Znamy przyczyny katastrofy Turkish

Znamy przyczyny katastrofy Turkish Znamy przyczyny katastrofy samolotu Turkish Airlines na lotnisku Schiphol w Amsterdamie. Potwierdziły się nasze przypuszczenia, że przyczyną katastrofy były problemy techniczne przy automatycznym lądowaniu i brakiem mocy silników. – Załoga dwukrotnie zgłaszała problemy z pokładowym wysokościomierzem – poinformował Pieter van Vollenhoven, prezes holenderskiego...
04/03/2009 22:11   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gral 2009-03-06 20:12   
gral - Profil gral
pitterku: myślisz, że Franca nie ma autolandów??? przecież podobno to właśnie one są powodem, że zawsze tak mocno walą o glebę...
4tech 2009-03-06 15:21   
4tech - Profil 4tech
mimis:ok rozumiem...
mimis 2009-03-06 15:11   
mimis - Profil mimis
4tech: usterkę miał radiowysokościomierz.
4tech 2009-03-06 14:19   
4tech - Profil 4tech
pitterek: to też:)) ale dziwię sie ze kiedy przesunęli dzwignie przepustnic to nie zalaczyli TOGA...co do wysokosciomierza nastawa jest cisnieniowa w b737??
pitterek 2009-03-06 13:21   
pitterek - Profil pitterek
4tech: ale o so chozi? o skrzyzowanie :-) hihihi mimis: i jeszcze syndrom kapitana. Nie wiedzieć czemu nie lubią jak się im zwraca uwagę a FO boją się odezwać. No cóż - problemy z komunikacją. Penie jeszcze było parę czynników, ale o tym to już na National Geographic Chanell
4tech 2009-03-06 10:30   
4tech - Profil 4tech
pitterku:profesjonalnie to wytlumaczyles.:))
mimis 2009-03-06 10:27   
mimis - Profil mimis
Pitterku - gośc_iu ;)) aleś namieszał :). Swoją drogą to może i się nie powinno wyłapywać ILSa od góry, ale jak ktoś dostanie nagle zniżanie inne niż w planie lotu, to nieraz niestety musi... Za to na pewno duuuużym błędem (chyba największym) było zajęcie się czeklistą do lądowania i niemonitorowanie prędkości/położenia wajch - ani przez kapitana ani przez pilota "bezpiecznika". Zresztą pilot lecący też powinien zerkać na prędkościomierz i zajarzyć że jest coś nie tak, prędkość wychodzi poza znaczniki, a w dodatku zbliża się do przeciągnięcia. A profesjonaliści rzeczywiście pewnie się śmieją, szczególnie że łatwo pisać z fotela znając fakty, ale gdybym nawet był pilotem to będąc na miejscu tych pilotów nie byłoby ani wesoło ani łatwo.
pitterek 2009-03-06 10:09   
pitterek - Profil pitterek
eee tam - profesjonaliści to jak nas czytają to pewnie się śmieją :-)
humbak 2009-03-06 09:55   
humbak - Profil humbak
pitterku i mimisiu: Ja Was kocham! Za profesjonalizm. Nawet bez logowania. :o)
pitterek 2009-03-06 09:47   
pitterek - Profil pitterek
mimis: swoją drogą to błędów było prawdopodobnie więcej - np. nie powinno się "wyłapywać" ILSa od góry, ale o tym dowiemy się następnego odcinka katastrof lotniczych. Mam nadzieje (przed kilkoma lotami 737 w wersji 800 jednego przewoźnika) że Ryanair nie dokupywał do swoich letadeł autolandów ;P
pitterek 2009-03-06 09:37   
pitterek - Profil pitterek
gral: skrzyżowanie- miejsce gdzie przecinają się drogi :-) są jeszcze światła czasem ;-) MOżna tam samochodem na idle postać :-) Dzięki mimis za wytłumaczenie wszystkim o coloto. Pisząc ten komentarz w sumie nie pomyślałem, że pojechałem ze skrótami za mocno. Fatalny zbieg okoliczności - za dużo pilotów w kabinie. Wybaczycie mam nadzieje - nawet się nie zalogowałem :-) (dodam dla wytłumaczenie) tylko jako gościu wystąpiłem ;-)
mimis 2009-03-05 22:45   
mimis - Profil mimis
Prawdopodobnie dali ciała. Boeing też zresztą, bo okazuje się że usterka znana wcześniej. Możliwe że się po prostu zagapili, bo przejście silników na bieg jałowy było początkowo zgodne z przebiegiem podejścia i oczekiwaniami - byli na początku za wysoko i lecieli za szybko, a musieli obniżyć i zwolnić żeby wyłapać ILSa i ustabilizować się przed lądowaniem. Wówczas "idle" jest jak najbardziej na miejscu.
gral 2009-03-05 22:40   
gral - Profil gral
mimis: a skrzyzowanie? :))))) podsumowując: piloci dali ciała :(
mimis 2009-03-05 22:38   
mimis - Profil mimis
emes: PNF - pilot not flying, czyli pilot nie kierujący samolotem, a zajmujący się monitorowaniem lotu, nawigacją, robotą papierkową i komunikacją oraz innymi sprawami typu klapy, podwozie. TOGA - take off/go around, gościowi_iu chodziło o to, że pilot przesunął przepustnice do przodu, ale nie wcisnął znajdującego się na nich przycisku TOGA, zmieniającego automatykę lotu tak, żeby startować lub wchodzić na drugi krąg (przerywać lądowanie). W związku z tym, że autociąg pozostawał w trybie "retard", czyli dobieg po wylądowaniu (bo samolot "myślał" że jest na ziemi lub nad samą ziemią), przepustnice wróciły na bieg jałowy gdy tylko pilot zdjął z nich rękę. Nie nastąpiłoby to gdyby wcisnął TOGA. Dalej: FO - first officer, "drugi pilot", czyli w tym wypadku pilot lecący ("kierujący"). Idle - ciąg jałowy (tylko tyle żeby podtrzymać pracę silników). Final - końcowa faza podejścia do lądowania, w której samolot powinien być już ustabilizowany. Teraz rozumiesz więcej? ;)
emes 2009-03-05 21:26   
emes - Profil emes
Jak ktoś zrozumiał ten wywód ręka do góry
gosc_iu 2009-03-05 15:17   
gosc_iu - Profil gosc_iu
Kapitam był PNF podczas lądowania. Prawdopodobnie błędem było nie włączenie TOGA tylko manualne ustawienie przepustnic na TOGA. Po przejęciu sterów przez Kapitana FO zdjął rączki z przepustnicy - 100 sekund na IDLE to można na skrzyżowaniu :-) a nie na Finalu.
skyman 2009-03-05 11:28   
skyman - Profil skyman
no właśnie też mi się wydaje to dziwne, że nie przeszli na ręczny, chyba zdawli sobie sprawe z tego co sie może stac przy blednym funkcjonowaniu wysokościomierza..
marecki 2009-03-05 09:58   
marecki - Profil marecki
dziwne tylko, skoro piloci zgłaszali problemy z wysokościomierzem i to dwukrotnie (a więc zdawali sobie sprawę, że coś z systemem maszyny jest nie tak), że nie przeszli na ręczny pilotaż w czasie podejścia.
gosc_olo 2009-03-05 09:39   
gosc_olo - Profil gosc_olo
i polowe sredniodystansowych samolotow latajacych po swiecie tez - to sie dopiero greenpeace ucieszy
humbak 2009-03-05 09:26   
humbak - Profil humbak
gosciu_paulu: Ojeje, to całą flotę FRancy trzeba uziemić!
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy