Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gral:czy twój koment.nie miał tutaj wylądować...?;D
* Komentarz moderatora: spam!
pitterek
2008-09-19 23:29
Czester: sam leciałem na wakacje KTW-GDN w 75r. Z tatą na wczasy do Władysławowa. A pamiętam tylko, że długo jechałem autobusem.
czester: Z tym że nie było tam żadnej ekonomi. Podobnie zresztą jak w PKP i PKS. Również loty międzynarodowe w tamtych czasach były tanie ale tylko dla obywateli PRL. Obcokrajowcy płacili za ten sam bilet wielokrotnie więcej. Był też cały system zniżek.
czester: nawet mniej więcej pamiętam cenę tych krajowych lotów. Przy przeciętnych zarobkach 2000 ówczesnych złotych bilet powrotny krajowy kosztował około 400-500 zł.
desert_eag: piszac o IRL mialem bardziej na mysli to ze Aer Arann lata po IRL za poniadze z dotacji UE...jako dotacje celowe na rozwoj regionow w Irlandii, a ceny biletow sa w miare niskie i dostepne dla"przecietnego" Irlandzkiego Kowalskiego w przeciwienstwie do naszego PLL LOT...przyklad: ORK-BHD cena 9,99Euro...wiec mozna..tylko ze jak zawsze naszemu LO sie nie oplaca...czester: w latach 70' byly tez inne polaczenia bezposrednie z pominieciem WAW np: OSZ-RZE...(Koszalin-Rzeszow),OSZ-KRK,BZG-POZ,BZG-GDN....dzis podobnie lata JetAir..
Dowiedziałem się od rodziców, że za komuny (lata 80'te) latały bezpośrednie samoloty z Krakowa do Szczecina. Koszt był niewiele większy od podróży kuszetką.
desert_eag
2008-09-18 14:26
fbunder: Ok, skoro krócej jest pociągiem - jedź pociągiem! Jeśli jednak krócej i wygodniej jest samolotem to nie dziw się, że jest drożej.
4tech: Raz, że Irlandia to ma dość kiepską sieć kolei, dwa, że kolej ma możliwość pełnienia funkcji lokalnych, trzy, że kolej dojeżdża przeważnie do centrum, podczas gdy samoloty na obrzeża miast, cztery w końcu: musi być jakaś alternatywa! Pewnie kiedyś nas czeka transport lotniczy zbliżony w cenie do kolejowego, ale póki co potrzeby i potencjał każą przewoźnikom wstrzymać się z uruchomieniem takich tras, a ci co już latają dyktują takie ceny.
desert eag samolot jest wygodniejszy pod warunkiem ze podroz jest meczaca pociagiem, ale np. przelot WAW-KRK zajmie Ci dluzej samolotem lub tyle samo co pociagiem, doliczajac dojazdy i odprawy
desert eag samolot jest wygodniejszy pod warunkiem ze podroz jest meczaca pociagiem, ale np. przelot WAW-KRK zajmie Ci dluzej samolotem lub tyle samo co pociagiem, doliczajac dojazdy i odprawy
desert_eag: a dlaczego nie? dlaczego w Irlandii mozna a w Polsce nie??
fbudner: Ja np. na trasie WAW-GDN bardzo czesto widze ceny za 75€ return. To nie jest az tak duzo....a szczegolnie ze ta cena jest czesto dostepna. Nie wiem jak wyglada na innych trasach.
desert_eag
2008-09-18 13:08
Hmm, dlaczego samolot ma kosztować tyle co kolej? W większości wypadków jest o niebo wygodnieszy i szybszy...
po pierwsze polaczenie za co najmniej 300 zl w najlepszej promocji to zadna promocja tylko zdzierstwo, a po drugie zwykle bilety kosztuja znacznie wiecej tj. 400-600 zl. Bilety powinny byc bardziej dostepne i w cenie biletu na pociag tj. ok 100 zl
po pierwsze polaczenie za co najmniej 300 zl w najlepszej promocji to zadna promocja tylko zdzierstwo, a po drugie zwykle bilety kosztuja znacznie wiecej tj. 400-600 zl. Bilety powinny byc bardziej dostepne i w cenie biletu na pociag tj. ok 100 zl
fbudner: Oferta LOT na loty krajowe jest najlepszą z dostępnych (może z małym wyjątkiem - Jet Air). Więc o co chodzi ?
Dlaczego LOT robiąc promocje, nie zrobi atrakcyjnych połączeń krajowych np. po 100 zl brutto w jedną stronę. Przecież to jest absurd, że połączenie krajowe kosztuje więcej niż za granicę.
Taka oferta może być tylko skierowana do pracowników firm latających w celach biznesowych, za których firma płaci. Natomiast dla przecietnego podróznika wypad samolotem np. do Trójmiasta jest drozszy niz tygodniowy pobyt w Tunezji.