Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_49b59
2013-04-19 23:31
Przecież zabezpieczenie transprotu VIP-ów już dawno funkcjonuje - krajowe bilety LOTu dla osłów za 0 zł. Natomiast loty międzynarodowe również są zabezpieczone biletami, na których już LOT zarabia, ale i tak z naszych portfeli.
usuniety
2013-04-19 16:30
Tak apropo samolotów rządowych: rząd Kambodży nabył Arbuza A320 który został zmontowany w chińskiej fabryce Arbuza w Tianjin. Podpis po angielsku: The government of the Kingdom of Cambodia acquired an Tianjin assembled A320, having been in service with China Southern for a short while. Odnośnik do zdjęcia w linku:
zobacz link
gosc_b08c7
2013-04-18 19:05
4 Cessny 172 dla hołoty tylko to się nadaje, a jak chcą latać dalej to zapraszam do wynajmu m.in. od wcześniej wspomnianego Bluejet-a samoloty. Będzie taniej, i bezpieczniej, bez łamania prawa... A mimo wszystko powinni się zabrać za reformę praw do zamówień publicznych... Polska nie potrzebuje wielkich samolotów czy wielkiej floty, potrzebuje w dobie kryzysu dobrej organizacji i odchudzenia portfeli polityką ~lukee.m
tak w kwestii formalnej - to tego przetargu jeszcze nie ma - więc portal chyba się pospieszył. Na razie "Jak zapowiedział w rozmowie z PAP wiceszef resortu obrony Waldemar Skrzypczak, w maju MON zamierza rozpisać przetarg na czarter czterech samolotów dla VIP-ów. Dodał, że przetarg powinien być rozstrzygnięty do października - tak aby zwycięska firma miała czas na przygotowanie samolotów do użytku."
dodam jeszcze że wszystko szło w ramach jednego programu dofinansowania ze środków unijnych
z mojego podwórka - przetarg na informatyzację instytucji publicznej. Ktoś inny dostarcza sprzęt ktoś inny oprogramowanie księgowe a jeszcze inna firma oprogramowanie do obsługi klienta - warunek - systemy mają być ze sobą zgrane - Tutaj spokojnie można zrobić dokładnie tak samo. Korzystanie w tym wypadku z dwóch różnych dostawców samolotów, w żaden sposób się nie wyklucza, zwłaszcza jezeli kupujemy usługę z serwisem.
pcharasz
2013-04-16 19:04
forplay, nie chcę się wymądrzać bo nie czytałem ogłoszenia o przetargu, ale tak na logikę, np. jeżeli jest przetarg na wybudowanie 40km autostrady, to nie możesz sobie przyjść jako firma i powiedzieć, że wybudujesz 20km, albo że wybudujesz tylko mosty i przepusty. Chyba że są 2 osobne przetargi albo startujesz do przetargu w konsorcjum z innymi firmami. Nie słyszałem nigdy o tym, można było składać oferty tylko na część przetargu. Ale, tak jak pisałem, mogę się mylić, bo ogłoszenia nie czytałem.
@pcharasz- skąd ta teoria? nigdzie nie napisano że w ramach jednej dostawy trzeba zaproponować obydwa typy samolotów. Ja ustalam zasady przetargu i jeżeli wiem że nie ma szans na jednego dostawcę, ustawiam możliwość cząstkowej oferty.
gosc_a9fd2
2013-04-15 23:30
2 lotowskie Embraery 175 plus 2 Saaby 340 od SprintAira z przekonfigurowanym układem foteli (1-1) i nasza VIP-owska flota gotowa. ;-)
Czyli poniekąd Lot i eurolot są wyeliminowani z tej rozgrywki, bo jakoś nie chce mi się wierzyć, że będą szukać jakiegoś partnera posiadającego mniejsze samoloty.
pcharasz
2013-04-15 17:33
wojtek: zawsze może być to konsorcjum firm, ale jeżeli przetarg jest jeden, to nie może być tak, że jedna firma oferuje tylko mniejsze, a inna większe maszyny. Mogą tylko wtedy, kiedy do przetargu pójdą razem.
piotrek737
2013-04-15 15:50
W obecnych czasach gdzie prawie każdy samolot jest produkowany w kilku krajach tzn. konkretniej jego części pochodzą z całego świata, to raczej nie ma znaczenia u kogo się kupuje bo tak czy siak kasa idzie nie tylko do producenta. Tak dla wszystkich hejterów dodam, że 1/3 Dreamlinera jest zrobiona w Europie ;)
piotrek737
2013-04-15 12:35
Wojtek: podobno mogą być dwie firmy, bo LO na pewno nie zaoferuje dwóch typów.
gosc_d7827
2013-04-15 11:49
No jasne...Austria, Niemcy, wielka Brytania, Wlochy i Hiszpania nie sa amerykanskimi wazeliniarzami, a mimo tego jezdza sobie do USA kiedy chca bez wiz i upokorzen. Najwazniejsze, ze Polska kocha jednostronnie Hameryke i kupuje jeszcze wiecej boeingow - bubli i udaje, ze wszystko jest w porzadku. Dobre.
usuniety
2013-04-15 11:43
piotrek737: do tej pory czytam i słucham takich uwag odnośnie myśliwców wielozadaniowych, że powinniśmy wzorem Austrii, Niemiec, Wielkiej Brytanii, Włoch czy Hiszpanii kupić Eurofightery Typhoony," bo zostawiamy pieniądze w Europie a nie nabijamy kabzę Jankesom za oceanu".
Przetarg może wygrać tylko jedna firma oferująca mniejsze i większe samoloty czy mogą to być dwie różne firmy?
piotrek737
2013-04-15 11:08
gosc_297d6: Tu nie o to chodzi. Poza tym F-16 to możesz odpuścić bo samoloty się dotarły. Zanim zaczniesz pisać w ogóle na ten temat to spytaj na pokazach tak nieoficjalnie personelu technicznego i pilotów np. z Węgier jakie akcje mają z Grippenami ;) Przy nich nasze F-16 to pikuś.
piotrek737 jak Ty sobie wyobrażasz, że BlueJet czy podobni zablokują swoje samoloty? to nie są ich samoloty, tylko oddane pod ich AOC przez prywatnych właścicieli, którym nie opłaca się budować Operatora, to raz. a dwa linia która ma 2-3 samoloty ma je "zablokować" (raz malowanie, dwa procedury bezpieczeństwa, trzy dostępność) dla Rządu i żyć tylko z pieniędzy z przetargu?
usuniety
2013-04-15 08:59
arahja: ale rząd Wielkiej Brytanii też nie ma swoich samolotów". Dokładnie tak jest jak piszesz. Królowa Elżbieta II lata samolotami użytkowanymi przez British Airways - najczęściej Boeingiem 777-200 non ER/ER lub Boeingiem 747-400. Za czasów jak latał Concorde, to użytkowali Concorde.
zobacz link
gosc_297d6
2013-04-15 08:37
oczywiście tylko boeing. mało nam jeszcze przygód z B787 i F16. Dalej bierzemy tylko amerykańskie.