Nowy ILS w Katowicach-Pyrzowicach
Nowy ILS juz funkcjonuje!
,W Międzynarodowym Porcie Lotniczym Katowice w Pyrzowicach oddano do użytku nowy system wspomagania lądowania przy ograniczonej widzialności ILS (Instrument Landing System) THALES 420. Jest to urządzenie kategorii pierwszej, czyli prowadzące od granicy zasięgu do wysokości 60 m (200 stóp) nad płaszczyzną drogi startowej przy widzialności (RVR - runway visual range) 800 m (2400 stóp). Aktualnie jest to najnowocześniejszy tego typu system funkcjonujący na polskich lotniskach. Koszt inwestycji zrealizowanej przez Polską Agencję Żeglugi Powietrznej wyniósł 3 mln zł. (...)"
Źródło: strona MPL Katowice-Pyrzowice
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_746d8
2015-11-22 19:52
Gdańsk ma chyba nowoczesniejszy bo ILS 2 tzn mogą lądować samoloty przy widoczności 420 metrów oddali do użytku w listopadzie 2015 i pułapu widocznosci z samolotu do 30m nad ziemią
a, no o tym nie pomyślałem; a co gorsza, ja miałbym bardziej skomplikowane połączenie z LYS... chyba, że Wizzair otworzyłby coś bezpośredniego, może nawet na lotnisko Lyon Bron :)
botrosie: I jeszcze sie Lufthansa obrazi i pojdzie precz z KTW? I co by zrobil nasz (gosc-)Senator wtedy?
Tylko nie mówcie, że się komuś geografia pomieszała... :)
gral: dla wizza moze byc KrakOwice :)
botros: co ty, dla Wizza to jest Kraków :)
Gratulacje Katowice! Nareszcie! Oby to cacko działo jak najlepiej! marshall: z Twojego ujęcia KTW wyglądają jak jedne wielkie Wizzair`owice. Proponuję właśnie taką nazwę dla tego Portu : Latam z Wizzair`owic! niefajna myśl? :)
Marshall ma rację. W uojczyźnie tylko WAW ma cat.II. A tylko POZ - ILS po obu stronach ;). To że urządzenia np w KRK mogą pracować w cat.II, to nie znaczy że pracują, bo liczy się też ich ustawienie i warunki topograficzne, a także takie rzeczy jak ruch samochodowy na przedłużeniu pasa. Marshall: no z tą cat.III w zachodzniej Europie to przesadziłeś - ma ją zdecydowana mniejszość lotnisk :). Gratulacje dla KTW, no nareszcie - i życzę, żeby działał już bez żadnych problemów :).
marshall
2008-11-07 13:44
Ale podobnie jest z innymi portami. To że urządzenie jest przystosowane do II kategorii nie znaczy że taka kategoria tam występuje. Podobnie jest na innych lotniskach. W KTW mamy teraz możliwość podniesienia kategorii do III ale do tego potrzebne są inne inwestycje: nowa droga startowa, nowe drogi kołowania, lepsze światła na podejściu 27, światła linii centralnej drogi startowej i dróg kołowania... itd...itd... Sam ILS nie wystarczy.
W Krakow Airport na kierunku 25 zainstalowany jest systemem precyzyjnego podejścia do lądowania ILS posiadający potencjalną możliwość pracy w najwyższej II kategorii.
marshall
2008-11-07 13:26
4tech: jak to?? od kiedy ??
no dobra, lotnisko obsługujące większość lotów :)))
marshall: nie tylko WAW ma II kategorie ILS w PL
marshall
2008-11-07 13:05
Chyba że chodziło ci o lotniska w zachodniej Europie, ale tam raczej występuje Cat.III ILS'a.
marshall
2008-11-07 13:03
gral: jak to większość lotnisk?? Przecież w PL tylko WAW ma kat.II i wcale nie jest pierwszej jakości. W KTW ILS jest najnowszy i o to chodziło redaktorowi.
najnowocześniejszy system? przecież większość lotnisk ma Kat. II. Chyba że najnowocześniejszy sytem Kat. I, ale nie wiem czy to powód do dumy.
spider_85
2008-11-07 12:37
Nowy ILS juz funkcjonuje!
,W Międzynarodowym Porcie Lotniczym Katowice w Pyrzowicach oddano do użytku nowy system wspomagania lądowania przy ograniczonej widzialności ILS (Instrument Landing System) THALES 420. Jest to urządzenie kategorii pierwszej, czyli prowadzące od granicy zasięgu do wysokości 60 m (200 stóp) nad płaszczyzną drogi startowej przy widzialności (RVR - runway visual range) 800 m (2400 stóp). Aktualnie jest to najnowocześniejszy tego typu system funkcjonujący na polskich lotniskach. Koszt inwestycji zrealizowanej przez Polską Agencję Żeglugi Powietrznej wyniósł 3 mln zł. (...)"
Źródło: strona MPL Katowice-Pyrzowice