Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
pozpiotr
2019-11-25 19:39
Mam nadzieje, że Tirana bardzo szybko przekształci się w kierunek całoroczny.
Dziwi mnie wręcz, że aż tyle czasu zabrało LOTowi uruchomienie tego połączenia i trzymam kciuki za jego powodzenie.
Trochę jestem mało obiektywny, bo bywam tam często, więc trochę czuję sentyment; ciepło się robi na serduchu, że w końcu być może wybiorę się tam "narodowym przewoźnikiem".
Kiedyś już chyba to pisałem..., nigdy w żadnym samolocie należącym do jakiejkolwiek linii nie widziałem obłożenia poniżej 80%, więc mam nadzieje że i dla LOTu będzie to wartościowe i dochodowe połączenie.
do: vscrew
Masz sporo racji, pewnie że śmiech na sali, bo raz w tygodniu, to żadna frajda, ale myślę, że szybko się okaże że częstsze połączenia są mocno wskazane. Z drugiej strony, ostrożność LOTu nie dziwi, bo Albania jest super mocno obstawiona przez rynek włoski, a jak wiadomo ryzykować warto..., ale w granicach rozsądku ;)
gość_5783d
2019-11-25 08:55
@vscrew
Przedstawiciele LO wiele rzeczy mówią. WAW-DUB powinna być realizowana min 2x dziennie, a wtedy samolot mógłby jeszcze wykonać 3 rotację dziennie na nocowanie do jakiegoś regionu zamiast E195 np. WRO, GDN, KRK czy IEV. Ten kierunek to must have i tylko kwestia czasu, gdzieś te wszystkie MAX-y muszą latać.
gość_968e9:- trafne spostrzeżenie a propos TK. Dotyczy to także linii z Zatoki Perskiej, którymi niektórzy się zachwycają (zapominając, że są to sportowi koksownicy rywalizujący z ciągle badanymi zawodnikami).
gość_1893d, gość_968e9 - jak to jest z tą zyskowności? Milczarski niedawno tu powiedział, że przy zatrudnianiu na umowy o pracę miałby wielomilionową stratę zamiast zysku. WIęc jak to jest?
vscrew - też uważam, że Bałkany to szansa dla lotu z powodu biedy ludności i wysokich cen grupy LH, a szczególnie OS. Więc TIA powinna być cały rok. Natomiast co do RJK mam mieszane uczucia. Samo miasto jest najbrzydszym chorwackim na wybrzeżu. Lotnisko jest na wyspie Krk, skąd trzeba dostać się na ląd przez most, na którym jest pobierane myto. Dojazd stamtąd na południe jest słaby (brak autostrady w Zatoce Kvarnerskiej) a do Istrii wygodniejsze było PUY. Z pozostałych kierunków uważam, że Split nadaje się na całoroczny dla LO (przesiadki)a reszta tylko na lato. ,
gość_ce5d8
2019-11-24 11:53
gość_968e9: LOT musiał parę lat temu czasowo zredukować siatkę ze względu na pomoc uzyskaną z UE. Od tej pory się rozrasta, nawet pokonując konkurencję na trasach, z których musiał wcześniej zrezygnować z lotów (np. Eurowings na trasie do Dusseldorfu). Kiedyś inne linie też miały "wszystko", gdy nie było linii low-costowych, a niektóre linie, chronione przez rządy własnych państw spoza UE nadal tak mają - przykładem jest Turkish.
gość_968e9
2019-11-24 09:15
gość_1893d
proponuję poczytać dlaczego LOT oddał. Właśnie przez bezsensowną ekspansję. Teraz też jest bardzo dużo eksperymentów. Sytuacja w lotnictiwe jest lepsza (tanie paliwo) ale gdyby zdrożało to nagle wracamy do 2008. Zresztą problemy z flotą już zbierają żniwo a zyskowność LOT jest "w lesie".
gość_1893d
2019-11-22 15:55
Ja tam jestem zdania, że nawet o ruch LCC trzeba walczyć, który nie zawsze jest tani
warto walczyć też o ruch czarterowy jako uzupełnienie siatki.
Przykładowo taki BKK, 787 dzielimy na 4 klasy podróży czyli C, Y+. Y i część czarterową czyli dokładnie taki podział jaki schemat siedzeń.
Jeżeli jedno biuro podróży potrafi 252 miejsca 1x w tygodniu zapełnić, to LOT oddając tylną cześć samolotu czyli ok 100 miejsc w Y te 150 miejsc, które by wystawił w normalnej sprzedaży potrafiłby by zapełnić, sporo osób woli dopłacić 100-300 PLN by dostać się na wakacje bezpośrednio.
Finnair lata do BKK 3x dziennie !!! i jakoś biznes mu się spina
Latając bezpośrednio mamy de facto 1 dzień urlopu więcej w tym samym czasie gdybyśmy z przesiadką lecieli.
Swego czasu latanie do LCY było abstrakcją a teraz wszystkie loty na LHR na 738 a na LCY E190 wypełnione po dach.
Swego czasu X lat temu by dolecieć państwowo służbowo do BRU z regionu LOTem podróż się nie spinała, regiony latały Luftwaffe.
Lotnictwo to nie jest biznes, że jakoś to będzie ! Siatka musi się spinać.
Siatkę należy dostosowywać by nie dawać pola LCC ale też np. liniom z Zatoki.
LOT swego czasu oddał wszystko i stał się 3 graczem w PL, a miał wszystko
Jak LOT ma konkurować na rynku bałkańskim z LH Group jeśli OS i LH oferują z Tirany 2x dzienne loty do swoich hubów a LOT planuje RAZ W TYGODNIU?! Śmiech na sali.
gość_4813c
2019-11-22 14:50
gość_31a2d; jeśli nie ma remontów to dojazd ze Szczecina do POZ jest idealny. Sam dojazd dwie godziny pięknymi drogami. Akurat ZAD jest z POZ więc po co jechać do WAW?
Wg wielu komentarzy przedstawicieli LOTu, rejsy do DUB i LIS „nie spinają się” rozkładowo - z/do Warszawy to ponad 10-godzinna rotacja, która musiałby się wpasować w fale tranzytowe a to podobno jest bardzo ryzykowne do spięcia i ułożenia rozkładu. Do Lizbony musiałby być ułożony też pod klasę Biznes, bo tej jest bardzo dużo ma tej trasie, gdzie do Dublina jest raczej minimalna. LOT szuka tranzytów na swoje rejsy długodystansowe, zatem z Helsinkami i Finnairem nie wygra. Podobnie Rzym jest do oddania, bo z Wawy są 3-4 rejsy lowcostowe, a ruch biznesowy minimalny.
gość_31a2d
2019-11-22 11:17
W ramach wakacji az by sie prosilo o zwiekszenie oferowania do Szczecina czy Heringsdorfu, ze wzgledu na remonty trasy S3, linii kolejowej do Poznania i dalej do Warszawy.
gość_3444e
2019-11-22 10:26
@Nikinix z punktu widzenia pasażera Bratysława nie jest do końca dobrym lotniskiem, ponieważ większość wybiera tylko troszkę dalej położony Wiedeń (było to ostatnio opisane, bodajże w analizie rynku Europy Śr-Wsch na tym portalu) . Podejrzewam więc, że otwarcie połączenia do Bratysławy nie byłoby dobrym posunięciem dla LOT. Dublin faktycznie by się przydał:)
@Nikinix Nie z każdym miastem stołecznym, zapomniałeś o Bernie i Prisztinie
Dokładnie Kubuś. (: Zostawić Tirane całoroczną, otworzyć nowe połączenie do Sarajewa i Bratysławy, przywrócić trasę do Dublina.Do Lizbony, Helsinek, Aten, i Rzymu latają ich narodowe linie lotnicze, do Reykjaviku lata Wizzair i takim sposobem lotnisko Chopina mogłoby posiadać połączenie z każdym stołecznym miastem w Europie :))
gość_1893d
2019-11-22 08:47
hahah
pytanie zagadka
to połączenie chahah
pytanie zagadka
to połączenie czarterowe?
czy to połączenie a'la lowcost tylko, że drogo sprzedawane
ciekawe jak takie połączenia na CPK obronią bo jak nie to RADOMzarterowe?
czy to połączenie a'la lowcost tylko, że drogo sprzedawane
ciekawe jak takie połączenia na CPK obronią bo jak nie to RADOM
jjemiolo
2019-11-22 02:19
@gosc 06e30: masz racje zostaje tylko 5. Ospisujac poprzednio bylem po szybkim przeczytaniu wiadomosci o RJK i przyjalem ze wszystko co bylo tego lata pozostaje, wlaczajac PUY zas RJK jest dodatkowym punktem w siatce LO. Sprawdzilem rozklad na stronie LOT na lato 20 i trasy do PUY nie ma. RJK jest zamiast PUY. Niniejszym RJK to watpliwa nowa trasa bowiem zastepuje PUY.
Tak na marginesie: do RJK LOT juz kiedys o latal, bodajze w latach 70 lub 80-ych. Z lotnisk balkanskich byly tez w siatce BOJ, CND dokad obecnie LO jeszcze nie kursuje, oraz DBV, SPU i VAR dokad sa loty.
gość_06e30
2019-11-21 20:55
jjemiolo - ZAG, SPU, DBV. RJK, ZAD i?
W końcu bezpośrednie połączenie z Polski do Albanii, z Bałkanów jeszcze tylko Bośnia i Hercegowina oraz Kosowo
jjemiolo
2019-11-21 15:38
Lacznie z RJK LOT bedzie latal do szesciu (6) nie tylko pieciu (5) lotnisk w Chorwacji.
gość_495b2
2019-11-21 15:17
Czy Pula w tym roku będzie, czy też Rijeka jest zamiast niej?
ktoś wie ile biletów będzie dostępnych w zwykłej sprzedaży a ile jest z góry zarezerwowanych dla touroperatorów?