ARUP: Analiza możliwości rozbudowy Modlina

ARUP: Analiza możliwości rozbudowy Modlina "Przedmiotem raportu jest ocena koniecznego zakres rozbudowy Portu Lotniczego Warszawa/Modlin w kontekście możliwości przejęcia części ruchu obsługiwanego obecnie na Lotnisku Chopina w Warszawie przy jednoczesnej akomodacji prognozowanego ruchu już obecnego na lotnisku" - czytamy w raporcie Arup.Głównym założeniem rozbudowy jest obsługa 9-10 mln pasażerów rocznie na...
20/04/2018 09:31   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_39c5b 2018-04-24 16:34   
gość_39c5b - Profil gość_39c5b
@gość_0cfc7 za to RDO to po prostu strzał w dziesiątkę i wielki potencjał, a nie pis-kownica? co was boli ten Ryan? cennik zbudowany jest jak wiele cenników lotniskowych w całej europie, wozisz więcej-płacisz mniej. jak PPL zmieniał cennik pod LOT to krzyczano, że każdy może zasilać tranzyt, tylko ciekawe, że tylko LOT ma tranzyt w WAW...
gość_1bc17 2018-04-23 21:11   
gość_1bc17 - Profil gość_1bc17
Do gość_d0404
Nie promuje Radomia!
Rozmowy zaczęły się od Modlina ale ta grupa hochsztaplerów mówiąc delikatnie nie jest zdolna do racjonalnej współpracy...
Najlepiej dać im kasę nie pytając o cel i sens - tu odsyłam do nadzoru nad budową tego portu.
Czy pożyczyłbyś pieniądze proszącemu nie mając pojęcia o jego wypłacalności i kondycji finansowej - wątpię...
Do marcowy
KONKURENCJA jest biegunowo odległa od DUMPINGU!!!
gość_d0404 2018-04-23 16:01   
gość_d0404 - Profil gość_d0404
Jako zwykły, ale coraz bardziej świadomy pasażer, mam nadzieję, że ta dot. Modlina analiza szykowana za 6 tygodni zostanie przygotowana rzetelnie. Po tym co się dzieje wokół Okęcia straciłem niestety sporo zaufania do ludzi, którzy (nie)myślą o innych podróżnych w Polsce. Szczególnie po tym jak widzę te przytoczone wcześniej ceny LOT i czerwony dywan, który rozkłada się tej linii na Okęciu. Polak musi latać na Węgry i stamtąd zaczynać podróż LO do LAX, żeby było taniej (wczoraj wyświetlała mi się reklama LOT do Los Angeles od 2810 zł)??? Pana prezesa też wysłałbym w tamtym kierunku. Nie do Budapesztu, ale także na południe. Na krótszy dystans. Niech jeździ do pracy w PPL w Warszawie przez Radom, który tak uparcie promuje. Za swoje oczywiście. Może wtedy zacznie patrzeć na świat trochę innymi kategoriami. Bo to co chce fundować zwykłym ludziom (tym latającym głównie bliżej do pracy i na weekendy/urlopy europejskie), smutne, ale nie mieści się w głowie.
marcowy 2018-04-23 09:24   
marcowy - Profil marcowy
gość_0cfc7: a skąd taka cena ? Bardzo proste, na tej trasie jest KONKURENCJA !!!! Aegan lata za grosze to i LOT musi
gość_dfdef 2018-04-22 18:24   
gość_dfdef - Profil gość_dfdef
gość_ec29c: "Nie da się zbudować WIELKIEGO LOT-u bez faktycznego monopolu w Warszawie. Tylko po co nam WIELKI LOT, który będzie drogo sprzedawał bilety Polakom i tanio woził z przesiadkami resztę Europy?"

Pan ma rację. Takich kwiatków jak ten poniżej (niedawna oferta, która mignęła mi na Fly4free, generalnie wrzesień, sprawdziłem dziś np. 12–18.9 na stronie LOT teraz 1690 zł) będzie coraz więcej.
"Skorzystajcie z okazji promocyjnych przelotów na pokładach samolotów naszego narodowego przewoźnika PLL LOT do Kalifornii. Bilety ze stolicy Węgier przez Warszawę do Los Angeles dostępne są za 1519 PLN, a za dolot do Budapesztu zapłacicie tylko 54 PLN."

Zastanówmy się, co to tak naprawdę oznacza. Jeśli Polak chce lecieć taniej LOT do Kalifornii, musi kupić bilet na Wizzair za kilkadziesiąt złotych (54 z WDC) i polecieć rano na Ferihegy, a stamtąd już grzecznie wrócić przez Polskę (WAW) i dalej ruszyć do LA. Wracając wysiąść sobie zaś na Okęciu. Czy ktoś może mi jednak wytłumaczyć, dlaczego w tak ordynarny sposób chce się dotować Węgrów, a zabierać możliwość taniego podróżowania Polakom z Okęcia? Dlaczego bilet na trasie WAW – LAX – WAW kosztuje teraz w LOT 1630 + 1548 zł, a bilet na tej samej trasie wzbogaconej o odcinki z i do Budapesztu 888 zł + 740 zł. Jakim prawem, jak to jest możliwe? Kto za to odpowiada, kto jest takim SZKODNIKIEM?

Nie chcę jako pasażer, żeby zabierano mi możliwość taniego podróżowania z własnych lotnisk. Nie tylko z Modlina, ale także Okęcia. Zabierają tu możliwości rozwoju W6, rugują, utrudniają jak mogą życie LCC, żeby w efekcie przygotowywać takie oferty dla innych. To jest chore, to aż bije po oczach. Dopiero teraz gdy szary człowiek się w to wszystko zagłębi, widać, jaka jest skala patologii. Tam gdzie jest państwo, dla którego Polak powinien być najważniejszy, widzimy coś takiego. Dla mnie TO JEST SKANDAL.

gość_0cfc7: "Po czwarte to to, że jeśli płacimy za bilet 100zł do np. Londynu Stansted to znaczy, że jako mieszkaniec Mazowsza dopłacam do niego pośrednio z podatków a przy tym nasi sąsiedzi."

Niech Pan popatrzy, ile dopłaca pan do LOT (nawet jeśli cyferki w bilansach się zgadzają, jeśli paliwo jest tanie i przewoźnik wykazuje zyski). Czy to jest uczciwe? Za 100 zł (lub ciut ponad) poleci pan na Wyspy Brytyjskie W6 i z Okęcia, i z innych lotnisk regionalnych (FR). Nie tylko z Modlina, po którym tak się tu „jedzie". Ale nawet jeśli ja/Pan/Pani do tego dopłacamy, to korzystają z tego w sumie miliony. Przeciętni obywatele. Tak samo jak ze świetnie skomunikowanego Okęcia.

Ten portal to najlepsze miejsce, by pokazywać obłudę ludzi podejmujących kluczowe decyzje. Może ma Pan/Pani rację w kwestii kolesiostwa, nie wiem, nie znam ludzi, nie interesuje mnie polityka. Pas to rzeczywiście była afera, sam to wtedy jako pasażer odczułem, ale trzeba drążyć, zmieniać, naprawiać w ramach tego co jest. A sporo już chyba zrobiono na plus. Wolę latać z Okęcia, ale widzę, jak taki Modlin jest potrzebny. Dla Mazowsza i dla całej północno-wschodniej Polski też.
gość_a3f12 2018-04-22 12:28   
gość_a3f12 - Profil gość_a3f12
gość_ec29c: Mała poprawka: Rozbudowa WMI do lotniska typu CPL kosztowałaby - jak to już kiedyś zostało oszacowane - 8 miliardów. Jednak to i tak spora oszczędność w stosunku do CPL, który ma kosztować ponad 30.
gość_ec29c 2018-04-22 10:24   
gość_ec29c - Profil gość_ec29c
Nawet gdyby rozbudowa Modlina miała kosztować 1 miliard (a będzie kosztować mniej, bo skoro można obsłużyć 3 mln paxów na 12 500 m2, to nie trzeba budować 25 000 m2), to i tak tak jest to o wiele mniej, niż ponad 30 mld na CPL. Oszczędzamy 29 mld!!!

A LOT zamiast dostosowywać otoczenie do swojej "strategii" powinien dostosować strategię do otoczenie. BA jakoś lata z Gatwick i im korona od tego nie spadła...

Nie da się zbudować WIELKIEGO LOT-u bez faktycznego monopolu w Warszawie. Tylko po co nam WIELKI LOT, który będzie drogo sprzedawał bilety Polakom i tanio woził z przesiadkami resztę Europy?
gość_84efe 2018-04-22 01:02   
gość_84efe - Profil gość_84efe
gość_d0404: Popieram w 100%, też sporo latam, co do LOT-u i LCC generalnie te same obserwacje. Jeśli ten idiotyczny pomysł z "wygaszaniem" na siłę Modlina pójdzie za daleko, trzeba się będzie mobilizować i protestować.
gość_0cfc7 2018-04-21 22:42   
gość_0cfc7 - Profil gość_0cfc7
Do gość_d0404
Po pierwsze Modlin to czysto poilityczno-kolesiowski interes za kasę min. wojewodztwa, w którego zarządzie zasiada towarzystwo wzajemnej adoracji.
Po drugie zasady ekonomii i planowania biznesu mają z tym miejscem tyle wspólnego co.....nic!
Po trzecie nie wiem co znaczy dużo latać ale ja, który troszkę latam i znam ceny większości linii
przytaczam - LOT WAW - ATENY w szczycie sezonu za 320 zł i to w dużej grupie ludzi
z poczekalnią w loży...
Po czwarte to to, że jeśli płacimy za bilet 100zł do np. Londynu Stansted to znaczy, że jako mieszkaniec Mazowsza dopłacam do niego pośrednio z podatków a przy tym nasi sąsiedzi.
I po piąte to umowa z Ryanem - rozumiem,że parafujacy ją miał nóż na gardle po zdrefraudowaniu setek milionów na rozpadajacy się pas ale nadzór nad inwestycją czyli jego brak powinien w normalnym kraju już dawno podlegać kontroli adekwatnego organu i zakończyć się skazaniem winnych.
A renegocjować umowę zawartą na czas określony z Ryanaem... - powodzenia i jeszcze więcej optymizmu życzę
gość_d0404 2018-04-21 18:08   
gość_d0404 - Profil gość_d0404
Szanowny Panie/Pani. Jeszcze raz, jako zwykły, dużo-bardzo dużo latający pasażer. Za własne, nie za państwowe (samorządy, urzędy centralne, spółki skarbu państwa itp.). Umacnianie tej linii (Ryanair) jest NAM WSZYSTKIM na rękę, bo oznacza, co oczywiste, ochronę przed monopolem i drogimi biletami. Także u innych przewoźników, w tym - co najważniejsze - w LOT. I pora to zrozumieć. Skończyć z podejściem, że PPL to dziś taka opcja, więc tej drugiej Modlinowi kłody pod nogi, bo tam siedzi Struzik czy inny diabeł/partia. A co to mnie-nas (99% podróżnych) obchodzi???!!! Chyba do każdego wpisu muszę zacząć dołączać zrzuty i ceny biletów FR, W6 i LO z tras europejskich. Weźmiemy na warsztat Londyn i Barcelonę, a może i USA, bo tam np. w zestawieniu z Norwegianem (ale i innymi) ciekawie to wygląda. Niech LOT tnie ceny (i częściej zatrudnia na umowach o pracę), bo na razie jest pod względem efektywności daleko za konkurencją. I do tego na siłę, kosztem zwykłych pasażerów, chce budować swoją pozycję. Rozwój tak, ale zdrowy. W konkurencyjnym otoczeniu. Wtedy najlepiej dowiemy się, po co jest nam Modlin.
Te 3 mln, które tam wyhodowano, to duży kapitał. Renegocjować umowę z Ryanairem, jeśli taki beznadziejny biznes. FR stąd nie ucieknie, nawet jeśli zapłaci 10 zł więcej za pasażera (zgoda – wyrównać warunki dla wszystkich). Za duży rynek, korporacja nie popełni dziś takiego błędu. W Modlinie (choć sam latam stamtąd rzadko) powinno się mocno zainwestować także w transport publiczny do/z (dociągnięcie szyny, z wjazdem również z kierunku Gdańska). Rozbudowywać nie a'la ARUP, bo ta analiza i kosztorys rzeczywiście pasuje do Stambułu czy Dubaju. Modlin ma być jak Żabka. Wyjść, wejść, powierzchnia ograniczona do minimum, turnaround 25-30 minut. Odlatujemy. Tu są potrzebne zupełnie inne, „przyspieszające” i obniżające koszty (także czasowe) funkcjonalności. To lotnisko operacyjnie spokojnie się obroni. Czy w tym kraju coś się da zrobić bez polityki (albo z politykami z różnych opcji w jednym projekcie) dla NAS WSZYSTKICH tak, żeby się biznesowo spinało? Tego partyjnego cyrku i przeciągania liny każdy w swoją stronę już nie da się słuchać i oglądać.
gość_823a2 2018-04-20 23:22   
gość_823a2 - Profil gość_823a2
do gość gość_0cfc7
dorze y yło abyś dokładnie przeczytał co tam ARUP opracowywał, ....
bo na pewno nie całe porty , a tylko wyrane punkty zaplecza
gość_823a2 2018-04-20 23:19   
gość_823a2 - Profil gość_823a2
nie jestem z Modlina
nie latam R...
ale "cuś" mi tu śmierdzi ten ARUP
gość_0cfc7 2018-04-20 21:21   
gość_0cfc7 - Profil gość_0cfc7
A ja to widzę tak
Raport ARUP dowiedzie, że inwestowanie w Modlin jest nieuzasadnione - chyba słusznie bo sposób przeprowadzenia tej inwestycji i finansowanie woła o pomstę do nieba...
Nieświadomym forumowiczom wskazuję min. dwa porty Stambuł na 80mln pax i Dubaj na 250mln pax, które ta firma opracowała zatem trochę szacunku.
Naturalną konsekwencją niedoinwestowania Modlina, czyli prywatnej piaskownicy Struzika będzie jego stopniowe wygaszanie....
gość_2fb4a 2018-04-20 17:16   
gość_2fb4a - Profil gość_2fb4a
"Istniejący terminal posiada 12,5 tys. m kw powierzchni użytkowej przy ruchu 3 mln pasażerów rocznie. Według ARUP jest to dwukrotnie za mało, nawet bez rozbudowy. - Przy 3 mln pasażerów rocznie powierzchnia użytkowa lotniska powinna wynosić od 25 do 30 tys. m kw. Modlin ma 12,5 - mówi Kołodziej. "

Czyli wg raportu ARUP Modlin nie ma prawa działać a jakoś działa (może szału i komfortu nie ma, ale ma być tanio). Więc może wszystkie ich wyliczenia należałoby podzielić przez dwa?
gość_83076 2018-04-20 16:34   
gość_83076 - Profil gość_83076
ARUP robi takie analizy jakie PPL i LOT sobie zażyczą a celem PPL i LOT jest monopol na WAW a później CPK dla LOTu za który zapłacą pasażerowie w postaci o wiele droższych biletów. Jedyna nadzieja że w przyszłym roku na wyborach obecna władza dostanie kopa.
gość_777fe 2018-04-20 14:11   
gość_777fe - Profil gość_777fe
Mimo, że analiza ARUP powstała jako kiełbasa wyborcza dla Radomian, to propozycja dla rozwoju Modlina jest dobra, o wiele lepsza niż ta którą sam Modlin przedstawia. . Koncepcje zarządu Modlina są wykonane przez nieprofesjonalistów z rażącymi błędami, za które ktoś kiedyś musiałby zapłacić.
gość_a3047 2018-04-20 13:06   
gość_a3047 - Profil gość_a3047
@gość_074f1 - jak chcesz kupić to zapraszam do PPL, bo pozostali akcjonariusze chcą je przejąć za darmo.
gość_01370 2018-04-20 12:57   
gość_01370 - Profil gość_01370
Cos tu wyglada ze Arup i PiSki graja w ta sama pomylona Radmoska Dude. Z profesjonala ocena to niczego wspolnego nie ma. Takie PiSie czasy,roznych oszolomow nastaly niestety. Chyba powodzenia w niszczeniu polskiego lotnictwa takim szkodnikom zyczyc nie nalezy.
gość_492e5 2018-04-20 12:10   
gość_492e5 - Profil gość_492e5
Wy tak na poważnie? Ja rozumiem, żez jakaś nieznana firemka chce zabłysnąć takimi fantazjami na poziomie nawiedzonego i naiwnego studenta ale skoro wy to powtarzacie i jeszcz się nad tym zastanawiacie to tylko pokazuje jak bardzo jesteście śmieszni. Zejdźcie na ziemie i włączcie rozum i zdrowy rozsądek zamiast dziecinnych fantazji, ktorymi kierowali się lokalni partyjni bonzowie budując kilka niepotrzebnych i nieracjonalnych lotnisk. Podjęto już decyzje i to na najwyższym mozliwym szczeblu, że powstanie lotnisko centralne, a to oznacza koniec dla takich portów jak Modlin. Lotnisko Chopina o ile w ogóle nadal pozostaie otwarte to jego rola będzie marginalna, a większość lotnisk w kraju straci sporą cześć ruchu bo rząd będzie robił wszystko aby port centralny przejął większość ruchu. Takie są fakty więc bardzo nawinym, a nawet śmiesznym jest sądzić, że teraz ktokolwiek dofinansuje rozbudowę Modlina i to, aż w takiej formie jaką prezentuje to opracowanie. Ten artykuł ma taką samą wartość jakbyście sobie wymyślili, że zbudujecie lotnisko w Pcimu Dolnym i narysowali tam 2 pasy, płytę na 50 samolotów i 3 terminale, a potem z napuszonymi minami poważnie o tym dywagowali. To jakąs kpina i dziecinada, a nie poważne dziennikarstwo.
gość_86a5c 2018-04-20 11:54   
gość_86a5c - Profil gość_86a5c
Modlin teraz na siłę udowadnia, że jest lepszym wyborem. Niech zwróci się do Ryanaira to może on tam zainwestuje. W sumie to jego lotnisko. Umacnianie tej linii w Polsce nie jest nikomu na rękę. No i jeszcze dopłacanie do niej. Ktoś myślał, że zrobił interes życia podpisując tę mityczną umowę, a tu zonk. Dopóki Modlin będzie dla Ryanaira to nie powinno się tam zainwestować nawet złotówki więcej niż na bieżące utrzymanie. Panowie z zarządu lotniska niech już lepiej przestaną płakać w mediach tylko niech się wezmą za utrzymanie tego co jest. To, że jest 3 mln pasażerów o niczym nie świadczy. Gdyby Ryanair miał stawki zerowe to mógłby zwiększyć oferowanie i mogłoby być nawet 6 mln, tylko gdzie tu sens....
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy