Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
usuniety
2013-03-01 03:13
gosc_76247: co niektórzy chcą żeby LOT wogóle nie było ( Ci co pragną połączenia Istambuł - Kraków by Turkish Airlines 4 x weekly).gosc_74e8f : po części masz i nie masz racji - nie zgodzę się z tym że:"PL to na tle europejskim mały i nieliczący sie rynek przewozów lotniczych i w skali europejskiej czy światowej mało kto się z nim liczy". Gdyby tak rzeczywiście było, to Emirates czy Qatar czy reszta przewoźników europejskich nie uruchamiali by połączenia do WAW czy innych portów lotniczych w Polsce. Nikt by Polską sobie nie zawracał głowy. Swego czasu MOL też mówił "kto do Polski chce latać?". A co widzimy? Wysyp różnego rodzaju fajnych połączeń by FR - co prawda dotowanych z samorządów z korzyścią dla ludności. "W ubiegłym roku wszystkie polskie lotniska obsłużyły mniej pasażerów niż niejedno lotnisko regionalne w Europie, Ameryce czy Azji." I tu się niestety mylisz. Gdyby Polska miała silnego przewoźnika sieciowego a nawet dwóch ( coś jak Lufthansa i Air Berlin - najwięksi przewoźnicy w Niemczech), polskie lotniska miałyby więcej odprawionych paxów. Niestety, polityka LOT mówi wyraźnie, iż nie są zainteresowani otwieraniem połączeń z międzynarodowych portów lotniczych poza WAW. Po drugie, lotniska zachodnie tak się rozwinęły dlatego, iż nie były ograniczone radziecką okupacją a co za tym idzie, ekonomicznym nieinwestowaniem = zastój ( stworzył się pewnego rodzaju zaścianek)."Jeśli się wam wydaje, ze ktoś tu będzie latać, by to tylko by oferować bilety wyłącznie w promocyjnych cenach to wybijcie sobie to z głowy, bo sa to mrzonki". Spraw aby Polacy zarabiali więcej ( mieli pensje zachodnie), to nie będą latać na taryfach promo a przewoźnicy będą szczęśliwi."Przewoźnicy są od zarabiania pieniędzy, a nie od robienia dobrze pasażerom i sprzedawaniu kupy biletów w promocji za bezcen, jak robiło to OLT." Nikt przewoźnikom nie każe robić promocji na bilety dla pasażerów - przewoźnicy którzy mądrze ustalają politykę taryfową (vide RYANAIR czy wspomniana przeze mnie Lufthanza) jakoś potrafią dać niskie ceny biletów i jeszcze zarobić na konkretnym locie.
gosc_76247
2013-02-28 14:49
krzysiekl: widze, ze bardzo chcialbys by LOTu nie bylo.
krzysiekl
2013-02-28 14:44
ale gdyby LOTu kiedyś nie było..... to będzie inna rozmowa...
gosc_74e8f
2013-02-28 14:42
Ludzie, czy wy uwazacie, ze PL to taki raj dla przewoznikow lotniczych, ze beda otwierac roznorakie polaczenia lotnicze, robic tu miedzyladowania swoich rejsow? Wezcie pod uwage, ze PL to na tle europejskim maly i nieliczacy sie rynek przewozow lotniczych i w skali europejskiej czy swiatowej malo kto sie z nim liczy. W ubieglym roku wszystkie polskie lotniska obsluzyly mniej pasazerow niz niejedno lotnisko regionalne w Europie, Ameryce czy Azji. Jesli sie wam wydaje, ze ktos tu bedzie latac, by to tylko by oferowac bilety wylacznie w promocyjnych cenach to wybijcie sobie to z glowy, bo sa to mrzonki. Przewoznicy sa od zarabiania pieniedzy, a nie od robienia dobrze pasazerom i sprzedawaniu kupy biletow w promocji za bezcen, jak robilo to OLT.
gosc_b645e
2013-02-28 14:25
gosc_bd6fb Nie będzie żadnego połączenia do JFK, LAX ani nigdzie indziej jeżeli chodzi o Polskę i Emirates. ULC nie wyda zgody na takie przeloty i tyle w tym temacie.
gosc_bd6fb
2013-02-28 08:32
co Wy z tym LAX caly czas? JFK byloby niezle i konkurencyjne dla LO(serwis) czy LH/BA itd (direct)
gosc_ed5f8
2013-02-26 18:51
w Polsce nie będzie zgody ULC. Linia spoza europy nie ma prawa korzystać z open sky pomiędzy UE a USA w zwiazku z tym ULC w pierwszej kolejnosci będzie chronic interesy LOTu z czego bardzo sie ciesze. Mam nadzieje także, że włoski ULC też utrze arabom nosa.
gosc_85d0e
2013-02-26 11:41
To by była bomba, gdyby okazało się prawdą.
gosc_53cf9
2013-02-26 10:04
Pamiętam jak latali via Hamburg. Zrobili wtedy taką promocję, że był to najtańszy lot do USA. Wtedy porównywałem ceny,to tylko Aerosvit miał troche taniej ale na starym 767.
krzysiekl
2013-02-26 10:02
za to ORD nie mają w ogóle w siatce...
krzysiekl
2013-02-26 09:59
hehehe mogliby zrobić DXB-WAW-LAX, coś nowego dla Polski a obecnie mają za mało lotów do LAX (bardzo duże zapotrzebowanie, w tym celu latają tam B777-300ER mimo, że to prawie limit jego zasięgu, certyfikowali podobno 4 samoloty ( na 2t więcej?) do obsługi tej właśnie linii. B777-200LR zabierałby za mało pax. Oczywiście lepiej by im było latać bezpośrednio ;)
gosc_53472: ale jakby się LOT przewrócił?... b737800max: ja bym jednak poszedł w kierunku DXB-WAW-ORD
gosc_2923f
2013-02-26 09:22
Od kiedy IATA zajmuje się zarządzaniem slotami?!
mateuszm
2013-02-26 07:45
@black, dziękuję, ale chodziło mi o użytą formę wyrazu "slot", nie o jego znaczenie :)
@mateuszm slot czyli okno czasowe, w którym samolot ląduje zbiera pasażerów i startuje, jakiś porządek i synchronizacja musi być :)
gosc_3d296
2013-02-25 23:18
Mogliby u nas EK lub QR otworzyć jakieś połączenie jakiego nie mamy, np. DOH/DXB-WAW-LAX :D
gosc_53472
2013-02-25 22:41
b737800max : Zapomnij.
Lombardia to jeden z najbogatszych regionów w UE. Zupelnie inne realia biznesowe niz biedna Polska...
usuniety
2013-02-25 22:28
A może tak dadzą na próbę trasę DXB - WAW - JFK na A330?
mateuszm
2013-02-25 22:24
Slota?