krzysiekl
2013-09-09 13:50
Czyli Malmo Aviation dostaje samolot jakby gratis, tak w ramach w sumie testów? To chyba jedyny wytłumaczenie dlaczego nie jest klientem?
piotrek737 - ależ ja to wszystko rozumiem, tylko widząc na niebie CSeries Malmo Aviation, gdy CSeries Swiss jeszcze są daleko od Szwajcarii, ciężko mi sobie wyobrazić, że linia Malmo Aviation nie jest launch customer :-)
piotrek737
2013-09-08 17:40
cani: No to odpowiedź od Bombardiera "True, the launch customer (the first to purchase) was LH/Swiss. The
launch operator (the first to operate) is not always the same airline
as the launch customer. The reasons are usually simply based on
preferences. In these cases, the reasons are contained in the
respective Purchase Agreements and, therefore, are confidential."
@piotrek737, ja też myślę podobnie jak b737800max, bo w tym wypadku, Malmo Aviation jest jednocześnie i pierwszym operatorem i klientem.
piotrek737
2013-09-08 12:20
b737800max: Launch customer to pierwsza linia/firma, która zakupiła dany samolot. Zazwyczaj jako pierwsza otrzymuje nową maszynę, ale nie zawsze tak się staje. Wynika to z planów wejścia do floty, szkoleń i ustaleń biznesowych. Launch operator to natomiast firma/linia, która jako pierwsza otrzyma samolot. W tym przypadku będzie to Malmo Aviation. SWISS otrzyma pierwsze maszyny tuż po skandynawskiej linii ;) Być może LX nie chce ryzykować i chce zobaczyć jakie wejście do służby będzie u tamtego przewoźnika ;)
usuniety
2013-09-08 11:48
"Launch customer" to nie to samo co "launch operator"? Jeśli nie to na czym polega różnica pomiędzy tymi dwoma pojęciami?