Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_7361e
2016-08-09 13:15
cos cisza w temacie ;)
Liczyłem, ze emirates tym razem szybko oficjalnie ogłosi podmianę samolotu...
gość_be232
2016-07-06 19:28
był już 3 razy :)
lysypiotr76
2016-07-06 18:56
demar - A380 lądował również awaryjnie , ale zawsze pozostawał na płycie postojowej lotniska. Nigdy nie był w WAW pod rękaw podpięty. Tu mogą być problemy techniczne .
@gość_42b0b: A380 nie jest dłuższy niż B777-300ER.
Długość całkowita:
A380-800 = 72,72m
B777-300ER = 73,9m
Jak już to problem byłby z rozpiętością skrzydeł:
A380-800 = 79,75m
B777-300ER = 64,8m
Ale A380 lądował już na WAW zarówno z pasażerami, jak i bez (loty testowe i pokazowe).
Technicznie nie powinno być problemów.
Oficjalnie wg "A380 Airport Operations" z 2015.11 WAW został zaliczony wśród 220 portów lotniczych na świcie jako "compatible airports today" (jako jedyny z portów w Polsce).
Drugim polskim portem wymienionym w dokumencie były KTW jako "additional compatible alternate airports potential" na liście obejmującej prawe 400 pozycji.
gość_42b0b
2016-07-06 00:12
Ciekawe jak lotnisko od strony technicznej jest przygotowane na obsługę A 380. Samolot ten jest dłuższy o ok. 20 metrów od 777. i z tego co pamiętam to nawet rękawy są tylko podwójne, brak jest potrójnych. Co wydłuża czas wejścia i wyjścia z samolotu. I chyba płyta odlodzeniowa jest o kilka metrów za mała. Ale cieszy to ze na stałe będzie 380 na Okęciu.
pcharasz
2016-07-05 21:39
@michal5, z jakiegoś powodu EK obecnie lata 3-klasowym 773 mimo że we flocie posiadają wersje 2-klasowe. Nie widzę powodu, by nagle zwiększali liczbę miejsc w Y a likwidowali klasę pierwszą. Dlatego jednak wersja z 517 paxami wydaje mi się bardziej prawdopodobna.
lysypiotr76
2016-07-05 19:58
Podobno już rok temu sondowali lotnisko Chopina pod ewentualną obsługę A380 .
zobacz link
lysypiotr76
2016-07-05 19:45
pcharasz - pewnie myślisz o tym ostatnio omawianym ewentualnym lotnisku Shenzhen ?
lysypiotr76
2016-07-05 19:42
michal5 - aż tak optymistycznie oceniasz popyt na loty do Dubaju ?
@pcharasz jest tez wersja A380 na 615 miejsc (558/57). Taka konfiguracja obsługuje na przykład loty do Kopenhagi. Najbardziej spodziewałbym się właśnie takiej konfiguracji
pcharasz
2016-07-05 18:11
@malin, najmniejszy A380 może przewieźć 489 paxów. Jest to natomiast wersja raczej na bardzo długie dystanse. Do WAW pewnie by wysłali wersję z 517 paxami.
pcharasz
2016-07-05 18:05
Emirates raczej nie jest konkurencją dla LOT-u na lotach do Pekinu, Tokio czy Seulu. Natomiast potencjalnie utrudnia powrót LOT-u do Azji Południowej czy Azji Południowo-Wschodniej.
lysypiotr76
2016-07-05 16:21
kitsune - przecież Emirates już lata z WAW jakiś czas. No nie sądzisz chyba , że A380 dobije LOT ?
Jaki jest najmniejszy w sensie ilości pasażerów A380 na stanie Emirates?
EK to raczej odbiera pasażerów do Azji Finn Air i pozostałym z Europy zachodniej. Ci co chcą polecieć szybko i bezpośrodnio to na EK się nie zdecydują.
usuniety
2016-07-05 02:59
Może przyleci wersja specjalna do wożenia siły roboczej z Indii z siedzeniami w ekonomicznej w układzie 3-5-3 ;)
Swoją drogą nie wiem skąd te zachwyty, obecność A380 w WAW to dobicie ukochanego LOTu na kierunkach azjatyckich.
gość_73a47
2016-07-05 01:15
Mają już 81 A380 :)
@wroord: EK już dostał nowy silnik RR dla A380 - jakieś 4% bardziej oszczędny.
Pierwszy egzemplarz z tym silnikiem to MSN225 i już miał lot testowy w dniu 2016.06.23.
Później 51x A380 dla EK już też z silnikiem RR. To są koszty RR nie Airbus. Natomiast Airbus analizuje "neo" - to duże optymalizacje i usprawnienia oraz coś więcej niż kilka % oszczędności silnika; być może wersja wydłużona. Czy będą klienci? To problem Airbus i ich decyzji biznesowej; głównie czym ma być "neo" i kiedy: 2019? 2022? 2025?
Ale trzeba pamiętać, że już dzisiaj tylko EK ma 7 rotacji na A380 między Dubajem a Londynem dziennie. Sam LHR ma 21x rotacji na A380 różnych linii. Rynek istnieje, choć pewnie więcej niż 300-400 sztuk nie wchłonie. A to oznacza, że cena będzie wysoka, ale wciąż bardzo opłacalna jeśli jesteś w stanie zapełnić samolot.
WAW na zmianie EK z B777 na A380 może zyskać. Podobnie jak na zmianie Qatar z A320 na A330. I o to tutaj chodzi, oby tak dalej.
Zaprawdę jednorożec przyleci? Nic dziwnego dostawa pogania następną dostawę tych egzemplarzy u arabów... Na Heathrow nie dostaną przecież już slotów, to muszą gdzieś jednorożce rozesłać w inne miejsca, czyli czas na kraje IV świata :D (bo do III to dawno latają) ^^
demar - EK chce nowe silniki do A380 a Airbus nie chce wydawac na nowe silniki wiedzac ze oprocz EK nikt nie kupi A380 i to moze byc powodem zerwania umowy.