Za Ocean w trzy godziny
Nowy samolot ma pokonać Ocean w trzy godziny - tak czytamy w "Dzienniku". Tak szybka podróż z Londynu do Nowego Jorku będzie możliwa od 2015 roku dzięki amerykańskiej firmie Aerion, która chce wozić ludzi przez ocean ponaddźwiękowymi samolotami pasażerskimi. Maszyny te mają latać z prędkością 1,6 Macha i zastąpią wycofanego pięć lat temu słynnego Concorde'a.
Samolot ten pokona legendarnego Concorde'a, czyli pierwszy naddźwiękowy samolot pasażerski, i sprawi, że wkrótce wszystkie samoloty pasażerskie będą latać szybciej niż dźwięk.
Na razie jednak samolot jest w fazie projektowania. Prototyp ma powstać w 2012, a pierwsze rejsy zaczną się w 2015. I choć technologia poszła do przodu, to dane techniczne Aeriona będą gorsze od starego Concorde'a. Francusko-brytyjska maszyna mogła lecieć o wiele szybciej niż Aerion (2 Ma), a rekord przelotu to dwie godziny i pięćdziesiąt dwie minuty.
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
My tu gadu gadu, a właśnie bankrutuje Sterling.
Ciężko by było utrzymać dyscyplinę:)
najwyraźniej grzesio pragnie dyscypliny tematycznej, oznakowania postów, uporządkowanych wątków, cyferek, literek, statystyk ;-)
Ale to cały urok naszego forum :)
botros, stenus: grzesio głęboko zaniepokojony podjęciem tematyki miłości oralnej w samolotach na trasach transatlantyckich, zauważył był iż nic nie wnoszące dygresje stają się emploi tego forum - ponadto - przez to swoiste diablo offtopiców zdaje się ono na przysłowiowe psy schodzić.
4tech: antek owszem emigrant, ale smietana to jasiu ;-)
A co grzesio napisal, bo nie zdarzylem przeczytac?
a ja komentarza grzesio nie zdążyłem przeczytać... trudno, obejdę się raczej bez niego...
zibero:ale grzesio nie wie kto to jest MOL..-grzesio to taki nasz antek_emigrant vel antek smetana....
grzesio: to nie my, a MOL
notam: świetnie :) Ja zawsze z wielką uwagą słucham i obserwuję safety instructions.
* Komentarz moderatora: naruszenie regulaminu
miras: blow job będzie tylko dla tych, którzy zwracają uwagę na safety instructions przed startem ... :-)
... a tak na serio: mieliśmy już LCC z Europy do Azji oraz Ameryki Płn. a także all business class service [Silverjet, Max Jet itp.] i jakoś te latanie na dalekich trasach szło bardzo kulawo więc nie sądzę żeby nagle wszyscy zaczęli bukować bilety na nadźwiękowca .... jeszcze zależy ile takich maszyn miałoby latać bo jeśli 2-3 to będzie kiszka.
lmajchrowski
2008-10-24 15:06
Tylko czy znajda sie na takie loty chetni jak teraz w klasie biznes spada liczba klientow wiec czy to wypali z taka cena poczekamy zobaczymy
notam: no jak to, w Concordzie bilety były od 5000$ i na pokładzie szampan. A w przypadku tych samolotów, jeśli będzie je eksploatował Ryanair, ma być blow job!
Jestem ciekawy jaki komfort podróży byłby oferowany na pokładzie tego Concorda-bis ? o ile wiem jego poprzednik, oprócz tego, że leciał 2,5 raza szybciej niż inne samoloty to niczym się nie wyróżniał ... poza tym, jeśli tylko cena ropy strzeli któregoś razu znowu tak strzeli w górę jak w minione wakacje to Aerion pójdzie z torbami bo maszynka latajacąca 1,6 M jednak trochę pali :-)
Myślę, że to dobra wiadomość - jeśli FRancy uda się zaopatrzyć w te samoloty, to będą największą linią niskokosztowną nie tylko w Europie, ale i na świecie. Pozostaje teraz tylko oszczędzać pieniądze, żeby w 2015 zafundować sobie przyjmność lotu tym wynalazkiem XXI wieku!!!
Nowy samolot ma pokonać Ocean w trzy godziny - tak czytamy w "Dzienniku". Tak szybka podróż z Londynu do Nowego Jorku będzie możliwa od 2015 roku dzięki amerykańskiej firmie Aerion, która chce wozić ludzi przez ocean ponaddźwiękowymi samolotami pasażerskimi. Maszyny te mają latać z prędkością 1,6 Macha i zastąpią wycofanego pięć lat temu słynnego Concorde'a.
Samolot ten pokona legendarnego Concorde'a, czyli pierwszy naddźwiękowy samolot pasażerski, i sprawi, że wkrótce wszystkie samoloty pasażerskie będą latać szybciej niż dźwięk.
Na razie jednak samolot jest w fazie projektowania. Prototyp ma powstać w 2012, a pierwsze rejsy zaczną się w 2015. I choć technologia poszła do przodu, to dane techniczne Aeriona będą gorsze od starego Concorde'a. Francusko-brytyjska maszyna mogła lecieć o wiele szybciej niż Aerion (2 Ma), a rekord przelotu to dwie godziny i pięćdziesiąt dwie minuty.