Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_46d9a
2013-03-04 07:29
Brak pomysłu, brak wiedzy, brak doświadczenia - ale dzisiaj wystarczy mieć kolegów partyjnych żeby zarządzać PLL LOT. Nieważne że z coraz to gorszymi wynikami, ale i tak nikt im nie podskoczy.
gosc_17777
2013-03-02 00:46
Sytuacja wokół LOTu zrobiła się już tak groteskowa i nieprofesjonalna, że poprzednia informacja o ambasadorze to może być najprawdziwsza prawda, albo po prostu jaja. Jedno i drugie równie prawdopodobne i uwierzę we wszystko.
Minister skarbu spotkał się z ambasadorem USA. Poprosił o interwencję w Boeingu. Komunikat jest jasny: chcemy jakieś szybowce w zamian za uziemione 787.
gosc_95ca2
2013-03-01 07:42
No to związki zawodowe stanowią już 1/3 zarządu. I to te najbardziej betonowe ;-)
Z ostatniej chwili. Mazur zrezygnował z zasiadania w zarządzie. Teraz zostały trzy osoby. Mikosz, Balcerzak i przedstawiciel pracowników. Do rady nadzorczej dokoptowano nominata MSP, by wzmocnić wiadomo kogo. Coraz lepiej to wygląda.
Już się tak nie gotujcie. Warto mieć na uwadze, że w obecnej sytuacji taka współpraca związków to najszybszy sposób na zmiany. Procedura zwolnień grupowych wymaga dialogu społecznego. Najlepiej mieć podpisane przez związki porozumienie. I nie oznacza ono wcale, że związki trzęsą znów firmą. To że tak szybko podpisali może oznaczać, że.wreszcie ta banda poszła po rozum do głowy. I lepiej ratować co sięda, a nie wysuwać zaporowe żądania.
usuniety
2013-02-28 17:11
wojtek: gdybym był prezesem LOT, miałbym w d.pie związki zawodowe i guzik by mnie interesowało na ile się oni zgadzają. Historia pokazuje, że nie jedna firma na świecie, upadła WŁAŚNIE przez upartość związków zawodowych. Jak czytam: "...związki zgodziły się na zwolnienie...", to mnie taki śmiech ogarnia, coś jak w filmie w linku.
zobacz link
Jak mi się to podoba: "...związki zgodziły się na zwolnienie...". Normalnie brak słów, coż za łaskawość :)
Na razie związki zgodziły się na zwolnienie ok. 250 osób. Dotyczy tylko personelu naziemnego. W podpisanym porozumieniu jest mowa, że zwolnienia personelu latającego dopiero, gdy powstanie nowa siatka połączeń. Czyli "zmienkli". Będą pewnie dążyć do tego, by nowe loty podzielić na jak najwięcej osób. I zwolnić jak najmniej.
gosc_3bc9a
2013-02-28 11:51
LOT od pięciu lat nie zaprezentował żadnej strategii flotowej, a Ty oczekujesz że pokaże coś właśnie teraz, kiedy jest aż tyle niewiadomych na rynku. Krążą jednak niestety pogłoski, że w takiej sytuacji mocno niepewnej co do przyszłości oni chcą się zabrać za kupowanie floty short haulowej.Jak zwykle wszystko na głowie: najpierw kupić kilkanascie A320, potem coś się wymysli jak je wykorzystać. A może chodzi o podobny zakup dla samego zakupu, tak jak to było w ELO?
gosc_3e2e9
2013-02-28 07:49
A czy poza narzekaniami LOT już zaprezentował jakąś swoją strategię flotową na czas przedłużającego się uziemienia 787?
krzysiekl
2013-02-26 10:41
@gosc_a8874
nie widzę nic złego w zarządzaniu firmą do emerytury. a potem jeszcze emerytura zależna od kondycji firmy w kolejnych latach.
gosc_a2092
2013-02-26 08:06
zastanawiam się czy kupić bilet w LOC-ie na wakacje, czy już nie będą latać
gosc_8665a
2013-02-26 06:44
Fakty i daty są niestety bezlitosne w swojej wymowie: do upadku LOTU doprowadziła obecna władza i nie ulega to najmniejszej wątpliwości. Oczywiście można dyskutować o tym, czy były to czasy łatw czy trudne, ale jeżeli tak, to tym bardziej dziwi beztroska MSP w wyborze na ostatnich kolejnych Prezesów LOTu ludzi kompletnie nieprzygotowanych i niedoświadczonych w lotnictwie. Skutki tego widać w wyniku firmy więcej niż boleśnie.
gosc_e2802
2013-02-25 23:23
Zmiany będą, ale dopiero po wyborach. Do tego czasu będzie tak jak jest teraz, czyli jedno wielkie udawanie.
To, ze LCC latały wcześniej o niczym nie świadczy. Dopiero ostatnich kilka lat to intensywna ekspansja dwóch głównych graczy na naszym rynku, która nastąpiła tak naprawdę dopiero po naszym wejściu do Schengen. Nie od początku ich samoloty latały tak pełne jak dzis. A czy w Locie pracowali fachowcy? Przypuszczam, ze wątpię, skoro dzis krytykuje sie właśnie tych, ktorzy przez lata w Locie pracują. Owi lotowscy fachowcy byli fachowcami, ale w innej rzeczywistości. Nie umieli sie odnaleźć po otwarciu polskiego nieba, a nie było komu ich zastąpić. Kryzys to druga strona medalu. Wszystkie linie lotnicze go odczuły i wszystkie mocno zabolal, tyle ze giganci po prostu ściągnęła pasa, a dla małych linii to bitwa o przetrwanie. Ja mam nadzieje, ze Lot jednak wyjdzie z tego obronna ręka i nie trzeba bedzie sie z nim pożegnać.
maciek_waw
2013-02-25 22:53
Otóż to ssak, też tak myślę. Konkurencja wzrosła, ale nie zapominajmy też o kryzysie ogólnoeuropejskim, przez który ilość pasażerów mocno spadała. Od tego roku powinna być już tylko tendencja wzrostowa.
gosc_505ad
2013-02-25 22:48
LCC latały dużo, dużo wcześniej przed rokiem 2008. Nawet było ich więcej w Polce niż dziś. I wtedy LOT jakoś przynosił zyski i był największym przewoźnikiem w Polsce. Bo wtedy w LOCIE pracowali fachowcy a nie kolesie.
08eaa: ale w żadnym innym piecioleciu nie było takiej konkurencji. Oczywiście duża cześć ruchu LCC to pasażerowie nowi, ale sporo z nich to ludzie, ktorzy kiedyś polecieliby Lotem, tyle ze teraz za te same pieniądze latają wiecej.