Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_mrrzd
2007-04-05 03:06
Penis Enlarge patch
Anatrim
Regensis HGH
Advanced Gain Pro
Manly i Korrado. Gdyby lot nie byl w SA to by go juz nie bylo. Tylko dzieki SA lot ma umowy z Lufa dzieki ktorym dzieli rynek na rowno (pomiedzy niemcami i polska). Lot ma wylacznosc na wiele lotow (poz-fra, wro-fra, gdn-fra, krk-fra) i dzieki temu zarabia, gdyby nie to lufa zarzucilaby wszystkie polskie maiasta juz dawno 737 i a320 do fra i muc i lot niemialby czego szukac. Pomyscie zanimi zaczniecie cos krytykowac. Rynek sie zmienil i nie ma odpowiedniego popytu w polsce by zapelniac zamoloty na wschod, a o klientow zachodnich trzeba walczyc. To nie te czasy co kiedys gdy ropa byla tania a bilety drogie, teraz linie lataja z minimalna marza i nie stac ich na puste samoloty. Ot cala tajemnica mniejszej ilosci polaczen. Skoro mozna zarabiac na dolotach do hubow na zachodzie to dlaczego na tym nie zarabiac ? Uniesc sie honorem ? Owszem .. jakie to polskie..
manly z tymi cenami to roznie i nie zawsze sa wysokie
Manly, wiem ze masz zawsze bardzo dobre intencje, ale mam nadzieje, ze nie startujesz na prezesa Lotu w najblizszym konkursie? ;)
korrado: wlasnie! LOT kiedys latal do Dubai, Aub Dubai, Cario, Sharajah, Bangkok, Singapore, Bombay, Zagreb, Belgrade, Varna, Burgas, Damascus, Cario, Montreal, Algiers, Tunis, Tripoli, itd. Dzieki Star Alliance/Lufty nie ma rozwoju.
Roberto: Ależ o tym właśnie napisałem - stopniowo, ale ROZWIJAĆ. Tymczasem odnoszę wrażenie, że następuje zwijanie... LOT obsługuje mniej destynacji, niż 30 lat temu!!! Po prostu boję się, że jak tak dalej pójdzie, za pięć lat będzie latał tylko ze wszystkich miast Polski do Monachium, Frankfurtu, Wiednia i Kopenhagi - albo w ogóle go nie będzie. Pamiętam doskonale przytoczone tu przez tos zapewnienia dotyczące rynków wschodnich. No i co z tego zostało? Od wejścia LOTu do Star Alliance odnoszę przykre wrażenie, że toczy się jakaś dziwna gra w ogóle nie służąca tej linii.
Z LOTem nic ani nic nie bedzie. LOT nie ma miejsca na polskim rynku! Stare samoloty, brak dobrych samolotow, wysokie cenny oraz fatalna siatka polaczen. Firma jest skazana na
bankructwo.
gosc_jumbo
2007-03-22 18:55
najwidoczniej jeszcze nie wrócił albo wiadomosci tutaj są wyjąkowo mało świeże, dziwna ta strona jak knajpa z odgrzewanymi kotletami
gosc_gliwi
2007-03-22 12:47
czy już wrócił ten samolot z Norwegii ??? Bo ja ciągle czekam na informację co się stało !!!
korrado, owszem LOT powinien rozwijac siatke dalekodystansowa, jednak wez pod uwage to, ze by samoloty nie lataly puste wymaga to rozwoju polaczen regionalnych, dodatkowo z europy zachodniej pasazerowie zwykle sa przyzwyczajeni do wlasnych lini i raczej liczylbym jedynie na paxow z krajow europy wschodniej a Ci sa masowo podbierani przez CSA (pewnie dumpingowo). Pamietaj rowniez o tym ze LOT nie bedzie w stanie otworzyc na raz wszystkich popularnych polaczen na dalekich trasach (i ich zapelnic) wiec dlatego dla czastej dywersyfikacji lot musi wozic paxow do innych hubow bo inaczej zrobia to inni. Nie wiem dlaczego waszym zdaniem lot powinien bez analiz otwierac jak najwiecej polaczen najlepiej na jak najwiekszych maszynach a inne formy dzialalnosci nawet jesli dochodowe sa dla was nie do przyjecia. LOT musi przynosic zyski bo inaczej sie stoczy jeszcze bardziej.
Po za tym nawet nowy terminal na Okeciu nie jest niczym rewelacyjnym, hala przylotow nie robi na mnie zadnego wrazenia. A KLM ma wielu zwolenikow.
Masz racje, Korrado, Lot powinien miec konsekwentna strategie rozwoju. Przed samym wejsciem Lotu do Star Alliance mowiono, ze linia poprawi obecnosc sojuszu w panstwach bylego ZSRR i w Europie Wschodniej. Tymczasem swoja obecnosc poprawia tam glownie Lufthansa, na czym traci nie tylko Lot ale i Austrian. Nie zgadzam sie z buahahaha, ze Lot ma "fatalna" opinie wsrod pasazerow w Europie Zachodniej, byc moze odwiedzamy rozne fora i portale. Poza tym gdyby tak bylo, Lot nie zostalby przyjety do *Alliance. Ten sojusz nie przyjmuje wszystkich ktorzy chca do niego dolaczyc. KLM nie ma zbyt dobrej opinii wsrod pasazerow, ale korzysta z jednego z najlepszych lotnisk na swiecie jako hubu. Mam nadzieje, ze w Locie bedzie lepiej po otwarciu nowego terminalu na Okeciu. Manly, jesli to prawda, ze CSA ma czterokrotnie wieksza capacity od Lotu, to aby osiagnac load factor taki jak Lot (74%) CSA musialby przewozic 20 milionow pasazerow, a nie 5. Jesli Twoje wyliczenia sa prawidlowe, oznacza to, ze samoloty CSA lataja puste (na stronie CSA nie mozna nigdzie znalezc informacji o ich load factor, jedynie o stracie 1,509 miliona dolarow za ubiegly rok).
aynis: tak też jest z Wrocławiem - tam nocuje raz ERJ-170/175 lub Boeing 737, więc można się \przelecieć\ wygodnie na krajówce. korrado: racja w 100%!
Czegoś tu nie rozumiem w wypowiedziach silnego lobby na tej stronie: stosujmy doskonałe zarządzanie ekonomiczne przy braku zarządzania wizerunkiem? Dostosowywać flotę do kiepskiej opinii? Bardzo ciekawy pogląd. LOT powinien mieć przede wszystkim strategię, czyli konsekwentne rozwijanie połączeń dalekodystansowych i pozyskiwanie na nie pasażerów przesiadkowych z innych krajów. To nie dzięki temu KLM czy Finnair przewożą tyle pasażerów, że Holendrów i Finów jest tak dużo i tacy są strasznie mobilni. Przyjmowanie założenia, że LOT ma być feederem, to najlepszy sposób, żeby za parę lat został on wcielony do LH City. Owszem, powinien myśleć już o wymianie floty średniego zasięgu, choćby miało to nastąpić za kilka lat, a w tym czasie rozwijać siatkę i stawać na głowie, by polepszyć wizerunek. Podobnie jak Wojtek, który skoro już wziął tę plazmę na raty, to niech poszuka roboty, żeby móc ją spłacić. Równanie w dół to dość szczególny model biznesowy...
Jak rezerwowałam teraz bilet na Święta z WAW do GDN to zauważyłam, że na wieczorne loty na tej trasie puszczaja nawet ERJ 175...
aynis: no jasne ja często latam na trasie WAW-WRO-WAW i zawsze samolot jest w 98% pełny lub w 100% więc z tymi małymi samolotami nie jest zle - zresztą gdzieś w czasopiśmie fachowym wyczytałem, że np. właśnie to połączenie krajowe dla LOTu jest bardzo dochodowe!
Ostatnimi czasy często zdarza mi się latać LOTem na trasach krajowych i muszę powiedzieć, że za każdym razem samolot jest pełny! A pamiętam jak jeszcze kilka lat temu samoloty na trasach krajowych zabierały po 10 osób... Więc może nie jest aż tak źle?
brawo roberto i gość_buahahaha! kiedyś leciałem do Wiednia 737-400 i leciało 25 osób - liczyłem... szok można się było położyć - tak więc po prostu manly z ekonomicznego punktu widzenia lepiej niech LOT ma EMJ niż większe i puste i ponosi straty. A zresztą skoro LOT ma więcej regionalnych samolotów to wydaje mi się żę te dane o przewozach są i tak dobre i świadczą, że LOT przy takiej flocie regionalnej może przewiezć koło 4 mln. pasażerów, a na ten rok LOT przewiduje właśnie wzrost o 300 tys...
Mysle ze to do Manlyego i tak nie przemowi. Manly by zapelniac wieksze samoloty trzeba miec flote malych. Czasy gdy ludzie dojezdzali do wawy ladem sie skonczyly i nie wroca. Sprawdz sobie manly jaka flote malych samolotow ma Lufa w stosunku do ilosci miejsc w wiekszych samolotach. A warto dodac ze Niemcy to nie Polska i tam spokojnie na niektorych trasach regionalnych operuja czasem A300. Dodatkowo Lot to mala linia ktorej dzialalnosc w duzej czesci opiera sie na zarabianiu na dowozeniu paxow do obcych hubow (na tym sie duzo zarabia), wiec stosunek floty regionalnej do tej podstawowy w LOCie musi byc przechylony w strone malych samolotow jeszcze bardziej. CSA ma duze straty i na tych swoich 737 dlugo nie polata - nie widze sensu w takich porownaniach. Co z tego ze wojek ma plazme 50cali skoro jest bezrobotny i nie ma za co jej splacic.
gosc_buaha
2007-03-21 11:06
manly: to ty nire masz pojęcia o ekonomii i lotnctwie. Ludzie nie wybierają linii pod kątem tego, jak dużym samolotem polecą. Lot jest linią regionalną z nisza w postaci lotów do Polonii w USA i Kanadzie i tyle. Po Europie wysyła małe samoloty, bo nawet ich nie może zapełnić. Jak będzie wysyłał benka 737 z 30 sprzedanymi biletami, to ceny na tym kierunku będą musiały być wyższe, bo benekjest cięższy, żżera wiecej paliwa i zabiera więcej załogi niż embrion. A jak bilety jeszcze pójdą w góre, to obłożenie jeszcze spadnie, lot będzie woził bankami 15 osób a Ty się będziesz cieszxył, że "capacity wzrosło". Na częśc kierunków i krajowych i euroopejskich Lotowi wystarczyłyby nawet Saaby czy Jestsreamy, a nie B737 czy A320,.
Prawda jest taka, że CSA ma dużo lepsza opinię wśród pasażerów z Europy Zachodniej (Lot ma fatalną, wejdź na odpowiednie portale anglojęzyczne) a do tego jeszcze Praga jest bardziej atrakcyjna niż jakiekolwiek Polskie miasto, a Warszawa w szczególności. Także jako centrum konferencyne czy biznesowe Praga jest w lepszej sytuacji, a infrastruktura czeska jest lepsza od polskiej. My jesteśmy tylko dostawca taniej siły roboczej do USA, Kanady, UK i Eire. Nowe, drogie i duże samoloty pogrążą Lot jeszcze bardziej, a Twoje enuncjacje to chyba chciejstwo związkowców lotowskich.
Lot nie ma pełnych embrionów na trasach europejskich - TO JEST FAKT. W związku z tym wysyłanie tam większych samolotów to idiotyzm.
roberto: KTO TUTAJ MOWIL COS O A380????? Nie ma nawet zadnej mowy o tras dalekodystansowych!
Mowa jest o "glownym biznesie" LOTu. TO SA FAKTY!