirre 2010-02-15 21:22   
aguirre - Profil aguirre
O ile się nie mylę wątek jest o DY a nie o LO- nieprawdaż? Adminie śpisz?!
piotrxxx 2010-02-15 15:31   
piotrxxx - Profil piotrxxx
a2010: zdobądź najpierw prawidłowe informację a potem wypowiadaj swoje opinię. Piszesz ,że LO miał straty przez ostatnie 4 lata ... , otóż jesteś w błędzie w 2007 LOT przyniósł bardzo duży zysk operacyjny! Co do floty LOTu to przeleć się tą linią to zobaczysz jakie funkiel nówki E75 latają. A DY do niedawna operował na MD-82 na niektórych trasach np. (KRK-ARN) , poza tym większość polskich tras jest obsługiwana na starych B737-300.
disorder 2010-02-15 15:21   
disorder - Profil disorder
a2010: a po co obniżać ceny, jak przy obecnych samoloty latają pełne? Poza tym, Twoje podatki na rzecz LOT już omawialiśmy 10 razy na tym forum (prawo UE), ale Ty nie czytasz kierowanych do Ciebie słów. Ciągle powtarzasz - stara flota (chyba te E175 pachnące fabryką), straty (raptem rok temu na opcjach paliwowych) i Twoje podatki (ciekawe, ile ich płacisz). Aha - i LOT wozi powietrze (przeleć się to zobaczysz, jak się mylisz). Jedyny wniosek: Tylko pączków potrzeba! Więcej pączków i do przodu!
4tech 2010-02-15 15:02   
4tech - Profil 4tech
a2010: co do starej floty...LO to powtarzasz dyrdymaly...LO ma jedna z "mlodszych" flot w europie jak chodzi o przewoznikow "tradycyjnych"...przestan uzywac tego argumentu w swoich postach bo ni jak ma sie do stanu faktycznego....i nie ma znaczenia wielkosc floty danych/go przewoznika...
4tech 2010-02-15 14:51   
4tech - Profil 4tech
a2010:. nie porownuj LO do DY czy W6...bo jak sam twierdzisz "inny model biznesowy"....za ile Twoim zdaniem powinien LO sprzedawac bilety na trasie do BCN/MAD..? zapewniajac catering czy transfer?..czego nie robia LCC?...dolicz full oplat w LCC na tych trasach i porownaj z cena LO..( wybierz bagaz+ubezpieczenie)...transferu nie wybierzesz...dodaj platny catering...wychodzi mala roznica....w razie "czego" mozesz poleciec w tym samym dniu innym przewoznikiem...a w LCC (np W6)..jak dlugo czekasz na kolejny lot ( o ile sie na niego zalapiesz?)....ile wg. ciebie zarabia prezes LO?..wielotysieczna pensje? zartujesz chyba...znam pojedyncze przypadki gdy piloci LOT-u maja wiecej pensji niz prezes tej firmy....( o co akurat nie mam pretensji)...a co do cen...LO WAW-BCN..22/04-25/04....829 pln....cena w W6 (termin podobny, ze wzgledu na brak operacji w terminach lotowskich)..1168 pln....wiec jaki problem z Twojej strony?..(termin nie jest przypadku a bardzo mnie interesujacy).....
a2010 2010-02-15 14:25   
a2010 - Profil a2010
do 4 tech : ale NORWEGIAN na tym zarabia ! LOT od 4 lat przynosi milionowe straty i ciągle robi coraz większe nie licząc się już prawie na rynku bo ma starą zużytą flotę i wysokie ceny i budzi się o 2 lata za póżno ! a ja nie mam ochoty płacić podatków na " działalność LOTu " który wozi powietrze - LOT powinien nauczyć się że w tych czasach liczy się cena a nie TANI komunistyczny marketing typu pączki w tłusty czwartek ! Lot już dawno powinien byś sprywatyzowany a połowa administracji wywalona - najswiezszy przykład ! WIZZ operuje z wawy do barcelony i zaczyna do madrytu - LOT nie robi nic , podwyższa tylko mile / przecież teraz liczy się cena - co sie musi wydarzyć by któryś z prezesow tego " molocha " zrozumiał ten rynek .... ale po co on ma rozumiec odbiera " wielo tysieczna " pensje na poczatku grad obietnic a teraz jak każdy siedzi na stołku odbiera pensje , weżmie odprawe za to ze był a nie za to co zrobił bo żaden z tych prezesow nie zrobił nic a LOT tonie w długach
4tech 2010-02-15 13:54   
4tech - Profil 4tech
a2010..tak sie zastanawiam nad Twoja filozofia myslenia...jak DY kasuje polaczenia to " jest model biznesowy" a jak LO cos skasuje lub czegos nie otworzy to jest delikatnie rzecz ujmujac " be "...
a2010 2010-02-15 13:47   
a2010 - Profil a2010
do aguirre : ja chwale Norwegian za ich model biznesowy nic więcej , każda linia kasuje połącznia. Norwegianowi nie zależy na rynku polskim lata w sumie by wozić głównie ludzi do pracy do Norwegii a z reszty sie wycofuje.Przecież nikt nie każe nikomu z nimi latać to że wypracowali zysk to myśle ich sukces w tak trudnych czasach. Nie zdziwie sie jak Norwegian wkrótce zniknie z rynku polskiego zostawiajac 2,3 kierunki do skandynawii ...
aguirre 2010-02-14 21:39   
aguirre - Profil aguirre
a2010, to jest Twoje wishfull thinking. DY z WAW ma największą ilość skasowanych kierunków (NCE, GRO, MXP, DUB, BHX, CPH (x2), MUC, ORY, FCO, ARN, Trondheim, ATH (jako całoroczny). Kasuje po cichu, zmienia godziny, częstotliwość etc. W zasadzie z WAW lata juz tylko do Norwegii i na czarter-mixach, gdzie większość miejsc wykupiły biura podróży, a ceny są zniechęcające dla zwykłych podróżników. Rok temu ludzie polecieli z nimi do Chorwacji, a wracać musieli na własną rękę, bo DY od 15.VIII skasował loty do Splitu. Zero stabilności. Mam u nich kupiony bilet na maj i moje szanse na to, że lot się odbędzie oceniam na 40%. Co ciekawe, nawet jak z ich strony zamówiłbym hotel, a oni skasują mi lot, to forsy za hotel (niestety są prepaid) nie zwrócą :-P. Są zbyt drodzy jak na Polskę i do tego kompletnie niestabilni.
parapet 2010-02-14 15:20   
parapet - Profil parapet
Mozna gratulowac wynikow w ujeciu calosciowym. Jednak w PL tendencja jest ujemna i cyfry mowia same za siebie. Wg. mniej swoj rozwoj w 2009 roku Norwegian zawdziecza zajeciu miejsca Sterlinga i "łatwym" przejeciu ruchu po nim w Kopenhadze... (Co bylo oczywiscie strzalem w dziesiatke). Mysle takze ze wlasnie dunska czesc firmy "wyciagnela" statystyki i wyniki calej firmy na poziom rekordowy. Zobaczymy co przyniesie 2010 rok.
a2010 2010-02-14 15:12   
a2010 - Profil a2010
Uważam że Norwegian jest jedną z najbardziej stabilnych lini operujących z polskich lotnisk ( nie chodzi o ilość ) tylko ich politykę cenową , organizacje i zarządzanie / to że mają tak dobre wyniki jako linia jest chyba zasługą ludzi którzy tą liną rządzą , błyskawicznie reagują na każde tendencje rynku i zapotrzebowanie a loty nieopłacalne kasują i tak się robi biznes w tych klockach / jezeli wypracowali zysk to GRATULOWAC im - w tych trudnych czasach .... brawo !
wotik 2010-02-14 14:54   
wotik - Profil wotik
Oooo to z tego to pewnie nic nie wyjdzie, oby coś Lot otworzył bo w tym roku pewnie z Jasionki mało tras zostanie otwartych.
disorder 2010-02-14 14:51   
disorder - Profil disorder
Popili, potańczyli i... popłynęli.
admin 2010-02-14 14:30   
admin - Profil admin
bo marszałek byl na Route'sach i i spotkal sie z kilkoma liniami i myslal ze jesli jest z nimi po rozmowie to moze szumnie oglosic polaczenie :-) Marszałek szumnie oglaszal nie tylko polaczenia Norwegiana... :-)
wotik 2010-02-14 13:30   
wotik - Profil wotik
Panowie i Panie czy posiadacie jakieś informacje co do wejścia Norwegiana na Jasionkę. W tamtym roku marszałek szumnie się chwalił że od wiosny polecimy do Norwegi na szczupaki. Jakoś tego nie widzę, może wy wiecie ?
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy