Rząd chce szukać inwestora dla LOT-u w Chinach

Rząd chce szukać inwestora dla LOT-u w Chinach Do Chin leci delegacja pod przewodnictwem Witolda Waszczykowskiego, ministra spraw zagranicznych. W jej skład wejdą m.in. przedstawiciele MSP, ale też Rafał Milczarski, prezes LOT-u. O tym, że są planowane rozmowy z inwestorami potencjalnie zainteresowanymi LOT-em, powiedział PAP-owi Mikołaj Wild, wiceminister skarbu państwa.- Mówimy zresztą nie tylko o poszukiwaniu...
24/04/2016 19:24   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_0ca08 2016-04-27 21:31   
gość_0ca08 - Profil gość_0ca08
Problem jest zupełnie innej natury: Ryanair ma zamówione i nieodebrane 235 samolotów, metodą Pi razy drzwi 47 000 siedzeń. Wizz ma 144 zamówione samoloty ~30 000 siedzeń. Plus opcje. Dla porównania cała flota LOT-u to niecałe 5 000 miejsc. Oczywiście liderzy pozbędą się części starych samolotów, część wstawią poza Polską.

Np. do Bukaresztu. TAROM miał zagranicznego managera z branży przez ostatnie 4 lata i dalej ma kłopoty. A Wizz kontynuuje ekspansję.

Np. do Berlina. Ciekawe jak długo Etihad będzie chciał/mógł pokrywać straty Air Berlin?

Np. do Rygi. Na razie Wizz ma dwa samoloty w bazie, ale gdzieś te nowe samoloty będzie musiał upchać. Air Baltic ma zagranicznego managera z branży, chwilowo małe zyski...

Dodatkowo Air Canada Rouge zacznie latać do Polski bezpośrednio, to koniec monopolu LOT-u na trasie do Toronto.

Ryan już ogłosił loty do WAW-y bezpośrednio z WRO i GDN. Czyli LOT przestanie zarabiać na trasie WRO-WAW.
lysypiotr76 2016-04-27 20:35   
lysypiotr76 - Profil lysypiotr76
Jak nie trzymać kciuki za LOT ? Tylko pozostał LOT. Jesteśmy jednym z większych państw UE i byłoby wskazane mieć narodową linię kojarzoną z krajem. Chociaż wielu przyklasnęłoby gdyby LOT zbankrutował. Ja jako warszawiak trzymam z LOT-em
lysypiotr76 2016-04-27 20:32   
lysypiotr76 - Profil lysypiotr76
japko69 Z góry przepraszam za pisownię.Ale jak piszę z komputera w pracy i jednocześnie pracuję na trzech komputerach to tak to wychodzi . Postaram się być bardziej staranny Z góry przepraszam forumowiczów
usuniety 2016-04-27 14:06   
usuniety - Profil usuniety
@japko69 - Sam trzymałbym kciuki za LOT gdyby był spółką prywatną, co jest europejskim standardem bo utrzymywanie Lotu jako spółki należącej do państwa jest jednak obciachem, no chyba że jesteśmy w Afryce.
japko69 2016-04-27 10:18   
japko69 - Profil japko69
@kitsune - nie twierdziłem, że ma doświadczenie w branży. Zgadzam się z Tobą, że wysoce konkurencyjny rynek lotniczy jest diametralnie różny od rynku kolejowego. Dowiodłem jedynie, że ma doświadczenie w zarządzaniu spółkami o podobnej wielkości (fakt, innej branży) i jest człowiekiem wykształconym. I na pewno nie boi się latać :) Trzymam kciuki za LOT, mam nadzieję że dobrał sobie dobrych ludzi i doradców. Bo jak powiedział kiedyś Steve Jobs „To bez sensu zatrudniać mądrych ludzi do pracy, żeby mówić im co mają robić. My zatrudniamy mądrych ludzi po to, żeby to oni nam mówili co mamy robić."
usuniety 2016-04-27 09:42   
usuniety - Profil usuniety
@japko69, istnieje różnica pomiędzy budowaniem spółki kolejowej na rynku ograniczonym licencjami przy niskiej konkurencji a zarządzaniem liniami lotniczymi działającym na globalnym i silnie konkurencyjnym rynku. Dobrze, że nowy prezes potrafi kontrolować koszty, to jest bardzo ważne ale w kwestii opracowywania strategii to jest na nieznanym dla siebie lądzie.
W ogóle szkoda, że Malev już nie istnieje, wtedy w ramach bratniej pomocy dla Dobrej Zmiany Węgry mogłyby przejąć LOT. Byłoby bliżej niż do Chin.
Przejęcie przez Air China może da zastrzyk finansowy, ale to wszystko. PLL LOT potrzebuje inwestora, który wprowadziłby nową jakość w zarządzaniu i oferowanym standardzie. Jaką jakość wprowadziłyby linie Air China, kontrolowane i finansowane przez rząd? Można przekonać się podróżując innymi liniami kontrolowanym przez Air China, choćby Air Macau. Serio - dość słaba to jakość.
pablakiss 2016-04-27 09:18   
pablakiss - Profil pablakiss
@japko69 - Czy umie zarządzać to się teraz okaże . Wcześniej woził rzeczy martwe,teraz będzie woził ludzi . Będzie musiał wejść z duzym hukiem ,aby zwrócic na siebie uwagę . Obyś miał rację . Jeśli zrobi to z przytupem , nikt nie bedzie pamietał ze jest znajomym prezesa tego czy owego .
japko69 2016-04-27 00:11   
japko69 - Profil japko69
lysypiotr76 - bój się Boga, KROPKI!!!! Interpunkcja! Niepotrzebne spacje! Bełkot taki, że oczy bolą. @pablakis - zbudował praktycznie od podstaw spółkę Freightliner. Zarządzał nią profesjonalnie tak, że zyskała znaczny udział w rynku. Była (i jest) dochodowa. Następnie ją sprzedał zarabiając zresztą na tym całkiem niezłe pieniądze :) Mnie też denerwują "znajomi prezesa prezesi", ale akurat Milczarski umie zarządzać, umie pilnować kosztów i ma w tej dziedzinie doświadczenie. Bądźmy obiektywni.
gość_94913 2016-04-26 22:38   
gość_94913 - Profil gość_94913
@lysy piotr: Ty wez sie naprawde troche poducz polskiego, bo wyglada to dosc nieciekawie. Nie piesze tego przez zlosliwosc ale.... az w oczy kole :-)
pablakiss 2016-04-26 21:13   
pablakiss - Profil pablakiss
@japko69 - Jakie doświadczenie ? poproszę o konkrety .,.
lysypiotr76 2016-04-26 20:57   
lysypiotr76 - Profil lysypiotr76
Ja jestem z WAWy I naprawdę zależy mi na LOT jako firmie Jestem sam z branży I ciągle nie rozumiem dlaczego kolejny prezes podkreślę nie mający pojęcia ale mający znajomości w rządowych kręgach ciągnie firmę w dół 3 miesiące mijają a na razie nic Coś ma być w czerwcu ( nowa strategia ) bo na razie wieści nie ciekawe Coraz większe straty I sam prezes przyznał że to zbyt ambitne plany ( zbyt szybki rozwój siatki ) powoduje straty Ale do czerwca pozwoli dalej tak firmie funkcjonować ? Jeśli dobrze jestem zorientowany to strategie ( opracowanie jej ) zlecili zewnętrznej firmie !!! Kolejny minus dla prezesa Brakuje fachowca w tej firmie
lysypiotr76 2016-04-26 20:22   
lysypiotr76 - Profil lysypiotr76
japko69 Ja to czytam i rozumiem Pewnie niezbyt rozumiesz czytać ze zrozumieniem Ale to już Twój problem Ale to co piszesz rozumiem Ten prezes w/g Ciebie ma doświadczenie Lotnictwo to jednak trudny kawałek i tu nie ma czasu na nauki Na LOT uczą się od wielu lat I efekty te same od lat Przykład Prezes AF Tak zarządzał że linia na minusie A że to dobry kolega władzy to załatwili mu posadkę we władzach światowego stowarzyszenia
japko69 2016-04-26 19:51   
japko69 - Profil japko69
lysypiotr76 - najpierw naucz się pisać, potem dopiero się wypowiadaj. Nie da się czytać tego, co spłodziłeś. Psychodelik - Twoje informacje odnośnie prezesa LOTu są błędne. To, że ktoś poprzednio procował w innej branży nie oznacza, że boi się latać. Milczarski ma ogromną wiedzę i doświadczenie w zarządzaniu.
lysypiotr76 2016-04-26 19:41   
lysypiotr76 - Profil lysypiotr76
Psychodelik Żeby tylko Pan prezes Większość zarządu nie ma pojęcia o lotnictwie I mimo wszyscy wiedzą że firma w każdym kolejnym m-cu przynosi straty nadal robią to samo co zaplanował ostatni prezes Każda ważniejsza decyzja to wynajęcie firmy zewnętrznej która za Nich pisze projekty opinie biznesplany Obłęd I to widzi nadzorujący LOT minister i nic nie robi
Psychodelik 2016-04-26 12:04   
Psychodelik - Profil Psychodelik
Najbardziej przerażajace jest, ze prezesem LOT jest osoba która boi sie latać, z przyzwyczajenia jeździ tylko pociągiem i zupełnie nie zna sie na branży lotniczej. Przecież ten człowiek totalnie nie wie jak wyglada proces fuzji w lotnictwie
gość_60b08 2016-04-26 11:22   
gość_60b08 - Profil gość_60b08
Na pewno przeniesienie krajówek FR na WAW będzie sprzyjało sprzedaży LOT.... Co za paranoja...
greg0303 2016-04-25 22:15   
greg0303 - Profil greg0303
Prezes PLL LOT, Rafał Milczarski, podczas konferencji Routes Europe 2016 w Krakowie powiedział, że polski przewoźnik ma plany rozszerzenia współpracy z liniami Turkish Airlines. W ten sposób LOT miałby dostęp do lotów przesiadkowych w Stambule. Jako linia zrzeszona w Star Alliance umowy o współpracy z innymi liniami, spoza spoza sojuszu, polskiego narodowego przewoźnika nie mogą przekraczać 5%. Pan Prezes nie wykluczył również, że Turkish Airlines mogą też być udziałowcem LOT-u, choć prowadzone są rozmowy równiez z kilkoma innymi potencjalnymi inwestorami.
dareck 2016-04-25 19:50   
dareck - Profil dareck
No cóż, skoro demokratycznie wybrany rząd deklaruje "wstawanie z kolan" to musi szukać na drugim końcu świata chętnych na tego gorącego ziemniaka. Szkoda tylko, że nikt żaden fachowiec nie wyjaśni, do czego Chińczykom (czy w ogóle komukolwiek) miałby służyć LOT... jeśli chce się z tego zrobić dochodową firmę to bez pozbycia się z niego wpływów i ignorantów z politycznego nadania się nie obejdzie. Ponieważ jednak linie LOT są polskimi "srebrami rodowymi" a władze chcą "zjeść ciastko i mieć ciastko" to pat będzie trwał dalej w najlepsze, po czym firma po raz kolejny dostanie od podatników prezent w postaci dofinansowania przez jakieś państwowe przedsiębiorstwo typu Poczta Polska, jak to miało miejsce we Włoszech przy "ratowaniu" Alitalii...
gość_46318 2016-04-25 16:15   
gość_46318 - Profil gość_46318
Szkoda, że nie wypalił pomysł, żeby Lot kupił właściciel Wizz Aira. Wtedy Wizz Air robiłby dolotówki z Europy, a Lot dostałby kilkanaście A330/A350 i robiłby sporo połączeń dalekobieżnych i regionalnych, a także na pewno trochę średniodystansowych, aczkolwiek tu decydującą rolę odgrywałby Wizz Air. Na razie wygląda na to, że zainwestuje PKO, PZU lub jakaś inna SSP. Wtedy możliwa byłaby pewnie sprzedaż pakietu kontrolnego.
gość_46318 2016-04-25 16:09   
gość_46318 - Profil gość_46318
Gdyby Lot kupiła jakaś europejska linia to przekształciłby się w dolotówkę mającą markę, żeby przyciągnąć Polaków. Zrezygnowałby z posiadania taboru szerokokadłubowego i byłby po prostu wydmuszką.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy