Reaktywacja lotniska Koszalin/Zegrze Pom.
Prezydent Koszalina Mirosław Mikietyński intensywnie zabiega o reaktywację lotniska cywilnego w Zegrzu Pomorskim /k. Koszalina. Inwestycja jest niezwykle istotna dla przyszłości miasta. Biorąc pod uwagę stan dróg krajowych prowadzących do Koszalina i realną szansę ich remontów, lotnisko w Zegrzu Pomorskim może być prawdziwym „oknem na świat” i „motorem” rozwoju gospodarczego miasta. Właśnie zakończył się kolejny etap prac, które mają doprowadzić do jego reaktywacji.
Nieco historii...
Przypomnijmy, że 28 stycznia br. Stowarzyszenie Gmin i Powiatów Pomorza Środkowego (w którym Koszalin jest największą gminą członkowską) wszczęło postępowanie o udzieleniu zamówienia publicznego w trybie dialogu konkurencyjnego na „Wykonanie prac przedprojektowych, studialno – koncepcyjnych i analiz przedinwestycyjnych dotyczących uruchomienia lotniska użytku publicznego w Zegrzu Pomorskim koło Koszalina wraz z wnioskiem o pozyskanie środków z Unii Europejskiej”.
Do 3 marca wpłynęły cztery wnioski o dopuszczenie firm do udziału w dialogu i opracowanie wspomnianej dokumentacji. Były to: Avia Consulting z Austrii, Ove Arup & Partners International Limited z Wielkiej Brytanii, Zeppelin Consulting z Włoch oraz Project Menagement z Irlandii.
Powołana przez SGiPPŚ komisja przetargowa dokonała weryfikacji wniosków, zgodnie z wymaganiami określonymi w ogłoszeniu o zamówieniu. Komisja stwierdziła, że warunki formalne udziału w postępowaniu spełniły dwie firmy: Ove Arup & Partners International Limited i Zeppelin Consulting. To właśnie one 3 kwietnia zostały zaproszone do dialogu konkurencyjnego.
Firmy zaprezentowały wówczas sposób i koncepcję realizacji zamówienia. Do dalszych rozmów wybrano Ove Arup & Partners International Limited Na podstawie przeprowadzonych rozmów ustalony został zakres szczegółowej specyfikacji a po jej opracowaniu Ove Arup & Partners International Limited została zaproszona do złożenia oferty.
Zapisy umowy
Dzisiejsza umowa, (którą ze strony Stowarzyszenia Gmin i Powiatów Pomorza Środkowego podpisują: prezes Zarządu Mirosław Mikietyński oraz Członek Zarządu Grzegorz Lipski, natomiast ze strony Firmy Dariusz Łukasiewicz), zobowiązuje wykonawcę do wykonania:
· Studium wykonalności uruchomienia i funkcjonowania lotniska na nie krócej niż 30 lat,
· Planu generalnego lotniska na 30 lat,
· Raportu oddziaływania na środowisko,
· Opracowania wykonalności instytucjonalnej projektu,
· Wykonania wniosku aplikacyjnego o wsparcie unijne w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2007 – 2013.
· Innych opracowań dodatkowych, niezbędnych do wykonania przedmiotu zamówienia.
Integralną częścią umowy jest Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia.
Umowa bardzo dokładnie precyzuje kwestie wzajemnych obowiązków, warunków płatności, odbioru przedmiotu umowy, praw autorskich, odszkodowań i kar umownych, zabezpieczeń, rękojmi, cesji praw itd.
Termin wykonania i wysokość wynagrodzenia
Wykonawca na przygotowanie poszczególnych zadań ma 240 dni kalendarzowych liczonych od dnia podpisania umowy a więc do 18 marca 2009 roku. Za wykonanie umowy ustalono wynagrodzenie 1 mln 217 tys. 560 złotych brutto. Środki pochodzą z budżetu miasta Koszalina.
Tak więc wybrana podczas dialogu konkurencyjnego Firma Ove Arup & Partners International Limited tak naprawdę sprawdzi, czy reaktywacja lotniska w Zegrzu Pomorskim będzie opłacalną inwestycją. Ma ostatecznie potwierdzić ekonomiczną zasadność tego przedsięwzięcia – w tym zachowanie stabilności finansowej w trakcie eksploatacji. Wymóg posiadania takich analiz i szczegółowych opracowań postawiła Bruksela. Jest to konieczne aby lotnisko otrzymało finansowe wsparcie z Unii Europejskiej.zrodlo:Urzad Miasta Koszalin
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
cezary: wlasnie takiego polaczenia brakuje z pomoza srodkowego:o)
Pod koniec lat 80-tych, chyba w 1987-88 zamiast osobnych lotów WAW-OSP-WAW i WAW-OSZ-WAW zrobiona taka trasę: WAW-OSP-OSZ-WAW. Pamiętam bo sam leciałem ze Słupska z międzylądowaniem do Warszawy. Co ciekawe między lotniskiem Redzikowo koło Słupska a podkoszalińskim Zegrzem jest jakieś 70 km. Jakim cudem samolot leciał dobrą godzinę nie wiem. Może wtedy takie były korytarze powietrzne i zamiast w linii prostej musiał lecieć np nad Piłą ?
margos_pl: w rozkladzie lotow LO do dzisiaj figuruje polaczenie WAW-OSZ..via SZZ....ehhh ten nasz LO...w latach 70' bylo bezposrednie polaczenie OSZ-RZE z pominieciem WAW....zreszta LO latal z OSZ od 1965 bez przerwy az do poczatku lat 90'...byly polaczenia do WAW,RZE, czasowo rowniez w sezonie letnim do KRK i KTW...lataly tez czrtery z WRO, RZE,KRK,KTW a bilety funowaly zaklady pracy.....w latach 80' uruchomiono nawet druga trase z WAW do Slupska.....
marqoos_pl
2008-07-22 22:30
Właśnie nie byłem pewien, czy to był Koszalin czy Kołobrzeg... Jak widać, oba miasta. Tak po zastanowieniu, to jednak macie rację, że Koszalin potrzebuje lotniska żeby się bardziej rozwijać. Może być nawet DUB i STN oraz WAW. Zawsze na poczatek dobre i tyle :).
marqoos:No właśnie napisałem w tym samym czasie co Ty. Taki bus jeździ nadal ale tylko na wybrane loty do Warszawy.
OSZ 03:50 - WAW T:I 06:50 czas podr. 03:00 LO3540/BUS LO3940/E70. I nie ma mil za przejazd autobusem hehehe :)
marqoos: mają nadal :) Busik do SZZ i stamtąd do WAW. A ja jako dziecko leciałem do Koszalina Antkiem (chyba z Krakowa albo z Katowic) i do dzisiaj to mile wspominam (i pamiętam, że stewki zabrały mi pistolet na wodę, ale jak wylądowaliśmy to oddały :)))))) Więc, choćby z sentymentu mówię TAK dla lotniska w OSZ :) Tylko co z tego będzie: FR do STN i DUB i O2 do WAW? :P
disorder
2008-07-22 22:23
marqoos_pl: Na pewno z Kołobrzegu. Kiedyś się zastanawiałem, czy go nie kupić. Kołobrzeg-Szczecin autobusem i do WAW samolotem.
Co prawda z Koszalina i Kołobrzegu jest bus LOTu ale tylko na niektóre loty. W dodatku np na LOT pierwszy poranny do Warszawy z Koszalina trzeba wyjechać o 3:50 w nocy. Natomiast lotnisko w Zegrzu jest około 20 minut jazdy od Koszalina.
marqoos_pl
2008-07-22 22:19
słuchajcie, poprawcie mnie, jeżeli się mylę... Czy LOT jakieś 2-3 lata temu miał w ofercie połączenia z Koszalina, które było połączeniem autobusowym? Coś mi takiego chodzi po głowie... Chyba raz sprawdzałem: Koszalin-Szczecin-Warszawa-Kraków.
cezary: co racja to racja....koszalin zasluguje na lotnisko....:o)
marqoos: tu akurat mocno się mylisz. Kiedyś i z lotniska koszalińskiego i słupskiego były nawet 3 loty dziennie do Warszawy. Oczywiście samolotem An-24. Bardzo brakuje takiego lotniska na środkowym Pomorzu.
marqoos_pl
2008-07-22 21:58
niech budują :)
W sumie dojazd na lotnisko z okolic Koszalina jest dosyć kłopotliwy i długi zarówno do Gdańska, jak i Szczecina... Nie mówiąc już o Warszawie...
margos_pl: akurat w tym rejonie Polski(pomorze srodkowe) brakuje portu lotniczego...najblizsze to SZZ,GDN i BZG..
marqoos_pl
2008-07-22 21:52
nie dało się tego skrócić? Kolejne lotnisko, na które nie będzie chciał nikt latać? Ale w sumie teraz nikt nie chce, a za kilka lat może być inaczej... A, niech robią te nowe lotniska... Nawet i Obice niech tworzą... Jak widać, rozwój "starych" stoi w martwym punkcie, wiec może to coś rozrusza branżę lotniskową w Polsce...
Prezydent Koszalina Mirosław Mikietyński intensywnie zabiega o reaktywację lotniska cywilnego w Zegrzu Pomorskim /k. Koszalina. Inwestycja jest niezwykle istotna dla przyszłości miasta. Biorąc pod uwagę stan dróg krajowych prowadzących do Koszalina i realną szansę ich remontów, lotnisko w Zegrzu Pomorskim może być prawdziwym „oknem na świat” i „motorem” rozwoju gospodarczego miasta. Właśnie zakończył się kolejny etap prac, które mają doprowadzić do jego reaktywacji.
Nieco historii...
Przypomnijmy, że 28 stycznia br. Stowarzyszenie Gmin i Powiatów Pomorza Środkowego (w którym Koszalin jest największą gminą członkowską) wszczęło postępowanie o udzieleniu zamówienia publicznego w trybie dialogu konkurencyjnego na „Wykonanie prac przedprojektowych, studialno – koncepcyjnych i analiz przedinwestycyjnych dotyczących uruchomienia lotniska użytku publicznego w Zegrzu Pomorskim koło Koszalina wraz z wnioskiem o pozyskanie środków z Unii Europejskiej”.
Do 3 marca wpłynęły cztery wnioski o dopuszczenie firm do udziału w dialogu i opracowanie wspomnianej dokumentacji. Były to: Avia Consulting z Austrii, Ove Arup & Partners International Limited z Wielkiej Brytanii, Zeppelin Consulting z Włoch oraz Project Menagement z Irlandii.
Powołana przez SGiPPŚ komisja przetargowa dokonała weryfikacji wniosków, zgodnie z wymaganiami określonymi w ogłoszeniu o zamówieniu. Komisja stwierdziła, że warunki formalne udziału w postępowaniu spełniły dwie firmy: Ove Arup & Partners International Limited i Zeppelin Consulting. To właśnie one 3 kwietnia zostały zaproszone do dialogu konkurencyjnego.
Firmy zaprezentowały wówczas sposób i koncepcję realizacji zamówienia. Do dalszych rozmów wybrano Ove Arup & Partners International Limited Na podstawie przeprowadzonych rozmów ustalony został zakres szczegółowej specyfikacji a po jej opracowaniu Ove Arup & Partners International Limited została zaproszona do złożenia oferty.
Zapisy umowy
Dzisiejsza umowa, (którą ze strony Stowarzyszenia Gmin i Powiatów Pomorza Środkowego podpisują: prezes Zarządu Mirosław Mikietyński oraz Członek Zarządu Grzegorz Lipski, natomiast ze strony Firmy Dariusz Łukasiewicz), zobowiązuje wykonawcę do wykonania:
· Studium wykonalności uruchomienia i funkcjonowania lotniska na nie krócej niż 30 lat,
· Planu generalnego lotniska na 30 lat,
· Raportu oddziaływania na środowisko,
· Opracowania wykonalności instytucjonalnej projektu,
· Wykonania wniosku aplikacyjnego o wsparcie unijne w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2007 – 2013.
· Innych opracowań dodatkowych, niezbędnych do wykonania przedmiotu zamówienia.
Integralną częścią umowy jest Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia.
Umowa bardzo dokładnie precyzuje kwestie wzajemnych obowiązków, warunków płatności, odbioru przedmiotu umowy, praw autorskich, odszkodowań i kar umownych, zabezpieczeń, rękojmi, cesji praw itd.
Termin wykonania i wysokość wynagrodzenia
Wykonawca na przygotowanie poszczególnych zadań ma 240 dni kalendarzowych liczonych od dnia podpisania umowy a więc do 18 marca 2009 roku. Za wykonanie umowy ustalono wynagrodzenie 1 mln 217 tys. 560 złotych brutto. Środki pochodzą z budżetu miasta Koszalina.
Tak więc wybrana podczas dialogu konkurencyjnego Firma Ove Arup & Partners International Limited tak naprawdę sprawdzi, czy reaktywacja lotniska w Zegrzu Pomorskim będzie opłacalną inwestycją. Ma ostatecznie potwierdzić ekonomiczną zasadność tego przedsięwzięcia – w tym zachowanie stabilności finansowej w trakcie eksploatacji. Wymóg posiadania takich analiz i szczegółowych opracowań postawiła Bruksela. Jest to konieczne aby lotnisko otrzymało finansowe wsparcie z Unii Europejskiej.zrodlo:Urzad Miasta Koszalin