@arahja: dwa B747-8i na potrzeby U.S. Air Force (Boeing VC-25B "Air Force One") zostały oficjalnie zamówione (i dostarczone...) w sierpniu 2017. Od tamtej pory trwa ich dostosowywanie do potrzeb (czyli "przerabianie" na wersję prezydencką).
Przygotowanie programu A380 kosztowało ok. 15 mld EUR, a za same samoloty otrzymano ponad 50 mld EUR. Zysku z tego nie ma co oczekiwać, ale warto pamiętać, że od czasu gdy Airbus w lutym 2019 r. poinformował o planowanym (na 2021 rok) zatrzymaniu produkcji obecnego modelu A380 to kurs jego akcji wzrósł o ponad 30%.
@gość_07cfd: najpierw trzeba się zastanowić czy A380 był porażką.
Wiele osób z firmy Airbus twierdzi, że nie. Bo przed "epoką A380" to była stosunkowo niewielka firma (porównując ją np. do firmy Boeing; do roku 1997 Airbus nigdy nie dostarczył w jednym roku więcej niż 200 samolotów podczas gdy Boeing już w roku 1992 dostarczył 446 samolotów, a już wcześniej w latach 70-tych potrafił produkować ponad 200 sztuk rocznie).
Dzięki A380 i przekształceniom wewnątrz dzisiaj nikt na świecie nie ma wątpliwości, że to Airbus będzie (a może już jest?) liderem rynku producentów samolotów pasażerskich.
Warto poczytać np.
zobacz link .