Bydgoszcz: Spadek w lutym

Bydgoszcz: Spadek w lutym Główną przyczyną spadku jest zawieszenie na sezon zimowy dwóch połączeń Ryanaira do Glasgow i Dusseldorfu.  Natomiast jak podaje lotnisko wrosło obłożenie (ang. load factor) na lotach do Frankfurtu (Lufthansa) - wzrost o 14 proc., oraz do Stansted (Ryanair) - wzrost o 18 proc.  Od początku roku z lotniska skorzystało ponad 38 tys. pasażerów, co...
06/03/2017 14:05   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_cbd63 2017-03-19 21:50   
gość_cbd63 - Profil gość_cbd63
tu w Bydgoszczy by się przydała jakaś narada mędrców. Co robić dalej, jaką obrać strategię, co rozwijać, z kim rozmawiać, itp
I mówię to całkiem serio.
gość_e86d6 2017-03-12 21:20   
gość_e86d6 - Profil gość_e86d6
Co lysypiotr76 - a w pazdzierniku bedzie znowu gorzej bo odpadnie ponownie Weeze, Glasgow i Rzym i tak w kolko.
gość_e86d6 2017-03-12 21:02   
gość_e86d6 - Profil gość_e86d6
A od pazdziernika znowu nie bedzie Glasgow i Weeze i znowu bedzie gorzej jak do tej pory. To jest po prostu dno.
lysypiotr76 2017-03-12 20:18   
lysypiotr76 - Profil lysypiotr76
W marcu będzie już lepiej. Wracają od 26 marca dwa zawieszone na okres zimowy połączenia:Glasgow i Dusseldorf Weeze). Od tego dnia również LH zaczyna latać częściej poprzez dodanie rotacji w czwartek. Natomiast od 27 kwietnia wraca Rzym. Latem ( w lipcu 10, 11, 12, 16, 17 ) z BZG będzie kilka lotów LH większymi samolotami- A320. I będzie jeden historyczny moment. 17 lipca na trasie do Frankfurtu samolot będzie miał dwie rotację. Tak jak zawsze tą południową i dodatkowo późnym popołudniem.
gość_16fea 2017-03-12 20:03   
gość_16fea - Profil gość_16fea
Ale bajki. O tym że nie ma Wizz to wina........Torunia !!! Ludzie obudźcie się. Przecież prezes sam w wywiadzie dla pasażer.com to mówił. Wizz nie interesuje otwieranie połączeń z BZG właśnie przez rozwój w GDN !!!!
gość_fbc4c 2017-03-12 08:57   
gość_fbc4c - Profil gość_fbc4c
Brak Wizza, innych przewoźników i nowych kierunków z PLB nie wynika z blisko położonego Gdańska czy Poznania i linii lotniczych, które te miasta obsługują. Głowną przyczyną takiego stanu jest celowe działanie na niekorzyść Bydgoszczy. Jak już wcześniej wspomniałem gdyby lotnisko znajdowało się w Toruniu to już dawno latałby Wizz i inne linie lotnicze.
gość_16fea 2017-03-11 21:41   
gość_16fea - Profil gość_16fea
Ależ piękna wojna na forum. Podzielam komentarz lysypiotr76. Nie ma szans na Wizz. Nie dlatego że Toruń nie dołoży. Dlatego że nie Wizz nie wejdzie do BZG. Właśnie przez GDN. Macie pod górkę i tyle. Czartery znikają bo nie ma zainteresowania. Nawet nie udaje się wypełnić czarteru raz w tygodniu!!! Biedny region i tyle. Zamiast bić pianę zauważcie że linie lotnicze skupiają się w Polsce na największych lotniskach. Wam i Wam podobnym dziurom pozostaje standartowo Londyn, Dublin i czasami kilka innych emigracyjnych kierunków.
gość_cbd63 2017-03-11 18:26   
gość_cbd63 - Profil gość_cbd63
Dlaczego ktoś napisał ze Glasgow i weeze lecą ostatni raz w tym sezonie? To znaczy ze juz tych połączeń nie bedzie?
gość_cbd63 2017-03-11 18:22   
gość_cbd63 - Profil gość_cbd63
A widziałeś ceny Korfu w biurach podróży? Mnie nie dziwi ze to skasowali.
gość_698fc 2017-03-11 16:11   
gość_698fc - Profil gość_698fc
Prezes faktycznie jest do wymiany, to fakt. Nie zgodzę się jednak, że to prezes likwiduje połączenia. Ludzie muszą latać, to będą połączenia utrzymywane i będą nowe. Przykładowo Korfu w tym roku zostało skasowane, bo nie ma chętnych na latanie. Zostały cztery kierunki czarterowe, ale dla porównania w dwa razy większej Łodzi masz aż jeden czarter tego lata!
gość_43575 2017-03-11 14:52   
gość_43575 - Profil gość_43575
@gosc_43575 - o tym, ze rzekomo marszalek chce przekazac udzialy PLB Bydgoszczy za 1 zl to chyba w Radiu Erywan slyszales. Prawda byla taka, ze takze Torun mial dostac 21 % udzialow za 1 EUR i w ten sposob placac tylko 1 zl stal by sie sie znaczacym udzialowcem portu lotniczego w Bydgoszczy. W ten sposob udzialy Bydgoszczy ktora zainwestowala w ten port 64 miliony zl wynosily by 27 % i zblizone by byly do Torunia, ktore nie zainwestowalo do pory nic. Wiekszej arogancji i bezczelnosci ze strony mraszalka z Torunia jeszcze nie bylo. Nie ma co sie dziwic, ze Bydgoszcz ma juz dosyc nieustannych prob Torunia do podwieszenia sie pod Bydgoszcz, roznymi chamskimi metodami, wykorzustujac fakt sprawowania stanowiska marszalka przez osoby z Torunia, ktore metoda szantazu chca zmusic to miasto do oddanie teraz kompletnie takze portu lotniczego w Bydgoszczy w celu zaspokojenia megalomanskich sklonnosci tego miasteczka. Nie chcac byc wulgarnym, przytocze znane powiedzenie: przyczepilo sie g..no do okretu i mowi "MY PLYNIEMY"
gość_43575 2017-03-11 11:36   
gość_43575 - Profil gość_43575
@gosc_43575 - jezeli Torun chce na tych samych prawach jak Bydgoszcz roscic sobie pretensje do nazwy portu i czuc sie jego wspolwlascicielem, to dla kazdego laika jest jasne, ze musi takze w tej samej wysokosci partycypowac w udzialach i kapitale tego portu. Przez 12 lat od czasu wybudowania tego portu przez miasto Bydgoszcz, Torun nie zrobil nic by wspomagac jego rozwoj i partycypowac w kosztach jego utrzymania. Torunskie udzialy w PLB wynosza obecnie 0,034 % udzialow, Torun systematycznie odmawial uczestniczenia w podziale kosztow promocji dla Rayanair czy Lotu, odmowil takze czesciowego pokrycia kosztow do uruchamianych przed laty polaczen do Krakowa. We wszystkich sytuacjach, gdy chodzilo o wzmocnienie pozycji finasowej portu, Torun nieustannie torpedowal inicjatywy Bydgoszczy, twierdzac ze jest marginalnym udzialowcem tego portu co jest prawda, bo nigdy nie chcial przejecia proporcjonalnej do Bydgoszczy odpowiedzialnosci za port. Nawet do zakupienia symbolicznych udzialow porcie, Torun zostal zmuszony przez marszalka wojewodztwa, ale za to megalomanskie pretensje to to miasto ma ze ho, ho. Za smieszne 5 milionow chce roscic sobie prawem kaduka pretensje do nazwy portu, ale pieniadze ma dawac kto inny. To ze lotnisko jest slabe i ma raptem trzy polaczenia liniowe, to takze "olbrzymia zasluga" torunskiego prezesa portu i torunskiego marszalka tego wojewodztwa, ktorzy od czasu przejecia tgeo portu zmniejszyli ilosc polaczen liniowych z 11 do 3 a czarterow z 12 do 4. Jak Bydgoscz wyszla na "wspolpracy2 z Toruniem, to kazdy widzi, Akademia Medyczna zabrana, port lotniczy przejety przez Torun i ledwie egzystuje. Chron nas Boze od tej "wspolpracy".
gość_8cfbf 2017-03-11 00:36   
gość_8cfbf - Profil gość_8cfbf
Przecież Bydgoszcz nie wydała na lotnisko 64 mln w jednym roku, więc nie oczekujcie tego od Torunia. Rozumiem, że lepiej mieć słabe lotnisko z kilkoma kierunkami niż współpracować z Toruniem i rozwjać wspólnie ten port? A dlaczego Bydgoszcz nie chce odkupić udziały od marszałka, który zaproponował je za 1 zł?
gość_1cc4d 2017-03-10 17:15   
gość_1cc4d - Profil gość_1cc4d
@gosc_89df1 - te 5 milionow to ma byc jalmuzna czy co - Bydgoszcz zainwestowala w bydgoski port 64 miliony zlotych, a Torun "zaproponowal" 5 milionow zl, chyba zescie sie z choinki pourywali. Te 5 milionow to kosztuje 10% ogrodzenia portu. Jaki to trzeba miec tupet, by caly czas dzialac na szkode portu w Bydgoszczy a teraz laskawie "zaproponowac" 5 milionow z. Wsadzcie sobie te Wasze 5 milionow w d...e, i dajcie w koncu Bydgoszczy spokojnie pracowac. Wystarczy ze torunski nieudacznik - prezes portu i torunski marszalek pokazali przez ostatnie 6 lat swoich rzadow, do jakiego dna mozna doprowadzic port lotniczy w Bydgoszczy. Nikt w Bydgoszczy nie chce miec nic wiecej do czynienia z torunskimi oszolomami i to na zawsze.
gość_a5f64 2017-03-10 16:37   
gość_a5f64 - Profil gość_a5f64
Niech idą do Gdańska z 5 milionami, zobaczymy co dostaną
gość_89df1 2017-03-10 15:37   
gość_89df1 - Profil gość_89df1
Co do nazwy Port Lotniczy Bydgoszcz – Toruń, to Toruń zaproponował 5 mln zł za zmianę nazwy i jest chętny do dalszych rozmów. Jednak prezydent Bydgoszczy rozmawiać nie chce w imię prawidłowej polityki lokalnej. Stanowisko jest takie, że Toruń może się dokładać, ale nic w zamian nie dostanie, bo lotnisko jest bydgoskie i „ręce precz”. Chore podejście bydgoskie jest takie, że lotnisko nie ma szans na rozwój. Dodatkowo wstrzymano z powodu braku kasy dalszą rozbudowę, która miała poprawić komfort pasażerów. Uważam, że w zamian za zmianę nazwy można oczekiwać od Torunia jakieś kwoty każdego roku na nowe kierunki. Prawda jest taka, że do kierunków trzeba dopłacać, bo nie mamy szans z Gdańskiem, który płaci kupę kasy zarówno WizzAir jak i Ryanair – ile nie wiadomo, bo to tajemnica handlowa! Gdański port ma zyski i ma z czego płacić tym przewoźnikom. A my w regionie się kłócimy o to kto jest lepszy Bydgoszcz, czy Toruń – takie są fakty.
gość_fbc4c 2017-03-10 13:48   
gość_fbc4c - Profil gość_fbc4c
Komentarz dla Gościa_d7afh. Skoro piszesz, że port lotniczy powinien się znajdować 25 km od Torunia i tyle samo od Bydgoszczy, to dlaczego przebieg autostrady nie został wytyczony pomiędzy tymi miastami. A co do PLB, Toruń chce coś mieć, to niech uczciwie i systematycznie finansuje, a także racjonalnie zarządza. Proste, lotnisko nie będzie się rozwijać tylko dlatego, że nie znajduje się w Toruniu....
gość_a5f64 2017-03-10 12:40   
gość_a5f64 - Profil gość_a5f64
Glasgow i Weeze leca ostatni raz w tym sezonie. Rzym również. Co do torunia to tam nie ma ruchu lotniczego tylko autobusy w ruchu przyjazdowym. O ruchu wylotowym miasta poniżej 200 tys mieszkańców nie ma co mówić.
misiok 2017-03-10 06:01   
misiok - Profil misiok
gość_d7af4 - zastrzeżenia co do lokalizacji możesz mieć nie do władz PRL, a raczej do niemieckiego wojska z czasów sprzed I wojny światowej.
gość_11389 2017-03-09 19:06   
gość_11389 - Profil gość_11389
A ja sie pytam czemu na zimę 2017/2018 Düsseldorf Weeze i Glasgow sa znowu niezaładowane z Bydgoszczy??? Co robi zarząd w tej sprawie???
Kup bilet Więcej
Rezerwuj loty
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wypożycz samochód
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska
Okazje pasażera
Reklama