Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
W Zielonej Gorze z przyczyn oszczednosciowych jest montowany GASTD- GBAS system :) by lotnisko moglo nadal byc aktywne i speniac najnowoczesniejsze rozwiazania lotnicze dla statkow powietrznych wojskowych i cywilnych. LAAS i WAAS sa standardami , ktore wspieraja lotnictwo ukazujac nowe rozwiazania. Inwestycja w najnowsza technologie jest gwarancja sukcesu. Jesli Babimost aspiruje do bycia portem cargo i centrum logistyczn-uslugowym w alternatywie cenowej dla firm z Berlina to musi trwale podazac we wlasciwym , i strategicznym dla siebie celu ciaglej innowacji. " Nie od razu Krakow zbudowali"
Podsumowując warto byłoby zauważyć, że ILS jest ostatnią szansą dla IEG żeby zaistnieć i wogóle istnieć. Jeśli teraz się nie rozwinie (w sensie RyanAir ze 3 razy w tyg na Stansted) to chyba nic już nie pomoże i zamknięcie lotniska stanie się nieuniknione
gosc_bfbda: lotnictwo wojskowe, ogólne i pasażerskie się nawzajem przenikają i zawsze będą mieć na siebie wpływ, chociażby pośredni, więc czasami warto o tym napisać. Zwróć uwagę że na świecie (także na naszej macierzy) jest wiele cywilno-wojskowych lotnisk, a jeszcze więcej lotnisk cywilnych na których czasami lądują samoloty wojskowe
gosc_bfbda
2013-10-30 11:17
@ marekd to nie jest portal o lotniskach wojskowych i operacjach na nich, tylko portal o lotniskach pasażerskich. Ale pewnie zaraz napiszesz,że pilot samolotu wojskowego też może być traktowany jako pasażer.... Logiki trochę chłopie.
w sumie prościej byłoby zbudować dodatkowy przystanek w okolicach na istniejącej linii i postawić autobus do terminala skomunikowany z pociągiem
znając życie zaraz pojawi się pomysł budowy linii kolejowej na lotnisko na wzór Goleniowa. Zielona Góra- Babimost-lotnisko (zmiana kierunku)-Babimost-Poznań
gosc_edf77. A Radom i Gdynia nie działają. Startują i lądują na nich samoloty wojskowe, a liczba operacji w ciągu roku na pewno jest wyższa niż w Babimoście. Do działania lotniska nie są potrzebne samoloty linii lotniczych z pasażerami. Nie działają tylko Szymany.
gośc_8ab54: nie doczytałem przepraszam, ale chwała dla Pana Marszałka Województwa. Myślałem że wszędzie koszty ILS I kat. ponosi PAŻP w całości.
gosc_8ab54
2013-10-29 22:08
@marekd: czy aby na pewno za ILS zapłaci PAZP? Wystarczyło przeczytać artykuł a nie pisać bzdury. Za rynek infrastrukturalny: "To projekt całkowicie realizowany przez PAŻP, 85 procent kosztów inwestycji pokryje marszałek, pozostała część należy do Agencji Żeglugi Powietrznej."
gosc_edf77
2013-10-29 20:29
marekd: to chyba logiczne, że chodzi o działające lotnisko bez ILS. Często logicznych rzeczy po prostu nie pisze się. Właśnie dlatego, że jest to logiczne ;) Chyba, że redaktorowi na wierszówce zależy ;)
goście i tu się zgadzam a to określenie "jedyny port z regularnymi połączeniami bez ILS-a" jest precyzyjne i bardzo mi się podoba. A tak z innej beczki to port lotniczy Szymany ma system ILS, a na razie nie działa. System ILS oblatuje "papuga" z PAZP i samoloty komunikacyjne nie są jej do tego potrzebne.
gosc_6cfa6
2013-10-29 19:27
Niech będzie tak: jedyny port z regularnymi połączeniami bez ILS-a. A co do terminala to mały bo mały, ale nawet B737-800 odprawi na raz- w Lublinie też miejsca nie jest za dużo a jakoś dają radę. Przekonamy się, czy ten ILS cokolwiek da, nawet jeśli zapłacą tanim liniom.
gosc_10405
2013-10-29 19:00
marekd to chyba logiczne, niedziałające lotnisko nie może mieć ILSu, który trzeba "oblatać".
@gosc_85d5b a gdzie było napisane że chodzi o działające. Bądźmy precyzyjni.
gosc_85d5b
2013-10-29 18:07
marekd tylko Gdynia i Radom jeszcze nie działają, więc pisanie,że są inne porty bez ILSu w takiej sytuacji jest niepoważne.
gosc_f410d
2013-10-29 15:56
To teraz czekamy na FRancę czy Wizza w Zielonej Górze (chociaż chyba przed tym potrzebna jest rozbudowa terminala ;/ )
Tak naprawdę są jeszcze inne porty lotnicze bez ILS-a np. Radom czy Gdynia. a Zielona Góra dobrze że go zainstaluje, bo inaczej się nie rozwinie i zostanie ze Sprint Air na zawsze. Jeśli zaś chodzi o pieniądze to zapłaci za to PAŻP a oni mają kasę bo przecież zarabiają na operacjach lotniczych (a nie na pustych lotniskach).
gosc_e06d8
2013-10-29 14:02
Szkoda kasy jak lotnisko ma wyglądać tak jak teraz- lepiej już żeby za ,,reklamę" zapłacili np. Ryanairowi loty do DUB i STN z 2 razy w tygodniu i pojawi się jakiś ruch a nie loty do WAW- co by urzędnikom i posłom było wygodnie.
gosc_bb42d
2013-10-29 13:51
Po co? Przecież tam nic nie lata. Babimost powinni przenieść do Białegostoku, bo ten region potrzebuje lotniska jak tlenu.