LOT redukuje siatkę połączeń

LOT redukuje siatkę połączeń Polskie Linie Lotnicze LOT zawieszą połączenia na trasie Warszawa - Hanower oraz Warszawa - Kaliningrad. Ostatnie rejsy na powyższych trasach odbędą się 25 października - wynika z systemu rezerwacyjnego linii. Na początku sierpnia LOT ogłosił 130 milionów złotych straty operacyjnej oraz przedstawił program naprawczy, w którym zapowiedział likwidację najmniej rentownych...
17/08/2008 12:41   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
humbak 2008-08-18 13:24   
humbak - Profil humbak
szumny: Ale to dobrze, bedzie nowy przewoznik na polskim niebie. Poza tym LOT moze zrobic cs z KDAvia. I bedzie, ze on tez lata.
szumny 2008-08-18 13:17   
szumny - Profil szumny
Stenus: Nie musi ale patrząc pod kątem biznesu jest to bardzo ważne miejsce w Rosji i myślę że KD Avia będzie chciało wypełnić tę lukę.
katowiczan 2008-08-18 13:09   
katowiczan - Profil katowiczan
Nie, nie musi, ale LOT w ostatnim czasie zamknął sporo połączeń, a nie otworzył chyba żadnego, więc tendencja nie jest najlepsza.
humbak 2008-08-18 13:01   
humbak - Profil humbak
Ale pytanie jest, czy LOT MUSI latac do Kaliningradu????
szumny 2008-08-18 12:45   
szumny - Profil szumny
katowiczanin: Mieszkańcom obwodu kaliningradzkiego najbardziej po drodze jest przez huby rosyjskie bo: 1.Lepsza siatka, 2.Taniej, 3.Nie potrzeba ewentualnych wiz tranzytowych.
humbak 2008-08-18 12:19   
humbak - Profil humbak
I jeszzce airBaltic buduje swój nowy hubik w KGD.
katowiczan 2008-08-18 09:39   
katowiczan - Profil katowiczan
Tak prawda, KD ma sporo połączeń, ale czy ma CS z jakimiś liniami na transatlantyki? Wydaje mi się, ze nie, a wtedy WAW i cPH są z KGD najbarfziej po drodze
marqoos_pl 2008-08-18 09:22   
marqoos_pl - Profil marqoos_pl
LOT pewno by i tak im nie chcial slotów oddać ("bo przecież nie będą konkurencji wspierać!"), więc KD Avia nie będzie miała tego połączenia... A co do ich siatki połączeń, to rzeczywiście jest bardzo dobra, jak już 'flypax' wcześniej wspomniał.
szumny 2008-08-18 08:40   
szumny - Profil szumny
katowiczanin: No i ceny mieli rewelacyjne w zeszłym roku. O mały włos nie poleciałem do Astany za ok. 200 EUR return. Mieli taką cenę z Pragi, Wiednia i Berlina via KGD. To raczej KGD jest dobrym portem przesiadkowym dla paxów z WAW niż odwrotnie. Ale może KD Avia uruchomi loty do WAW z korzyścia dla wszystkich.
tbweb 2008-08-18 08:30   
tbweb - Profil tbweb
katowiczan: KGD ma mało połączeń? A znasz li Kaliningrad Avia? (KLD). Proponuję skontrolowac ich siatkę połączeń. Po jakiego wała im LOT i przesiadki w WAW skoro mają bezpośrednie do wszystkich ważniejszych hubów..... 17 samolotów, dobre godziny połączeń.....
cezary 2008-08-17 19:37   
cezary - Profil cezary
Kiedyś rzecznik LOT ogłosił że nawet transatlantyckie połącznie przynosi straty. Dochód przynosi tylko połączenie do Wiednia i gdzieś tam jeszcze.
No to wniosek jest prosty. Niech robia tylko 2-3 połączenia, które przynoszą dochód. Za to zarząd jakoś wyżyje na swoich stołkach.
Mamy tzw 'otwarte niebo'
cezary 2008-08-17 19:03   
cezary - Profil cezary
"zaniechanie" to delikatne określenie niekompetencji...:)
marecki 2008-08-17 18:53   
marecki - Profil marecki
cezary: no niestety, tak to wygląda. A tak na prawde pole manewru dla LOTu - a więc potencjalne grupy kierunków, które mogą mu przynieść przyzwoitą pozycję i zapewnić dochodowość - się dreastycznie kurczą. Złotodajna kura wschodnia sie niedługo skończy (to kwestia góra 2 lat), na samej Brukseli sie przetrwać nie da, a na większości innych potencjalnie dochodowych tras LOT się dał wygryźć poprostu przez swoje zaniechanie.
cezary 2008-08-17 18:48   
cezary - Profil cezary
marecki: kolejni szefowie i zarządy LOT są zwyczajnie niekompetentne.
marecki 2008-08-17 18:37   
marecki - Profil marecki
cezary: ale akurat cięcie siatki LOTu o pozycje przynoszące straty jest dobrym posunięciem na początek - dzisiaj, aby przetrwać na rynku, musi liczyć się wynik ekonomiczny. Jeśli trasa przynosi stale straty - powinna być poprostu zlikwidowana i tyle. A samolot można wykorzystać w tym samym czasie na innym - dochodowym - kierunku. Natomiast strszna jest niemrawość kolejnych zarządów naszego przewoźnika - podam przykład z mojego podwórka - przez wiele lat LOT utrzymywał tylko jedno połączenie dziennie z FRA i zarazem latał z różnych miast na nierentownych trasach, a brak rozwoju tłumaczył niewystarczającą flotą. W tym roku weszła LH i zrobiła bardzo dobrze sprzedające sie połączenie średnioporanne (ok. 10 rano wylot z KRK), od sezonu jesiennego rusza z kolejnym wieczornym. A LOT jak spał, tak śpi i na tym (dochodowym) kierunku ma już blokade na ewentualny rozwój.
cezary 2008-08-17 18:30   
cezary - Profil cezary
Ten Kaliningrad to pewnie zemsta za to że Rosja nas nie lubi i minister Ławrow nie przyjedzie. Wrocław-Bruksela wcale sie nie dziwię. Ile urzędników z Wrocławia pracuje w urzędach Uni Europejskiej ?
Czemu nie możemy się doczekać prywatyzacji LOTu ? Bo wielu partyjnych kolesi zostanie natychmiast wywalonych z pracy w LOT.
johner 2008-08-17 17:24   
johner - Profil johner
Jako ciekawostkę mogę dodac ,że od września loty cargo do Kanady (1X w tyg) uruchomi Canjet na 767F. Najbardziej szokujący jest fakt,że loty będą dla LOT cargo ;)
hamburg 2008-08-17 16:52   
hamburg - Profil hamburg
stenusku : :-))) No tak....ale wierz o co mi chodzi :-)))
humbak 2008-08-17 16:30   
humbak - Profil humbak
hamburgu: KGD to bardziej lot na północ niz na wschód. :o)
katowiczan 2008-08-17 16:11   
katowiczan - Profil katowiczan
KGD ma ogólnie mało połaczeń a WAW chyba była dla nich dobrym punktem przesiadkowym, więc dziwny krok...
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy