Kociołek odlatuje

Kociołek odlatuje Piotr Kociołek, prezes niskokosztowej linii lotniczej Centralwings podał się do dymisji - dowiedział się dziś wieczorem (15.03) serwis Pasazer.com. Kociołek będzie pełnił swoją funkcję do 31 marca 2006. Stanowisko prezesa linii piastował od jej powstania w październiku 2004 roku. Nieoficjalnym powodem rezygnacji są polityczne roszady w Grupie LOT.Paweł Cybulak
15/03/2006 23:21   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
aguirre 2006-03-19 23:35   
aguirre - Profil aguirre
gosc_polonista: jak się pisze w ferworze dyskusji, to można za wcześnie włączy prawy alt i nie tylko a zmienia się w ą ale i z w ż. Tak samo zauważyłem, że na pisałem nei zamiast nie, co nie wpływa na treś posta. Na przyszłość postaram się przejrzeć tekst przed ostatnim kliknięciem myszką. Pozdrawiam
gosc_polon 2006-03-19 15:24   
gosc_polon - Profil gosc_polon
Panowie Szlachta! Troche szacunku dla ojczystego języka!!!!
Panie Adamusc co to są połonczenia? Panie aguirre mozna nie lubić rządzących ale żeby nazywać ich per "rżądzących"?
gosc_Old 2006-03-18 23:32   
gosc_Old - Profil gosc_Old
gosc_mario: przychody to nie to samo co dochody. Te pierwsze ma kazda linia, w tym Centralwings. Dochody ma niewiele linii (Lot przeważnie dzięki sprzedaży majątku). OK ma rację, że Centralwings zabiera przychody innym tanim liniom, bo nie Lotowi. Pasażerowie tanich linii wybierają między nimi, a nie między tania linią a przewoźnikiem tradycyjnym. To kwestia ceny. Zresztą Lot na tych samolotach nie wygenerowałby żadnego zysku.
Adamus:)) 2006-03-18 13:33   
Adamus:)) - Profil Adamus:))
Mam nadzieję ze odlot prezesa nie zachwieje rozwoju tej linii na śląsku czekamy na nowe połonczenia :)) Pozdro :))
gosc_Mario 2006-03-17 15:52   
gosc_Mario - Profil gosc_Mario
"... To był dobry pomysł, bo opóxnia rozwój innych linii, a grupa Lot też ma przychody..." - chyba nie CO ...a o tych piszesz, że odbierają paxów ze Sky ...
gosc_OK 2006-03-17 13:15   
gosc_OK - Profil gosc_OK
hej, roberto, aguirre macie rację. Low costy mają zupełnie inny segmnent pasażerów. Opłąca im się jechać pociągiem do Krakowa jeśli w sumie zapłącą 100 zł mniej. CW nie może wiec podbierać pasażerów Lotowi, bo oni po skasowaniu lotu CW do Rzymu Ciampino nie polecą Lotem na Fiumicino, lecz Sky Europe, i tyle. A gdzięki połączeniu Centrala Sky ma mniejsze przychody (dotyczy to też innych low costów). To był dobry pomysł, bo opóxnia rozwój innych linii, a grupa Lot też ma przychody.
gosc_Trzy_ 2006-03-17 12:07   
gosc_Trzy_ - Profil gosc_Trzy_
Kociolka wsadzili do C0 z powodow politycznych, to i z politycznych go odwolali... Normalne! C0 pod jego rzadami low-costem byl tylko z nazwy. Byla to proba wyrwania czesci rynku lotniczego za pieniadze LOTu, przez biznes zwiazany z SLD. Gdyby SLD rzadzilo dalej, zabawa by trwala... Ot i cala polityka... Jesli Kociolek jest rzeczywiscie takim swietnym managerem od lini lotniczych, to sie o niego martwcie - na pewno zatrudni go Ryan, W!ZZ, czy inna linia. Choc szczerze mowiac - watpie...
roberto 2006-03-17 10:27   
roberto - Profil roberto
Gosciu xxx wiekszosc pasazerow Central moze i leci na trasie operowanej wczesniej przez lot, ale roznica polega na tym, ze gdyby nie Central to oni by w ogole nie lecieli. Cala Twoja analiza wiec sie wali. Absolutnie nie ma mowy o stwierdzeniu ze CO odbiera klientow Lotowi. 20 pax w nawet mniejszej maszynie da lini wiecej kasy niz 70% zajetych foteli w 733.
hej 2006-03-17 10:04   
hej - Profil hej
kaczory do domu - ciekawe jak to sie skonczy. Jakby to sie skonczylo wycofaniem CW z Wawy i bazowaniem po jaednym samolocie np. w KRK, KTW czy WRO to bu bylo super. Ale jak po prostu zamkna linie to bedzie porazka.
gosc_xxx 2006-03-17 09:00   
gosc_xxx - Profil gosc_xxx
Nie chcę się wdawać w polemikę z aguirre, ale... Nie wiem jak teraz, ale niedawno jeszcze lot C0 WAW-GRO był robiony dokładnie ZAMIAST LO WAW-BCN o tej samej godzinie, tym samym samolotem... Podbieranie jest oczywiste. Skończoną głupotą było stworzenie spółki latającej na maszynach z LOTu, z ludźmi z LOTu, z terminala LOTu, na kierunku LOTu, robiącej czartery LOTu - tylko po to, żeby stworzyć jakąś inną markę. Przecież gdyby to LOT odpalił ten EDI i DUB z Gdańska czy Łodzi, dużo więcej zrobiłby dla siebie. Bez sensu, że LOT jako LOT odpala sobie jakiś Zagrzeb czy Ljubljane, gdzie mało kto lata, a pewniaki typu Wyspy czy modne teraz LIS, AGP, GRO zostawia obcej firmie. Dla mnie zgoda na powołanie C0 z LOTu to działanie na szkodę spółki. Nie mówię, że źle że powstał Centralwings, ale w najlepszym razie to kolejny gwoździk do trumienki LOTu. Kurcze, LOT lata na rzęchach (ATRy), a C0 ma dostać nowe samoloty. C0 lata z wypełnieniem rzędu 70%/150, a LOT musi utrzymywać kierunki, gdzie lata 20 osób? Przecież to zarzynanie firmy. Chyba że tak ma być - wyssać soczki z LOTu, a resztki podrzucić Lufie na pożarcie.

PS. Wizz ma już coś na kształt zysku operacyjnego, Ryan nie wie co zrobić z kasą, a C0? C0 jak COST i 0 zysku :)
PS2. Lufa też ma swój Germanwings, są jakieś Condory itd. Ale są one baaaaardzo oddzielone. Germanwings lata głownie z lotniska Kolonia-Bonn, Lufa głównie z Frankfurtu. Gdyby wobec tego Centralwings latał głównie z Łodzi, byłoby uczciwie. A tak konkuruje ze swoim starym ojcem o tego samego klienta na Okęciu. Przecież C0 JEST z Łodzi! Może czasami lepiej mieć człowieka nie skażonego wiedzą i doświadczeniem (casus Bartoszewski, casus Balice) niż takie numery.
aguirre 2006-03-17 01:25   
aguirre - Profil aguirre
Rodzaj stawianych publicznie Kociołkowi zarzutów jak i analiza poczynań PiSu po wyborach wyklucza możliwość dalszego rozwoju Centralwings. Jedną z największych głupot jest podnoszony zarzut podbierania pasażerów Lotowi. Twierdzenie, że pasażerowie tanich linii w braku Centralwings polecieliby Lotem jest równie kretyńskie jak twierdzenie, że w Polsce nie ma wolnych mediów. Ci ludzie przesiedliby się na inne tanie linie (Wizz, Sky, easy, Ryan), ew. BA z atrakcyjnymi taryfami, a na Lot w ostatniej kolejności, ze względu na ceny i każdy myślący człowiek to rozumie. Z lotnisk regionalnych mogą latać do UK i Irlandii, ew. na czartery, ale inne połączenia muszą być z Warszawy i Krakowa, tudzież Śląska, bo po prostu są to ośrodki, gdzie więcej ludzi ma kasę, niż np. w Szczecinie, Rzeszowie czy Bydgoszczy. Zysku nie ma i na razie nie może być. Nie ma go też w Sky Europe i Wizzie. Wiec nei wypisujcie mati, xxx etc. frazesów z enuncjacji kaczorów. Myślę, że w Wizzie i Sky już mrożą szampany, zaś polscy przedstawiciele Ryana i easy zacierają już ręce.
humbak 2006-03-16 23:23   
humbak - Profil humbak
gosc_Trzy_Kosy: Nie znasz się, a piszesz - Centralwings miał w biznesplanie przynosić straty do 2007 roku.
gosc_Old 2006-03-16 21:22   
gosc_Old - Profil gosc_Old
osc_LO: Ale Centralwings ma 1-osobowy zarząd (tańszy niż lotowski) i nie może funkcjonowac bez następcy Kociołka. gosc_Trzy_Kosy:rzoumujesz jak Kaczory, wszystkich wsadzałbyś do więzienia, najlepiej bez sądu, wedle opinii szefa partii. gosc_XXX: linia rozwijała się coraz lepiej. Szybko zamykała niepopularne kierunki, wprowadziła coraz więcej lotów z lotnisk regionalnych.
gosc_LO 2006-03-16 20:07   
gosc_LO - Profil gosc_LO
A prezesa LOTU tez nie ma i co?:)
gosc_yach 2006-03-16 12:02   
gosc_yach - Profil gosc_yach
gosc_mati: co Ty wypisujesz ? Jakie nowe? Facet dobrze sobie radził, czego najlepszym dowodem jest to, że podpadł lobby związkowemu. Jeśli do tego, jak napisano, odchodzi z przyczyn politycznych, to tragedia dla spółki, nie tylko tej ale i każdej innej.
Pikus: w Krakowie niestety wygrał PiS (buuuu..). aguirre: obawiam się, że sie nie mylisz.
gosc_Trzy_ 2006-03-16 09:39   
gosc_Trzy_ - Profil gosc_Trzy_
Menedzer, ktory wygenerowal tyle strat, co Kociolek powinien pojsc do pierdla. Jego dymisja, to na prawde dobry news - widac, ze stary ubecki uklad wokol Lotu (a myslicie, ze skad on sie wzial?!) jest pomalu rozijany. Moze wrescie bedzie normalnie...
gosc_s&f 2006-03-16 09:36   
gosc_s&f - Profil gosc_s&f
Jeśli to polityczna zagrywka to Kociołek wyleciał z fotela bo jest z łodzianinem, a w Łodzi wygrało PO.
gosc_xxx 2006-03-16 09:08   
gosc_xxx - Profil gosc_xxx
Egzaltujecie się jakby było czym. Linia rozwijała się w dziwnym kierunku i słabym tempie. Większość lotów z WAWy... Jakieś pseudochartery... Planowe loty (np. LIS/AGP) w środku nocy... Właściwie brak lotów z regionów... Opłaty lotniskowe 99 zł od każdego lotu... Brak sensownego planu na współpracę lub konkurowanie z LOTem - takie ni pies, ni wydra... Może prezesowi się już bateryjki wyczerpały. Niech linią zajmie się ktoś nowy i energiczny, albo może od razu oddać się Lufie? Niech C0 robi tylko doloty do Kolonii-Bonn 3x dziennie z każdego lotniska w Polsce, i wszyscy będą hepi. Z wyjątkiem pasażerów oczywiście, ale kogo to obchodzi.
usuniety 2006-03-16 08:50   
usuniety - Profil usuniety
Wszystko co wiaze sie z polityka i rzadem jest zacofane i nie ma swietlanej przyszlosci. Zygac mi sie chce
pikus 2006-03-16 08:23   
pikus - Profil pikus
krakow glosowal przez to ze stamtad jest ziobro - jedyny sensowny poliyk PiSu, ale poza tym to mnostwo ludzi glosowalo na PO bo stamtad jest Rokita. O ile dobrze pamietam to PO wygralo w KRK. Wiadomo ze Kaczory chca miec wszystko u siebie - najlepej w wawie. Mnie sie wydaje ze wschodnia polska zaglosowala bo tam jest bieda a kaczki im obiecaly zasilki i cuda wianki dla bezrobotnych - zamiast ludzia dac prace i stymulowac gospodarke - np. poprzez rozbudowe lotnisk my bedziemy dawac zasilki. Zamiast wedki my damy rybe. Poza tym slask tez sie tu dolozyl - PiS nie bedzie walczyl z silnym lobby gorniczym tylko im wyplaci kase i oni o tym wiedza
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy