Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
szumny: Ale to dobrze, bedzie nowy przewoznik na polskim niebie. Poza tym LOT moze zrobic cs z KDAvia. I bedzie, ze on tez lata.
Stenus: Nie musi ale patrząc pod kątem biznesu jest to bardzo ważne miejsce w Rosji i myślę że KD Avia będzie chciało wypełnić tę lukę.
katowiczan
2008-08-18 13:09
Nie, nie musi, ale LOT w ostatnim czasie zamknął sporo połączeń, a nie otworzył chyba żadnego, więc tendencja nie jest najlepsza.
Ale pytanie jest, czy LOT MUSI latac do Kaliningradu????
katowiczanin: Mieszkańcom obwodu kaliningradzkiego najbardziej po drodze jest przez huby rosyjskie bo: 1.Lepsza siatka, 2.Taniej, 3.Nie potrzeba ewentualnych wiz tranzytowych.
I jeszzce airBaltic buduje swój nowy hubik w KGD.
katowiczan
2008-08-18 09:39
Tak prawda, KD ma sporo połączeń, ale czy ma CS z jakimiś liniami na transatlantyki? Wydaje mi się, ze nie, a wtedy WAW i cPH są z KGD najbarfziej po drodze
marqoos_pl
2008-08-18 09:22
LOT pewno by i tak im nie chcial slotów oddać ("bo przecież nie będą konkurencji wspierać!"), więc KD Avia nie będzie miała tego połączenia... A co do ich siatki połączeń, to rzeczywiście jest bardzo dobra, jak już 'flypax' wcześniej wspomniał.
katowiczanin: No i ceny mieli rewelacyjne w zeszłym roku. O mały włos nie poleciałem do Astany za ok. 200 EUR return. Mieli taką cenę z Pragi, Wiednia i Berlina via KGD. To raczej KGD jest dobrym portem przesiadkowym dla paxów z WAW niż odwrotnie. Ale może KD Avia uruchomi loty do WAW z korzyścia dla wszystkich.
katowiczan: KGD ma mało połączeń? A znasz li Kaliningrad Avia? (KLD). Proponuję skontrolowac ich siatkę połączeń. Po jakiego wała im LOT i przesiadki w WAW skoro mają bezpośrednie do wszystkich ważniejszych hubów..... 17 samolotów, dobre godziny połączeń.....
Kiedyś rzecznik LOT ogłosił że nawet transatlantyckie połącznie przynosi straty. Dochód przynosi tylko połączenie do Wiednia i gdzieś tam jeszcze.
No to wniosek jest prosty. Niech robia tylko 2-3 połączenia, które przynoszą dochód. Za to zarząd jakoś wyżyje na swoich stołkach.
Mamy tzw 'otwarte niebo'
"zaniechanie" to delikatne określenie niekompetencji...:)
cezary: no niestety, tak to wygląda. A tak na prawde pole manewru dla LOTu - a więc potencjalne grupy kierunków, które mogą mu przynieść przyzwoitą pozycję i zapewnić dochodowość - się dreastycznie kurczą. Złotodajna kura wschodnia sie niedługo skończy (to kwestia góra 2 lat), na samej Brukseli sie przetrwać nie da, a na większości innych potencjalnie dochodowych tras LOT się dał wygryźć poprostu przez swoje zaniechanie.
marecki: kolejni szefowie i zarządy LOT są zwyczajnie niekompetentne.
cezary: ale akurat cięcie siatki LOTu o pozycje przynoszące straty jest dobrym posunięciem na początek - dzisiaj, aby przetrwać na rynku, musi liczyć się wynik ekonomiczny. Jeśli trasa przynosi stale straty - powinna być poprostu zlikwidowana i tyle. A samolot można wykorzystać w tym samym czasie na innym - dochodowym - kierunku. Natomiast strszna jest niemrawość kolejnych zarządów naszego przewoźnika - podam przykład z mojego podwórka - przez wiele lat LOT utrzymywał tylko jedno połączenie dziennie z FRA i zarazem latał z różnych miast na nierentownych trasach, a brak rozwoju tłumaczył niewystarczającą flotą. W tym roku weszła LH i zrobiła bardzo dobrze sprzedające sie połączenie średnioporanne (ok. 10 rano wylot z KRK), od sezonu jesiennego rusza z kolejnym wieczornym. A LOT jak spał, tak śpi i na tym (dochodowym) kierunku ma już blokade na ewentualny rozwój.
Ten Kaliningrad to pewnie zemsta za to że Rosja nas nie lubi i minister Ławrow nie przyjedzie. Wrocław-Bruksela wcale sie nie dziwię. Ile urzędników z Wrocławia pracuje w urzędach Uni Europejskiej ?
Czemu nie możemy się doczekać prywatyzacji LOTu ? Bo wielu partyjnych kolesi zostanie natychmiast wywalonych z pracy w LOT.
Jako ciekawostkę mogę dodac ,że od września loty cargo do Kanady (1X w tyg) uruchomi Canjet na 767F. Najbardziej szokujący jest fakt,że loty będą dla LOT cargo ;)
stenusku : :-))) No tak....ale wierz o co mi chodzi :-)))
hamburgu: KGD to bardziej lot na północ niz na wschód. :o)
katowiczan
2008-08-17 16:11
KGD ma ogólnie mało połaczeń a WAW chyba była dla nich dobrym punktem przesiadkowym, więc dziwny krok...