Bardzo ciekawy artykuł, ale ja proponowałbym na przyszłość, żeby dane podawać za 12 miesięcy. Do rozważenia jest luty 2018 - styczeń 2019, by skorzystać z najnowszych danych za styczeń, ale ja bym sugerował styczeń 2018 - grudzień 2018.
Bo wtedy można zestawić te dane z wynikami finansowymi przewoźników za 2018.
Przyłączam się do prośby forumowicza websterrra o dodanie UIA i własną prośbę o dodanie Austriana i Wiednia. I o dodanie tabelek.Zaś merytorycznie, to zacytuję eksperta: "Budowanie baz w głównych miastach Europy Środkowej i Wschodniej ma więcej sensu niż inwestowanie w CPK. Nawet jeżeli wypełnienie na tych rejsach dzisiaj jest niższe niż oczekiwane, to należy zwiększyć nakłady na marketing i dostosować siatkę połączeń - ocenia Eryk Kłopotowski, ekspert rynku lotniczego." Link:
zobacz link
Od siebie dodam, że potrzebne są dwa nowe typy samolotów we flocie LOT-u. Jeden to 787-10 z 370 - 400 miejscami na pokładzie, z niewielką klasą biznes (np. 18 miejsc) i eko premium. Drugi to A321 XLR z leżankami na 150 - 160 miejsc.
Przesiadki przez Budapeszt są co najmniej kontrowersyjne, bo to miasto turystyczne i lepiej OBNIŻYĆ CENY za P2P. W przypadku lotów do miejsc turystycznych trzeba dbać o wysoki LF w eko. Budowa hubu przesiadkowego sprawi, że LOT wywali w kosmos ceny za P2P i nie będzie konkurencyjny. A tylko w WAW, dzięki niedostępności slotów, jest chroniony przed konkurencją.
No i marketing: trzeba było wrzucić poza ścisłym sezonem (czerwiec - sierpień) pulę biletów np. po 2 000 miejsc miesięcznie z NY i po 1 500 miejsc miesięcznie z Chicago po 399 dolarów z bagażem.