Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
solokhumbu
2010-01-29 11:58
W kwestii Babimostu - obawiam się, że bez trzęsienia ziemi lepiej nie będzie. Tym bardziej, iż za 2 lata Niemcy otwierają nowe lotnisko Berlin-Brandenburg, które będzie położone - jak zapewne wielu wie - w rejonie dzisiejszego Schoenefeldu, czyli w poł-wsch części miasta, znacznie bliżej Polski niż TXL. Otwarciu NA PEWNO będzie towarzyszyć wielka promocja, w tym : w zachodniej Polsce. Już teraz po POZ jeżdżą tramwaje oklejone reklamami AirBerlin, a co będzie za 2 lata to możemy się jedynie domyślać. Wiadomo, nawet POZ nie będzie nigdy SXF czy TXL, ale jednak jakąś liczbę sensownych lotów już teraz oferuje. Za 2 lata będzie zapewne więcej. Ale patrząc na mizerię lotów z SZZ lub (tym bardziej) IEG - obawiam się, że nowy Berlin może wyssać paxów z obu tych portów i zaczną oni w jeszcze większej liczbie latac z Niemiec. Obym się mylił!! :)
paolo_guide: Bardzo lubię czytać takie wpisy, jak twój, które stanowią sensowny i merytoryczny komentarz do tematu, a nie potrzebę zaistnienia i pokazania samego siebie. No właśnie, PR jest niesłychanie potrzebny, ale większość ludzi odpowiedzialnych za tę dziedzinę rozumie to jako własny, osobisty PR i efekt jest taki, jaki jest.... profesjonalizm kończy się na własnym "piarze". A rezultat? W przypadku IEG tragiczny. Brak profesjonalizmu w każdym calu, ale taki jest teraz "trynd". Dzięki temu "trydnowi" mamy kryzys, również w branży lotniczej. Natychmiastwe zaspokojenie ego jest ważniejsze, niż myślenie o tym, co będzie za rok, dwa, trzy...
Pragnę tylko przypomnieć śp. terminal Etiuda na lotnisku w stolicy.
paolo_guide
2010-01-28 20:51
Co do lotniska pod Zieloną Górą w Babimoście sytaucja się nie zmieni, jeśli nie zaczną działać odpowiednie narzędzia z zakresu PR i reklamy. O samym porcie lotniczym, czy wreszcie o połączeniach z niego nie ma prawie nic w lokalnych mediach, nie wspominając już o niewiedzy wielu osób co do istnienia tego lotniska - co najgorsze właśnie w okolicznych powiatach czy gmninach. Dla wielu to tylko lotnisko dla prywatnych samolocików, bo jeśli zwykli ludzie nie interesujący się tą tematyką mają właśnie takie wyobrażenie to nie można mówić o jakichkolwiek sukcesach. Wiele niedobrego stało się też po wycofaniu z tego lotniska LOTu-spadła jego renoma, po tym jak szumnie w prasie ogłaszano tę rezygnajcę, tak już niewiele albo prawie nic nie napisano o wejściu na tą trasę Jet Air. Do dzisiaj kilka razy spotkałem sie z pytaniem, czy to lotnisko jeszcze istnieje i czy cokolwiek tam lata. Więc fakty mówią same za siebie. Ludzie z okolic bardzo często lecąc np do W-wy wybierają Poznań, chociaż lotnisko mają pod nosem. Myślę, ze też sam Jet Air gdyby odpowiednio zabrał się do promocji tego połączenia i przede wszystkim informowania o nim, też było by inaczej. Tak więc jeśli nadal będzie taka sytuacja i nie znajdzie się ktoś kto odpowiednio zadba o dobry PR tego lotniska to wspominane "przebudzenie" wymieniane w artykule nie nastąpi wcale...
julkoska
2010-01-28 16:37
Komentarz moderatora: OT
a2010: nie wiem co Ty masz do GDN, przyjemne lotnisko, tylko przed strefą odlotów nie ma miejsc do siedzenia (ale w tą sobotę udało mi się tam wyspać nawet), a po kontroli bezpieczeństwa jest bardzo miła strefa odlotów. // w 2009 to chociaż Ryanair dawał bilety darmowe a teraz 45zł śmie nazywać "promocją" ;/
do aynis : przecież ten " gdański porcik " ledwo zipie / w momencie wylotu 3 samolotów czyli ok. 400-500 osob sa w klitce odlotów 2 toalety męskie dla max 2-3 osób / ja jestem za tym by zwiększajac liczbe pasazerow gdański port miał możliwość obsłużenia pasażerów w tym warunki techniczne ! niedługo nie bedzie gdzie usiasc w tym porcie podostawiali jakieś budy w hali odpraw - ciasno a ludzie nie mają nawet gdzie usiąść - wolę by nie przekraczał tej granicy bo nie jest na to przygotowany / rozumiem patriotyzm lokalny ale lotnisko w GDN jest porcikiem a nie portem - zauważcie reakcje gości z zagranicy którzy przylatują do GDN rozgladaja sie po wyjsciu z lotniska i ironizują ( co to jest / gdzie my przylecielismy ) - jakby przylecieli do portu mocno regionalnego wręcz gminnego
A no utknęliśmy na tym czwartym miejscu. Ale z tą ilością nowych połączeń, to może uda nam się przebić w tym roku tą magiczną barierę 2 mln pasażerów.
marshall: czepiasz sie. popatrz chocby na adres strony www: lotnisko-chopina. tylko gdyby byl to branzowy portal prawniczy mozna by uznac twoje zarzuty za zasadne :)
marshall
2010-01-28 13:06
do redaktora: w info o Warszawie macie błąd! Lotnisko w Warszawie nazywa się Warszawa-Okęcie a Port Lotniczy jest imienia F.Chopina!! Jeżeli chcecie być hmm.. "branżowym portalem" to radze przeczytać prawo lotnicze i nauczyć się różnicy jaka jest pomiędzy lotniskiem a portem lotniczym.
No i po co komu Modlin? Po co nowe centralne lotnisko w WAW? Szkoda pieniędzy podatników.
Pamietaj 4techu, że mowa o ilości pasażerów w ruchu regularnym i czarterowym. Ponadto z lotniska korzystają jeszcze prywatne samoloty, biznesowe czartery itp... i w tym przypadku one nie są ujęte. Choć nie sądzę, aby rzeczywiście było ich aż 11 tyś, bo na tyle niby opiewa różnica
nie bede soba aby nie pomarudzic:)..na temat BZG...ULC podaje liczbe odprawionych pasazerow w liczbie 264 tys.,....wg danych dostepnych na stronie lotniska pasazerow bylo..275 tys.....w ubieglym roku byla podobna sytuacja...i ULC skorygowal swoje dane do poziomu podanych wartosci przez port lotniczy... btw....
Droga julkosko: Po liczebniku tego typu stawia się już od bardzo dawna kropkę, a nie myślnik. Niemile widziane jest stosowanie przykładowej formuły: 18-letni, tylko 18. letni czy 20. lecie. Miłego dnia :)
... i to znacznie ich więcej, niż wytknęła to julkoska
Bardzo fajny, rzetelnie i dobrze merytorycznie przygotowany raport. Gdyby nie te koszmarne błędy redakcyjne...
No prosze.. Szczecn nie jest na samym szarym końcu i nawet wyprzedził Bydgoszcz :)
julkoska
2010-01-28 01:59
"8. procentowym" -> 8-procentowym
"18 mln. 945 tyś." -> 18 mln 945 tys.