Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
Troche mie irytuje ze ceny podowane tutaj sa uwazane za ,,normalna´´ cene LH. Przeciesz te ceny sa tez promcyjne. 99€ za lot bezposredni i 150-160€ z przesiadka.
Ceny ,,normalne´´ w LH sa 250-450€ return. Alez oczywiscie nie zaprzeczam ze w podanch przykladach LH wychodzi taniej....tylko chcialem powiedziec ze te ceny LH sa tez promocyjne ;-)
4tech: Jakie trasy sa na minusie? Z tego co widzialem (na wlasne oczy) to wszystkie polaczenia z PL do MUC i FRA sa na plusie....wiec wspolpraca z LH sie oplaca, nawet (jezeli tak jest jak mowisz) ze LH bierze 60 lub 70% tego zysku.
pozpiotr: jako paxa malo Cie to obchodzi mnie zreszta tez...i tu sie z Toba zgadzam.zreszta kupujac w LH pojedyncze kierunki POZ-MUC,MUC-CDG,CDG-MUC,MUC-POZ lecac samolotami LH/Augsburg Airways wychodzi taniej niz LO....
pozpiotr
2009-02-14 12:06
flybe: Czytałem to i rozumiem, ale przyznaj, że jako pasażera niewiele mnie to musi obchodzić. A wracając do "mojej" trasy, sprawdzałem POZ-CDG-POZ lecąc samolotami poszczególnych przewoźników, nie na code-share.
pozpiotr:dlaczego sa takie roznice pisal o tym 4tech....z POZ do MUC odcinek pokonujesz LO a w zasadzie EuroLot....
LO - dobra cena do JFK na wakacje:)
pozpiotr
2009-02-14 11:36
Jak rozumiem kupując bilet nie patrzysz na cenę tylko lecisz tym co lubisz... Świetnie, gratuluję wypchanego portfela. Ja porównuję. Tym razem akurat, spojrzałem na trasy na których latam, a więc POZ-CDG i na linie, którymi mogę się tam łatwo dostać, a więc LO i LH. No i nie zmienię tego, że LO jest w promocji droższy od LH...
gosc_Flyin
2009-02-14 07:43
pozpiotr: mi tez sie "zdarza",ze latam samolotem i nadal twierdze,ze ta oferta LOTu jest dobra.To nagminne porownywanie z LH zaczyna byc troche smieszne.Porownoj z innymi liniami. Nawet LC,ktore biora oplaty za wszystko i w sumie bilet drozszy od tradycyjnych linii.Oczywiscie nie zawsze.
Ostatni komentarz na ten temat z mojej strony.Kiedys trzeba postawic punkt i kropka:-)
a tak przy okazji porownanie cen na trasie WAW-LHR-WAW w LO/BA/LH termin1.07.09-31.08.09 ceny w PLN..675,73/802,57/762... LO i BA lot bezposredni natomiast LH via FRA i DUS na RT wiec nie jest tak zle z ta promocja w LO tylko ze jak LH lub BA zrobia promocje to bedzie taniej niz w LO....
pozpiotr
2009-02-14 02:03
flying dutchman: nie pisałem, że jestem specem od linii lotniczych, więc się nie czepiaj. Zdarza mi się natomiast latać i jak widzę promocję LO, w której ceny są wyższe od normalnych cen LH na tej samej trasie i w tym samym dniu, to właśnie to uważam za śmieszne i żenujące.
Hamburg:nie chodzi o pojedyncze trasy ale wszystkie razem które wymionione sa umowie między LH a LO jeżeli policzymy wszystko razem to LO jest na minusie względem LH i dlatego aby nie powiększać tej straty bilety w LO na tej samej trasie co w LH sa o kilkanaście procent droższe niż w LH a dokładniej chodzi o to ze wiecaj zarabia LH na tych trasach niż LO i w sumie LO dopłaca do tych tras a że 1 czy 2 trasy przynoszą zysk nie przekłada sie na całość jeśli resztę tras jest na minus....
Oczywiscie nie zaprzeczam 4techowi....mozliwe jest ze tak jest. To tez by wytlumaczylo czemu LO ma wieksze ceny na tych trasach....ale ostatecznie LO na tej ,,wspolpracie´´ nie traci.
Gdzie stratny skoro trasy do MUC i FRA sa jeden z najbardziej dochodowych?
miras: tak to prawda, 4tech ma racje w koncowym rozrachynku LO na wspolnych trasach z LH jest stratny..pytanie tylko ile i czy proporcje podane przez 4techa sa wlasciwe...
gosc_4tech
2009-02-13 23:45
miras: kurcze,przecież jest to oficjalna informacja która pojawiła sie chyba 2 tyg temu przy okazji informacji o stratach LO! potwierdzona nawet przez LO różnią sie tylko wartości.przyznano wówczas ze umowa z LH o wzajemnych rozliczeniach za eksploatację wspólnych tras delikatnie ujmując jest nie korzystna dla LO myślałem ze taki wyga jak Ty o tym słyszał ...
4tech: czasami zadziwia mnie Twoja wiedza :) Skąd ty takie informacje masz?
hamburg:przy cenach LO zgadza sie ale chodzi o różnice w cenie zakupu biletu na tych samych trasach w LH i LO..a nie pojedyncze trasy...
4tech: Co ty gadasz? Trasy do FRA i MUC to sa jedne z najbardziej dochodowych dla LO. Zaraz po WAW-BRU i kierunkach na wschod.
miras:a słyszałeś o umowie między LH a LO o wspólnej eksploatacji tras w systemie code share? dotyczącej wzajemnych rozliczeń między przewoźnikami.Problem tkwi w tym ze ta umowa jest bardzo nie korzystna dla LO w segmencie rozliczeniowym.nie ważne jaki przewoźnik obsługuje daną trasę rozliczenie jest w stosunku 60/40 dla LH ( nie którzy twierdzą ze nawet 70/30)...czyli LO dopłaca de facto LH za te trasy mimo że je obsługuje swoimi samolotami..wiem,za tak podpisana umowę ktoś w LO powinien dostać " w łeb" ale to również świadczy o słabości LO wśród przewoźników lotniczych na świecie
euro2012: Ja nie sadze ze LH topi LO...przeciesz dowoz paxow do hubow LH naleza do najbardziej dochodowych tras w siatce LO. A ceny zaleza od tego jak dany kierunek sie sprzedaje. Skoro za taka cene pojda w LO (a musza...inaczej nie mozna sobie wytlumaczyc zysku LO na tych trasach) to po co maja byc nisze?