Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
greg0303
2014-06-10 15:53
Turkish Airlines zamieniły wczoraj swoje opcje na potwierdzone zamówienie 15-tu maszyn Boeing B737-8 Max (dostawy w 2020 roku). Przewoźnik wcześniej zamówił 40 egzemplarzy B737-8 Max oraz 10 B737-9 Max.
gosc_4f972
2014-05-25 22:51
gość_bd683: przecież wszyscy wiedzą, że TK jest blokowany, z kim się spierasz? Czy TK weszłoby od razu na wszystkie blokowane kierunki gdyby mogli to zupełnie inna sprawa.
gosc_bd683
2014-05-25 16:53
Blokowanie TK to nie bzdura. TK opiera swój rozwój na pax z Europy, tu najwiecej urósł przez dodanie secondary points. Dlatego, np, LH zerwała z TK umowy code-share, miedzy Niemcami, a Turcja.
gosc_890fb
2014-05-19 07:38
gosc_b1de1: ośrodki nadmorskie są popularne w Turcji nie z powodu braku bezpośrednich połączeń z portów regionalnych do Stambułu, tylko z tego samego powodu, z jakiego ośrodki nadmorskie są najbardziej popularne w Egipcie, Grecji, Tunezji czy Bułgarii. Masowa turystyka polega na leżeniu plackiem na plaży. Co z tego, że Stambuł ma więcej do zaoferowania niż szkło i stal w Dubaju? Nie ma takich plaż jak w Dubaju i okolicach, więc w Dubaju masowych turystów nie będzie nigdy brakować, a więzy biznesowe z Polską Dubaj ma co najmniej takie same jak Stambuł. Na przykładzie WAW-DOH i faktu, że jest 100% przesiadających się sam widzisz, że gdyby to było opłacalne to nie blokowany Qatar mógłby otworzyć połączenia z portów regionalnych, bo tak samo jak Turkish również skoncentrowany jest na przesiadkowiczach, na dodatek lecących w podobnych kierunkach.
gosc_0ed16
2014-05-17 20:14
gosc_8c1ca - wlasnie dlatego, by wciaz mogla ukladac sie dobrze
gosc_8c1ca
2014-05-17 19:11
Skro współpraca jak twierdzi Pijanowska-Kuras układa się dobrze - to dlaczemu LOT blokuje uruchomieniue- połaczenia Stambuł-Kraków ???
gosc_52153
2014-05-16 23:12
o Boże ! WRESZCIE , czekałem na to lata...genialny serwis pokładowy , tylko ze za rzadko latają , jak dla mnie dla mnie to proszę o 2 x dziennie WAW plus KRK , wtedy dopiero będzie prawdziwy dostęp do siatki TK a nie taka proteza połączeń jak teraz i niech się dogadają z LO na krajówki , wstyd EK QR TP LH wszyscy mają krajówki LO a odstawiony w kąt , kiedy managerowie z LO spostrzega ze z Turkish'em zrobią dobry interes !
gosc_a7bcf
2014-05-16 13:37
j_b_o: na Turcji świat się nie kończy. W Warszawie Turkish był od dawna, a ceny na kierunkach arabskich/azjatyckich/afrykańskich/australijskich spadły dopiero wejściu Emirates czy Qatar. Wystarczy, żeby do innych portów weszły nie blokowane przez nikogo Qatar czy Emirates i od razu byłyby tańsze bilety.
gosc_b1de1
2014-05-16 12:51
@gosc_65d91 - wiesz czemu wśród Polaków popularne są głównie ośrodki? Bo wsiadasz w samolot w KRK czy KTW i po 3h jesteś. Zestaw to sobie choćby cenowo z dolotem do WAW, przesiadką na TK, potem drugą przesiadką w Stambule. Cenowo i czasowo to overkill. Co do popularności... no wybacz, myślę jednak że Stambuł i kultura turecka ma DUŻO więcej do zaoferowania niż szkło i stal w Dubaju... Właśnie z tego powodu Emirates i Qatar się nie palą wystawiać nos poza Warszawę. Z mojej ostatniej obserwacji: WAW-DOH, LF 100% - wysiadających w Doha (co łatwo widać kto wysiada a kto nie): zero.
gosc_65d91
2014-05-16 11:43
smok1, solokhumbu: Turcja jest popularna wśród Polaków, ale nie Stambuł tylko ośrodki all-inclusive nad Morzem Śródziemnym do których się lata charterem. W okolicy Stambułu praktycznie nie ma nadmorskich kurortów. Samo miasto jest tak samo popularne turystycznie i biznesowo jak kilkanaście innych miast w Europie czy na przykład Dubaj. O ile w przypadku Warszawy TK może liczyć na sporą część wysokopłatnego ruchu P2P, o tyle w przypadku portów regionalnych, może liczyć głównie na wysokopłatny ruch przesiadkowy, czyli ten sam rynek co oferuje Emirates czy Qatar, a oni się na razie na porty regionalne nie rzucają jak widać.
usuniety
2014-05-16 00:30
wreszcie...kiedy Polska otworzy niebo z Turcja aby umozliwic klientom tansze bilety. Nie moze byc tak, zeby panstwo chronilo LOT zamiast konsumentow...
solokhumbu
2014-05-15 19:34
Odpowiadając kilku z Was jednocześnie: siatka LO żyje (jak każdej innej linii) - a przykładów zwiększenia oferowania mamy kilka w ost. okresie: Wilno, Bukareszt, czy poprawa połączeń z niektóych lotnisk reg (ostatnio bylo na p.com o KTW). Zatem to NIE jest tak, że LO nic nie może więcej - na pewno nie może otwierać nowych tras, ale może zwiększać (zapewne tylko w jakimś zakresie) istniejące.
A co do regionów i TK: Turcja jest popularna (jak napisał słusznie smok1). Dalej: Turcja jest (w porównaniu z UK, Fr, Nl itp) tania!! - a więc łączny koszt podróży (lot pobyt) wycodzi znacznie taniej w Turcji niż w Eur. Zach, o czym chyba nie trzeba nikogo przekonywać. Po trzecieW większości regiony mają dostęp do siatek przewoźn tradycyjnych ograniczony do LO (siata jaka jest, każdy widzi...), LH (owszem, pokażna!), SK (średnia) i czasem coś jeszcze. TK latający z regionów do Stambułu dałby fajną altarnatywę wobec w/w linii (fakt, znów SA...). I po czwarte: na trasach do Turcji nie ma w zasadzie konkurencji LCC!
@gosc_55d3f - linie nieblokowane nie otworzą kierunków z regionów bo takie połączenia mogą być tylko transferowe, nikt z nimi p2p nie poleci. Do Paryża, Londynu czy Amsterdamu latają często lowcosty konkurujące ze sobą i coraz częściej wybierane także przez klientów biznesowych. Kogo by BA woziło z Krakowa? Garstkę chętnych na transfery, urywając sobie przy okazji łeb z lufą. Qatar czy Emirates to z kolei znikomy potencjał p2p, bo ile osób lata z Polski do Kataru? Śmiem twierdzić że garstka. W przypadku TK sytuacja będzie jednak inna - Turcja dla Polaków jest krajem popularnym a jednocześnie konkurencja na tym kierunku jest znikoma. Pomijam fakt, że TK latając do KRK trochę podgryzłby Emirates i Qatar na kierunkach azjatyckich, bo póki co latanie QR czy EK z KRK (via WAW na jednym bilecie) winduje cene na poziom znacznie wyższy niż normalny bilet w Lufie.
wracajac do lotow do Japonii itp., kazdy znajdzie cos odpowiedniego dla siebie, jest ich tyle, ze naprawde mamy w czym wybierac!!! ciekawe, jak bedzie wygladac siatka polaczen LOT-u po 2015....czekam z niecierpliwoscia!!!
mnie sie wydaje, ze jest to rowniez zwiazane z tym, ze nie bardzo mamy czym latac!!!! nawet jesli, to nalezy zwiekszyc zatrudnienie, ktore jak wiemy niedawno bylo zredukowane i nie mam na mysli tylko tzw administracji....
solokhumbu: No właśnie nie wydaje mi się, że LO może swobodnie zwiększać częstotliwości na istniejących trasach. Ktoś kiedyś napisał, ze chodzi tutaj o całą podaż miejsc oferowaną przez LO. Więc teoretycznie może otwierać nowe trasy ale musiałby inną zamknąć lub zmniejszyć oferowanie. Gdyby tak było to LO pewnie dołożył by dodatkowe rotacje do PEK, tak jak miał w planach, a tego nie robi.
gosc_e869a
2014-05-15 13:12
LOT chciał latać do Dżakarty. Nawet code-share mieli podpisać z Garuda na loty do Australii
szkoda, że między Turcją a Polską nie ma takiej umowy jak między Polską a ZEA gdzie LOT i Emirates mogą otworzyć dowolną liczbę połączeń. Przykładowo gdyby EK chciał może latać do WAW 7 razy dziennie, LOT gdyby chciał też może mieć nieokreśloną liczbę rejsów między WAW a DXB. Natomiast umowa Polska - Turcja to jakiś komunistyczny przeżytek.
gosc_bad54
2014-05-15 12:47
możliwości prawne jak najbardziej istnieją, nie ma natomiast dobrej woli LOTu w tej kwestii, po prostu ma prawo blokować wejście TK do innych portów i to robi
gosc_e0967
2014-05-15 12:46
lot nie może "swobodnie zwiększać częstotliwości na trasach istniejących"