×
Zaloguj się

Posiadasz już konto w portalu pasazer.com? Zaloguj się i zacznij korzystać ze swoich przywilejów zarejestrowanego użytkownika.


lub


Fundusze dla lotnisk Szczecin i Koszalin


cezary
cezary
4tech wspominał już o pokoszalińskim lotnisku ale nowa informacja dotyczy także lotniska szczecińskiego. W dniu 24-go lipca marszałek woj. zachodniopomorskiego podpisał umowy na finansowanie 15 priorytetowych inwestycji (poza konkursem). Wsród tych najważniejszych znalazły się: modernizacja linii kolejowej Szczecin-Kołobrzeg z wybudowaniem połaczenia do lotniska Szczecin-Goleniów - 10,35 mln euro (koszt całkowity 13,8 mln euro) oraz uruchomienie lotniska w Zegrzu Pomorskim - 9 mln euro (koszt całkowity 18 mln euro).

25/07/2008 15:55,  
gość_5bab6 - Profil
gość_5bab6
  

cezary - Profil
cezary
  
No to admin sie ucieszy że przynajmniej my dwaj doszliśmy do jakiejś wspólnej konkluzji i bić się nie będziemy.
25/07/2008 23:26  

  
Cezary: co do SZZ to jak najbardziej, z resztą nie mówiłem o nim tylko o budowie/reaktywacji innych lotnisk - ale zobaczymy co będzie z tymi (coraz ambitniejszymi) planami w różnych zakątkach kraju.
25/07/2008 23:21  

cezary - Profil
cezary
  
marecki: po pierwsze jesli chodzi o lotnisko SZZ to całkiem nieźle sobie radzi a unijne fundusze pójdą na poprawę infrastruktury czyli krótko mówiąc modernizację linii kolejowej i dobudowanie 2 km torowiska do lotniska. Wcześniej PKP nie paliła sie na wydanie pieniędzy z własnej kieszeni.

A jeśli chodzi o lotnisko OSZ to 'pażywiom uwidim'. Ciekawe ile czasu zajme ta reaktywacja.
25/07/2008 22:40  

  
piterus/cezary: nie do końca tak jest, że sam fakt współfinansowania przedsięwzięcia ze śrdoków unijnych jest gwarancją sukcesu ekonomicznego inwestycji. A potem jeśli lotnisko nie będzie na siebie zarabiać, trzeba będzie do niego dopłacać ze środków publicznych. Przykładem jest niedawno otwarte nowe węgierskie lotnisko Pécs- Pógany (PEV). Wybudowali obiekt na który - poza sezonowymi lotami czarterowymi na Korfu (małym samolotem) nikt nie lata. Nie ma połączeń Malevu z BUD; próbowali sił Austriacy z VIE, ale zawiesili regularne loty po bardzo krótkim czasie. Efekt: lotnisko stoi w zasadzie puste "od nowości".
25/07/2008 21:53  

cezary - Profil
cezary
  
piterus: Dzięki za pomoc w dyskusji. Oczywiscie że to jest współfinansowane z unijnych pieniędzy nawet w 75 % !!!
Dlatego zacząłem ten wątek.
Unia Europejska nie inwestuje
pieniędzy w byleco i fiubździu, które akurat lokalny samorząd sobie wymyślił... ech...
25/07/2008 17:23  

  
przecież taki samorząd zanim dostanie dotację z unii, musi wykazać, że inwestycja będzie opłacalna, unia nie daje pieniędzy do rzucania w błoto. Zanim zatwierdzi się więc taki zastrzyk gotówki trzeba udokumentować zasadność inwestycji. Po co się tu spierać i licytować na pusto i udowadniać sobie kto ma rację - za argumenty stosując komu co się wydaje. Czy zamknięto w Polsce jakieś lotnisko po 2000 roku? Osobiście mniej bym się czepiał OSZ niż planowanej inwestycji pod Gdynią - babie doły czy jak tam je zwą. Chociaż na to ostatnie też bym się cieszył
25/07/2008 17:16  

cezary - Profil
cezary
  
Boszze drogi..ja swoje ten swoje... a dlaczego koloniści np z Krakowa nie mieliby lecieć na wakacje nad Bałtyk samolotem ? Sądze że rodzice chętnie by dopłacili żeby dzieci leciały wygodnie, szybko i znacznie bezpieczniej nżz kilkanaście godzin autokarem po naszych drogach !
25/07/2008 17:09  

  
cezary: i pasażerami tych Antków były m.in. całe kolonie dofinansowywane z funduszy zakładowych. - dziś nikt nie będzie dokładał do lotów. Jeśli sie nie będzie opłacało - LOT poporstu nie uruchomii tam ani pół rejsu tygodniowo.
25/07/2008 17:02  

cezary - Profil
cezary
  
marecki: życzę Kielcom powodzenia. Ale tutaj rozmawiamy o SZZ i OSZ. Jeśli w trudnych komunistycznych latach z Koszalina rocznie latało ponad 50 tysięcy pasażerów to chyba niezły wynik. Tym bardziej że wtedy latał wyłącznie LOT małymi radzieckimi An-24. Nie było wtedy takich linii jak Ryanair.
25/07/2008 16:58  

  
cezary: raczej realizm - Kielce też są poszkodowane więc był taki jeden, co chciał tam Edgar Intl. Airport wybudować, na szczeście nie zdążył... Poportsu uważam, że każde tego typu inwestycje należy przemyśleć 10 razy zanim się je zrealizuje. I mówie - jeśli REALNE prognozy na rozwój takiego portu są pozytywne - to niech będzie. Jeśli natomiast perspektyw są oparte li tylko na oderwanym od rzeczywistosci optymizmie samorządu - absolutnie jestem przeciw. A sam fakt, że są jakieś dotacje (możliwość ich zdobycia) nie uzasadnia budowy. Bo środki z tych dotacji można zawsze też inaczej spożytkować - PL nie ma nieograniczonej puli środków unijnych na rozbudowywanie się.
25/07/2008 16:52  

cezary - Profil
cezary
  
marecki w okolicy Tatr jest przeciez lotnisko w Popradzie.
25/07/2008 16:48  

cezary - Profil
cezary
  
marecki: prezentujesz typowo polskie malkontenctwo. Trzeba myśleć pozytywnie. Rejon dawnych województw koszalińskiego i słupskiego jest trochę poszkodowany w dobrym dostepie do lotniska. Nie chodzi tylko o Koszalin i Kołobrzeg ale np Świdwin, Białogard, Szczecinek, Miastko, Słupsk, Darłowo, Sławno. Wierzę że skoro już są fundusze to wszystko sie powiedzie.
Natomiast na lotnisko Szczecin-Goleniów chętnie dojade PKP zamiast zostawiać samochód na parkingu.
25/07/2008 16:40  

  
cezary: okej, jeśli lotnisko będzie zarabiać - NIE MA PROBLEMU, trzeba się cieszyć. Tylko znając naszą gospodarkę i działania samorządów, najpierw wybudują, zmodernizują a potem zacznie się gadanina, kto pozwolił na wyłożenie milionów euro na inwestycje z góry skazaną na straty. No ale zobaczymy.
25/07/2008 16:32  

  
cezar-y:LOTem nie LOTom...hehe
25/07/2008 16:31  

  
marecki: i jeszcze jedno...nie latano wtedy B737,ATR72,E70...wyniki jakie podalem osigano na samolocie AN24... a RZE byl tylko sezonowo...w lecie...
25/07/2008 16:31  

cezary - Profil
cezary
  
marecki: chodzi nie tylko o ruch krajowy. Wolałbyś się tłuc na wakacje do Kołobrzegu kilkanascie godzin PKP czy dolecieć w godzinę ? Poza tym niemieccy kuracjusze mogą być zainteresowani łatwym dotarciem do sanatoriów nad Bałtykiem i w Połczynie Zdroju. .
25/07/2008 16:28  

  
marecki: w 1979 OSZ 85 853 pasażerów, a w latach 1986-1991 średnio 50-55 tys. pasażerów, i to tylko w ruchu krajowym..na rejsach OSZ-WAW-OSZ,OSZ-RZE-OSZ.....czyli chyba wiecej niz dzis obsluguja nie ktore lotniska w PL ...tyle za komentarz po co lotnisko w OSZ....
25/07/2008 16:23  

  
4tech: ja raczej jestem zwolennikiem poprawy infrastruktury dojazdowej do istniejących portów - szybka kolej (gdyby istaniała oczywiście) pokonywałaby odcinek Koszalin-Goleniów w ciągu ok. 45 minut itd. Uważam, że niesione ambicjami lokalnych samorządów plany budowy lotnisk niszowych nie mają szans na powodzenie ekonomiczne poprostu. Moim zdaniem, przy tej siatce lotnisk, która jest brakuje jedynie portu regionalnego na ścianie wschodniej (Lublin, ewentualnie Białystok, choć mam wątpliwości co do tego drugiego) oraz na pewno udaną inwestycją byłoby lotnisko w okolicach Tatr - dlatego, że tam byłby realny popyt na loty.
25/07/2008 16:22  

  
marecki:ja patrze na to troche z innej strony....kod lotniska OSZ.....najblizsze czynne lotniska od Koszalina i calego wybrzeza srodkowego to SZZ-100 km, BZG-194km,GDN 200km z okladem....i te lotnisko jest tam jak najbardziej potrzebne...
25/07/2008 16:17  

  
cezary: wiem, że kiedyś LOT miał w siatce takie połączenia, ale czy w dzisiejszych czasach jest szansa na to to na prawde wątpie. Dziś jest problem z utrzymaniem rejsów krajowych do o wiele wiekszych miast, niż Koszalin. Z kolei na rejsy międzynarodowe z tego lotniska jakoś bym nie liczył.
25/07/2008 16:16  

reklama
reklama
  


Wylot z:

Przylot do:

  • Data wylotu:

  • Data powrotu:

Pasażerowie:

Cel podróży:
  • Data wyjazdu:
  • Data powrotu:

Kraj podróży:

Okazje z lotniska
  • Okazje pasażera
Sprawdź wszystkie