Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_19282
2018-10-17 21:25
Dziś zapadła klamka, PPL nie uzuyskał decyzji środowiskowej.
Treść: Zgodnie z art. 77 ust. 5a u.u.i.ś., organ właściwy w sprawach ocen wodnoprawnych, o których mowa w Prawie wodnym, odmawia uzgodnienia realizacji przedsięwzięcia, jeżeli przedsięwzięcie to negatywnie wpływa na możliwość osiągnięcia celów środowiskowych (wymienionych w artykułach 56, 57, 59 i 61), o ile nie zostaną spełnione warunki, o których mowa w art. 68 pkt 1, 3 i 4 ustawy Prawo wodne. W takiej sytuacji organ właściwy do wydania decyzji środowiskowej będzie musiał wydać decyzję odmowną (art. 81 ust. 3 u.u.i.ś.).
gość_c3b01
2018-10-16 19:44
Dla całego południowego Mazowsza i północnego Świętokrzyskiego Radom jest najlepsza opcją. Z Piaseczna to będzie 40 minut. Nie wiem o co chodzi z tym hejtem. Pólnocna Warszawa będzie latać z modlina a południowa z Radomia. Przecież nikt nie będzie się przewalał przez całe miasto bo jest za PO albo za PiS. Wyluzujcie trochę. Ruch się podzieli.
gość_3eba7
2018-10-16 15:41
To sa decyzje polityczne, wszyscy ci Panowie sa powiazani z Radomiem i szastaja naszymi pieniedzmi, to jest decyzja nie wybaczalna za tym nie stoi zdrowe rozumowanie gospodarza.
gość_d96bb
2018-10-16 11:13
adam7691, tu nie chodzi tylko o mieszkańców Warszawy, ale też o mieszkańcach innych miast, którzy latają ze stolicy. Do WAW i WMI można się dostać środkami komunikacji publicznej, na WMI trochę gorzej, ale i tak nie jest źle.
Do RDO nie ma kompletnie niczego, czym można byłoby w ludzki sposób dojechać+ jest położone w takim miejscu, ze gorszego być nie mogło
gość_b018e
2018-10-16 09:24
Dlaczego nikt nie wspomina faktu, że Radom w zamian za rozbudowę RDO odda PPLowi 350 milionów. Słowem miasto znów samo (bez jakichkolwiek dopłat i zabierania z budżetu) sobie finansuje lotnisko. To jedyne takie lotnisko w Polsce, które nigdy nie wzięło pieniędzy z budżetu ani z unii a wiesza się na nim psy jak by każdego polaka okradli. Klasyczna nagonka.
gość_ec29c
2018-10-16 07:33
Oczywiście, że świat nie kończy się na Warszawie.
Problem dojazdu do Radomia na lot na szóstą z Warszawy rano w ogóle nie istnieje!
A to dlatego, że żadna, podkreślam, żadna linia z Radomia latać nie będzie. I ani charterowców, ani LCC nikt do tego nie zmusi.
A to dlatego, że linia żeby zapełnić samolot z Radomia musiałaby sprzedawać tyko bardzo tanie bilety. Bardzo tanie bo Radom jest biedny i nie generuje ruchu biznesowego, nie jest miastem turystycznym więc połączeń nie sfinansuje droższych biletów. Ze względu na pulę droższych biletów Warszawa zasysa Łódź, aglomerację 1,1 miliona.
Kraków (plus Katowice), Wrocław i Gdańsk opierają się na turystycznym ruchu przylotowym i biznesie. Plus na bezpiecznej (na razie rząd poprzez CPK chce to rozwalić i nawet nie ma świadomości co robi) odległości od Warszawy.
adam7691
2018-10-15 22:38
nie jestem zwolennikiem RDO, ale na Warszawiakach świat się nie kończy, zrozumcie to wreszcie, słoiki z Warszawy
"jeśli samolot z Radomia ma mieć wylot o 6 rano to o której godzinie mieszkaniec Warszawy musi wstać i dojechać?"
Pół biedy, gdy rejs jest o 6 rano. Gorzej, gdyby był w piątek o 20.00. Którą drogą dojedziesz wtedy z Warszawy do RDO?
gość_5c1c1
2018-10-15 22:09
@gość_adaf3: Musi wyjechać o 20:00 poprzedniego dnia i przenocować w jednym z radomskich hoteli. :D
gość_adaf3
2018-10-15 18:04
jeśli samolot z Radomia ma mieć wylot o 6 rano to o której godzinie mieszkaniec Warszawy musi wstać i dojechać?
gość_bda1b
2018-10-15 16:55
a ja nie mam oporów przed lataniem w RDO (zmysły mam zdrowe, przynajmniej lekarz nic nie zdiagnozował), a mieszkam na południu WAW. Może to być nawet lepsza opcja niż WMI, ale to przyszłość pokaże...
gość_f9458
2018-10-15 16:54
LOT doskonale wie że nikt z Radomia latać nie będzie więc chce tam wypchnąc inne linie.
Gdyby sami tam przenieśli kilka tras to zobaczyliby jak durny jest ten pomysł.
gość_16fea
2018-10-15 16:31
lysypiotr76- Tak to już jest. Nie wiem czy zauważyłeś, ale wszyscy którzy byli na tej ,,imprezie'' dotyczącej budowy lotniska w Radomiu nie mają pojęcia o lotnictwie. Sasin , Suski, bielan to radomscy tylko z nazwy politycy. Jednak dla głosów ( wszak za rok wybory parlamentarne) za nie swoje pieniądze mogą obiecać zagubionym w tym chaosie radomianom nawet port morski. Brak kompetencji, bufoniarstwo ot cała prawda o,, fachofcach'' z PIS-u.
gość_d96bb
2018-10-15 14:14
Tylko WAW i WMI, nikt o zdrowych zmysłach nie będzie latał z RDO
gość_fb7dc
2018-10-15 10:03
Do gość_89f27
Masz całkowitą rację. Oczywiście warszawka się burzy bo wielu z nich widzi świat jako Janki-Łomianki.
A tak przy okazji to warto by sprawdzić ilu Warszawiaków lata np. z Modlina a ilu pasażerów z innych miast nierzadko pokonując setki kilometrów.
Idę o zakład, że tych z Warszawy jest zdecydowana mniejszść.
Wiem bo stamtąd latam.
gość_33b90
2018-10-15 09:47
W planach jest drobna literówka, powinno być Modlin zamiast Radom
gość_ec29c
2018-10-14 19:26
Mnie martwi inna rzecz: otóż dziś w Krakowie był Prezes, Premier, Minister Infrastruktury i przemawiała Pani Kandydatka i nic nie słyszałem o proponowanym rozwiązaniu budowy nowego pasa w Balicach. A mamy dwa problemy:
1) prawny - protestujący mieszkańcy i gmina. Pierwszych można uspokoić specustawą, drugich poprzez przymusowe przyłączenie Zabierzowa.
2) finansowy: otóż Katowice otrzymały za czasów pani premier Bieńkowskiej dofinansowanie, Radom ma dostać dofinansowanie to dofinansowanie powinien dostać też Kraków. Zwłaszcza, że nie chodzi tylko o koszty samej budowy, ale też przesiedlenia części pieniaczy.
Ja uważam, że powinien być realizowany najbardziej odchylony wariant (bo odblokuje Północny Kraków) i pas powinien raczej mieć 3 kilometry.
lysypiotr76
2018-10-14 19:09
Szef Gabinetu Politycznego Premiera RP Pan Marek Suski argumentując wybór Radomia na lotnisko dla czarterów i tanich linii stwierdził : ,, Z tych analiz, które były robione, wynika, że większość Polaków lata na południe Europy czy też do krajów afrykańskich. Czyli lotnisko położone na południe od Warszawy, jest bardzo dogodne dla przewoźników i dla pasażerów''. Czy te 102 km są wystarczającym argumentem do ,,wpakowania'' setek milionów złotych w lotnisko którym i tak nie są zainteresowane żadne, podkreślam żadne linie czarterowe jak i tanie linie? No i rzecz najważniejsza. Podział administracyjny ruchu w aglomeracji warszawskiej. Taki biurokratyczny, zza biurka. Jak przekonają UE, że Radom też ,,leży '' w aglomeracji warszawskiej ? Obym się mylił, ale linie lotnicze nie dadzą się ,,wypędzić'' z lotniska Chopina i będzie kolejna ,,awantura'' na arenie europejskiej. Ale do ,,starć z UE'' obecne władze są już przyzwyczajone :)
gość_50c74
2018-10-14 11:35
Z Waszawy Centralnej na Lotnisko Modlin jedzie się godzinę. I tyle samo będzie się jeździć z Warszawy Centralnej na Lotnisko w Radomiu.
Komuniści po 1976 roku mścili się na Radomiu i jego mieszkańcach. I to się nie zmieniło po 1989 roku. Dopiero teraz widać jakieś próby naprawienia wieloletniej stagnacji.
Od strony zaplecza demograficznego, południe województwa mazowieckiego i północ świętokrzyskiego to lekko licząc 2 mln ludzi. Będzie miał kto latać.
gość_c8f9b
2018-10-14 11:25
Znów wygląda ze "konsultanci" zarobią niezłą kasę na tym "nowym misiu" .Ciekawe jakie linie miałyby latać - chyba tylko lot .Nie zapominajmy ze w przypadku kryzysu , który jest spodziewany w przyszłym roku - przewozy czarterowe i nisko kosztowe spadną gwałtownie. Ewentualny rozpad UE jeszcze pogrąży lotnictwo w Polsce . UE może się rozpaść jeśli duże państwa z niej wystąpią - niekoniecznie Polska