Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
Z treści artykułu wywnioskowałęm że straż pożarna nie dokunuje odbioru i jednocześnie nie wskazuje jakie zmiany tzreba wprowadzić. To konsorcjum ma zaproponować te zmiany a straż ich nie akceptuje. Może coś nie tak zrozumiałęm.
Tak OT to GTL S.A. czyli firma zarządzająca lotniskiem w Katowicach dziś podpisała umowę z ULC i Politechniką Śląską i tworzą Centrum Kształcenia Kadr Lotnictwa Cywilnego Europy Środkowo-Wschodniej :)
piotrekch
2007-10-13 22:09
do Cezary: co prawda tak jest wpisane w profilu, ale nie mieszkam w tym mieście od kilku lat ;)
To extra miało być w cudzysłowie.
W Szczecinie co prawda taras jest lepszy niż w Warszawie ale widoki już nie te ;)
Inwestycja na lotnisku szumnie nazwanym imieniem jednego z najwybitniejszych pianistów i kompozytorów, zorganizowana i nadzorowana przez przedsiębiorstwo działające na mocy USTAWY z końca lat 80, trwa mniej wiecej tyle samo, co budowa T5 na Heathrow.
Rożnica jest taka, że T5 na Heathrow jest o jakieś 10 razy większy niż "T2" na Chopinie, budowa jest realizowana zgodnie z harmonogramem i na pół roku przed uruchomieniem prowadzone są już testy z udziałem pasażerów ochotników.
Nie sądzę aby była za te opóźnienia odpowiedzialna tylko niska "kultura pracy" polskich inżynierów.
Moim zdaniem problem tkwi w PPL. W złym przygotowaniu do przeprowadzenia tego typu inwestycji, oraz w środkach finansowych na nią przeznaczonych.
Uważam, że gdyby inwestorem było prywatne konsorcjum, a więc zaangażowany byłby PRYWATNY kapitał, to już dawno wykonawca z inwestorem by się dogadał, i terminal mógłby ZARABIAĆ na siebie.
BAA (operator Heathrow) to firma z przewagą kapitału prywatnego, w dodatku obcego Państwa (Hiszpanii), podobnie rzecz ma się z lotniskiem BUD, AMS, MXP.. to są wszystko porty "strategiczne" dla danych krajów a jednak są w rękach prywatnych i jakoś nie ma problemów z przygotowaniem i realizacją inwestycji.
W Polsce, a w tym konkretnym przypadku w Warszawie, w PPLu sytuacja taka jest niemożliwa. W głowach naszych polityków nie mieszczą się tego typu rozwiązania. Ponieważ PPL jest firmą PAŃSTWOWA, która nie inwestuje dużych pieniędzy w wysokiej klasy specjalistów, projekty, realizacje (po to by później przyniosło to zyski), tylko wydaje kase (mniejszą) na "kolegów" zatrudnianych przypadkowo, którzy dostają w rece takie zabawki jak T2.. to tak to sie pozniej konczy....
Jest mi przykro, bo WAW i LOT stracily w tej chwili mozliwosc wykreowania sie jako najwazniejszy regionalny HUB i przewoznik sieciowy.
Tym samym najwieksze polskie lotnisko nie może zarobić na gwałtownym wzroście ilości obslugiwanych pasazerow, nie zapewnia odpowiedniej jakosci uslug, a co za tym idzie odstrasza podroznych LOTu (jako przewoznika sieciowego)....
ehh dlugo by jeszcze o tym mozna bylo pisac....
piotrekch: bardzo zależy Ci na tarasie widokowym ? Jesteś ze Szczecina a na lotnisku Szczecin-Goleniów jest piekny taras widokowy. ( w filmie Bareji 'MIŚ' powinien być aneks że nabliższy i najpiękniejszy krajowy taras widokowy jest w Szczecinie. )
piotrekch: "extra" to będzie jak zgodnie z licznymi medialnymi, lokalnymi , prasowymi zapowiedziami, na lotnisko Szczecin-Goleniów wreszcie PKP zbuduje te 2 km brakujących torów i będzie za regionalne i europejskie pieniądze szynobus.
Matko Święta jak to będzie wygoda..... I nie trzeba bedzie płacic za lotniskowy parking.
Masz rację, Cezary. To próbka naszych możliwości przed Euro. Horror.
piotrekch
2007-10-13 20:08
Poprzedni post to miało być "Extra" :)
Ale tak sobie pomyślałem, że może z tego wyniknąć coś dobrego, tzn. nie zamkną tarasu widokowego na Terminalu 1. Co nas to obchodzi, że na całym świecie odchodzi się od klasycznych tarasów. Taras na Okęciu był od zawsze i powinien na zawsze pozostać.
piotrekch
2007-10-13 20:01
Extra !!!
bavok: z tych 40 milionów, których nigdy tyle w Polsce nie było, kilka milionów chyba ostatnio ubyło...:) Na maleńkiej greckiej wyspie Leros gdzie jest 2000 stałych mieszkańców, pani w kasie w supermarkecie w miejscowości Vromolithos okazała się Polką. Kto może to z Polski ucieka.
No teraz wejdzie pewnie prokurator, będzie badał sprawę. Nowy wykonawca będzie musiał załatwić projekty wszystkich budynków od wywalonego konsorcjum. Jak to zrobi nie mam pojęcia! Szkoda tylko że PPL wybrał najtańszy projekt do realizacji i efekty dziś widzimy. Dla mnie jest to wstyd że stolica 40mln kraju nie potrafi wybudować nowego terminalu w czasie!
bavok" zgadzam się. Tylko co teraz PPL zrobi z takim spartolonym budynkiem ? Kolejny rok na przewracanie papierów potem na rozpisanie kolejnego przetargu na dokończenie budowy. Przecież pirs południowy jest w "powijakach". Pasażerowie - czyli my - mamy tego dosyć. Linie lotnicze w końcu też nakichają na Warszawę i stracimy / lub już straciliśmy / okazję na najlepsze lotnisko w Europie centralnej. Warszawa jest w tyle za czeską Pragą i Budapesztem. A była okazja budowy zupełnie nowego lotniska. Trąbiono o tym w mediach. Trasa kolejowa Warszawa-Łódź jest modernizowana. Był pomysł DuoCity z lotniskiem miedzy Łodzią a Warszawą. Naszym politykom brak myslenia strategicznego. Myślą wyłacznie o aktualnej swojej kasie i stołkach i korycie....
Kto jak kto ale Straż Pożarna dobrze wykonuje swoją pracę i wątpię że chodziło im o łapówkę! Po prostu inwestycja nie spełnia wymogów co do użytkowania takich obiektów, a gdyby coś się stało to Straż Pożarna miałaby przerąbane bo odebrali obiekt. W Katowicach też były małe problemy, ale po tygodniu wszystko zostało usunięte i straż odebrała budynek. Inwestycja jest spartolona i tyle.
Jednego terminala lotniczego nie potrafimy zbudować to co dopiero Euro 2012, kilkaset kilometrów autostrad, szybkie koleje, hotele, stadiony, buhaha. Będzie wstyd na cały świat.
Ciekawe kto będzie odpowiadał za cały ten skandal. PPL, konsorcjum budowlane czy ministerstwo transportu ? PPL wybrało najtańszą ofertę to mają bubel budowlany. Dziwi mnie argument Straży Pożarnej że alarm zbyt cichy. To nie można zamontować głośniejszych megafonów ? A może jak zwykle kiedy nie wiadomo o co chodzi to chodzi pieniądze czyli o łapówę ? A nam pasażerom dalej bida....
Szkoda tylko że PPL nie wie lub nie chce przyjąć do uwagi że licencję na projekt budowy T2 i całej przebudowy Okęcia ma firma którą wywalili. Firma ta wątpię że odda za free cały projekt i tutaj PPL leży bo muszą od nowa wszystko przygotować co potrwa z pół roku. Do tego należy dodać że żadna firma przy obecnym boomie w budownictwie nie będzie chciała przystąpić do dokończenia tej inwestycji bo to będzie mordęga! Coś czuję że z T2 przed latem 2008 nikt nie skorzysta.
Na T3 nie liczylbym, bo nie ma za bardzo miejsca na taka budowe, ale nalezaloby wybudowac podziemna kolej prowadzaca do PKP Warszawa Centralna.
Mysle ze budowa nowego dworca lotniczego poza miastem jest nieodzowna.
Szot: nie tylko u nas. W Berlinie zanim zaczeto budowac lotnisko, przez 10 lat trwaly spory w sadach. Lotnisko jest wylacznie ambicja wladz miasta-Lufthansa juz dawno zauwazyla, ze miedzynarodowy, biznesowy ruch lotniczy z Berlina jest zbyt maly i nie przynioslby im dochodu. W Oslo zbudowano lotnisko w jednym z najbardziej mglistych miejsc w calej Norwegii a dane pogodowe z innych, konkurencyjnych miejsc sfalszowano. Gdy jeden z parlamentarzystow zdecydowal sie ujawnic szczegoly, "popelnil" samobojstwo. T2 to wielkie przegiecie, ale nie wszystko w Polsce jest najgorsze na swiecie-chyba mnie tak debata Tuska podbudowala wczoraj. ;) Milego weekendu.
w grudniu po południu nam udostepnią halę odlotów w T2... dlaczego takie rzeczy z zaskakująco dużą częstotliwością się dzieją u nas? to kiedy na Okęciu rozpoczyna się budowa T3?