×
Zaloguj się

Posiadasz już konto w portalu pasazer.com? Zaloguj się i zacznij korzystać ze swoich przywilejów zarejestrowanego użytkownika.


lub


Polskie lotniska rosną w siłę


Krajowe porty lotnicze w ciągu sześciu miesięcy 2008 r. obsłużyły o 1,26 mln pasażerów więcej niż w roku ubiegłym. Drugie półrocze prawdopodobnie wypadnie jeszcze lepiej. Pomimo iż Polska osiągnęła już największą dynamikę w przyroście ruchu pasażerskiego, to nadal liczba odprawionych pasażerów jest bardzo duża. W pierwszym półroczu tego roku, krajowe lotniska obsłużyły 9,722 mln pasażerów (o 15 % więcej niż w roku ubiegłym). — Taki wynik daje podstawy, by na koniec roku liczba ta sięgnęła 22 mln. Dwa kolejne kwartały wraz z okresem wakacyjnym są zwyczajowo lepsze niż pierwsze półrocze - wyjaśnił Tomasz Dziedzic z Instytutu Turystyki. Według Tomasza Dziedzica, na wyróżnienie zasługuje Warszawa, gdyż ponad 8% wzrost przy niewielkich zmianach w ofercie lotniska, potwierdza dużą intensywność ruchu. W tym roku stolica ma duże szanse na przekroczenie w tym roku 10 mln pasażerów — oznajmił. Natomiast na przykładzie Krakowa z którego wycofał się SkyEurope, widać, że strata głównego przewoźnika przekłada się na stratę ruchu. Dobrze natomiast radzą sobie Pyrzowice, które obsłużyły już ponad 1,1 miliona pasażerów. Bardzo dużo zyskał Poznań (wzrost o 56%) dzięki rozwojowi połączeń sieciowych obsługiwanych głównie przez LOT i Lufthansę (m.in. do Frankfurtu i Monachium). Także Wrocław rośnie w siłę. Swój wzrost zwalnia do 18% Łódź, choć i ona walczy zwiększając ruch czarterowy i szykując nowe połączenia. Źródło: tur-info.pl

10/07/2008 11:24,  
<>

gość_53377 - Profil
gość_53377
  

  
Dzięki wielkie Hamburg!
10/07/2008 23:23  

  
wojtek: Nie, najwczesniej strajk bedzie w ostatni weekend lipcowy. (Jezeli LH i ver.di nie dogadaja sie)
W DE jest to bardzo skomplikowane ze starjkiem. Najpierw musi byc glosownie. Jezeli 75% zatrudnionych wypowie sie za starjkiem to idzie zapytanie do sadu czy wolno im stajkowac i jak dlugo. Tak latwo w DE nie mozna strajkowac. Moim zdaniem chore....ale tak jest. A wiec przed 26.07 strajku w LH nie trzeba sie spodziwac....a wiec kolezanka moze spokojnie leciec :-)
10/07/2008 23:13  

  
Ale jutro nie będzie nic?
10/07/2008 23:07  

  
wojtek: Tak, jezeli sie nie dogadaja w nastepnych dniach, to pod koniec lipca beda ponowne starjki obslugi naziemnej i personelu pokladowego. [stan: 10.07....czytalem dzisiaj w ,,Spiegel-Online´´]
10/07/2008 23:04  

  
OT: Czy Lufthansa planuje kolejny strajk? Słyszał coś ktoś na ten temat? Dostałem od znajomej trudne pytanie - pomóżcie odpowiedzieć :)
10/07/2008 23:01  

  
maciek krk:wtedy nikt juz nie bedzie pamietal ani Ciebie ani ´´lotniska´´ Krakow...
10/07/2008 22:48  

maciek_krk - Profil
maciek_krk
  
paolo-79 :Więc czekam z niecierpliwością na rok 2010-11
10/07/2008 16:03  

  
co do obydwu lotnisk,kazdy kto ma glowe widzi tendencje jaka jest.marshall, jestem spokojny, za 2-3 lata KTW bedzie numer 2w Polsce,a kurnik moze byc co najwiecej zapasowym poligonem dla KTW;)
10/07/2008 16:01  

maciek_krk - Profil
maciek_krk
  
disorder; Nie myśl że wszyscy roba to co ty.
Co do obydwu lotnisk. Poczekamy zobaczymy.
10/07/2008 15:13  

disorder - Profil
disorder
  
Ale jak biedny Maciek_krk ma pracować na lotnisku w KRK? Rozumiem, że wziąć grabki i pograbić trawniki gratis?
10/07/2008 15:07  

  
maciek krk: przestań już pisać o tym że wizz zmniejszy liczbe samolotów z 5 do 4 bo już kilka razy była o tym mowa. Po drugie to bardzo dziwne są Twoje reakcje na krytykę KRK, gdy ktoś pisze negatywnie o twoim ulubionym lotnisku to ty odpowiadasz że w KTW to też jest źle.... może lepiej zajęlibyście się pracą na tym lotnisku i jego rozwojem a nie tylko porównywali się z KTW. W następnym roku oba lotniska zrównają się z liczbą odprawianych pasażerów, a rok 2012, do którego mają się zakończyć największe inwestycje w tych portach, pokaże które lotnisko będzie zapasowe dla drugiego. Czas pokaże....
10/07/2008 15:05  

gral - Profil
gral
  
spider_85: mysle ze juz niedlugo wszystkie linie latajace do Krakowa dopisza sobie w rozkladzie: Kraków/Katowice :P
10/07/2008 14:38  

  
maciek_krk: Mysle, ze nawet mimo braku tego 5tego samolotu W6, zimowe statystyki Ktw nie beda tak mizerne jak te, ktore zapowiadaja sie w Krk ;)
10/07/2008 14:26  

  
we wrześniu będę leciał z KRK to zobaczę to znane lotnisko :)
maciek_krk: Sky trochę namieszał w Kraku, ale może rzeczywiście postawienie na loty biznesowe da poprawę? co potwierdza się na przykładzie Poznania (patrz mój pierwszy post w tym wątku)
10/07/2008 14:12  

maciek_krk - Profil
maciek_krk
  
Ale też przyznam ze taki stan w KRK jest spowodowany przez Pisowskiego chłopczyka( Kamińskiego). Który wogóle nie interesowało lotnictwa i tym samym rozwój lotniska, lecz kasa.
10/07/2008 13:56  

maciek_krk - Profil
maciek_krk
  
Od sezonu zimowego wizz zmniejszy z 5 do 4 bazujących maszyn w Ktw
10/07/2008 13:54  

maciek_krk - Profil
maciek_krk
  
paolo-79 : A ty jak zawsze swoje.
Ciekawy jestem twojej miny jak staty pod koniec roku będą na minimalnym plusie w ktw
10/07/2008 13:47  

  
KRK juz ma permanentny minus co oznacza ze podobnie jak na Ce zero,pax poznaly sie na tym lotnisku.polskie lotniska rosna w sile..poza jednym ;)
10/07/2008 13:37  

  
Na lotnisku w Balicach nie przybywa pasażerów. Nie ma już co marzyć o przyjęciu w tym roku 3,5 mln osób. Będzie dobrze, jeśli podkrakowski port na koniec grudnia w ogóle odnotuje wzrost ruchu pasażerskiego - ocenia "Dziennik Polski".

Taki stan władze portu tłumaczą coraz trudniejszą sytuacją na rynku lotniczym, ale statystyki dowodzą, że lotnisku w Pyrzowicach koło Katowic te warunki nie przeszkadzają w coraz skuteczniejszym doganianiu Balic. W czerwcu tego roku w Międzynarodowym Porcie Lotniczym Kraków-Balice przyjęto lub odprawiono 284 720 osób.

To o 1,29 proc. mniej niż w czerwcu ubiegłego roku. Byłoby jeszcze gorzej, gdyby nie samoloty czarterowe, do których wsiadło o 34 proc. więcej osób niż rok temu. Gdyby nie znacznie większa liczba czarterów (w I półroczu wzrosła o 53 proc.), to w ciągu 6 miesięcy ruch pasażerski w Balicach byłby mniejszy niż rok temu.
Tymczasem w ubiegłym roku to właśnie pierwsze półrocze przyniosło najbardziej dynamiczny wzrost ruchu pasażerskiego. Jeśli powtórzy się sytuacja sprzed roku (pod koniec roku były wtedy gorsze miesiące), to Balice będą miały problemy z utrzymaniem liczby pasażerów z ubiegłego roku (3,07 mln).

Jan Pamuła, prezes MPL Kraków-Balice przyznaje, że skończyły się czasy, gdy o pasażerów nie trzeba było zabiegać. - Do tego dochodzi problem rosnących cen paliwa lotniczego i mocnej złotówki, przez co Kraków - choć nadal modny - nie jest już tak atrakcyjny dla zagranicznych gości - mówi prezes Pamuła.

Podobne zdanie ma Wacław Walicki, dyrektor biura Krakowskiej Izby Turystyki. - Spadek liczby turystów szacujemy na 9-10 proc. To jeszcze nie jest tragedia, bo taki ubytek można nadrobić - twierdzi dyrektor. Jego zdaniem, wyjściem z kryzysu może być obniżenie cen usług turystycznych w Polsce i znalezienie nowych sposobów promocji.
Puls Biznesu
10/07/2008 13:16  

  
Krajowe porty lotnicze w ciągu sześciu miesięcy 2008 r. obsłużyły o 1,26 mln pasażerów więcej niż w roku ubiegłym. Drugie półrocze prawdopodobnie wypadnie jeszcze lepiej.
Pomimo iż Polska osiągnęła już największą dynamikę w przyroście ruchu pasażerskiego, to nadal liczba odprawionych pasażerów jest bardzo duża. W pierwszym półroczu tego roku, krajowe lotniska obsłużyły 9,722 mln pasażerów (o 15 % więcej niż w roku ubiegłym). — Taki wynik daje podstawy, by na koniec roku liczba ta sięgnęła 22 mln. Dwa kolejne kwartały wraz z okresem wakacyjnym są zwyczajowo lepsze niż pierwsze półrocze - wyjaśnił Tomasz Dziedzic z Instytutu Turystyki.

Według Tomasza Dziedzica, na wyróżnienie zasługuje Warszawa, gdyż ponad 8% wzrost przy niewielkich zmianach w ofercie lotniska, potwierdza dużą intensywność ruchu. W tym roku stolica ma duże szanse na przekroczenie w tym roku 10 mln pasażerów — oznajmił. Natomiast na przykładzie Krakowa z którego wycofał się SkyEurope, widać, że strata głównego przewoźnika przekłada się na stratę ruchu. Dobrze natomiast radzą sobie Pyrzowice, które obsłużyły już ponad 1,1 miliona pasażerów.

Bardzo dużo zyskał Poznań (wzrost o 56%) dzięki rozwojowi połączeń sieciowych obsługiwanych głównie przez LOT i Lufthansę (m.in. do Frankfurtu i Monachium). Także Wrocław rośnie w siłę. Swój wzrost zwalnia do 18% Łódź, choć i ona walczy zwiększając ruch czarterowy i szykując nowe połączenia.
Źródło: tur-info.pl
10/07/2008 11:26  

reklama
reklama
  

<>


Wylot z:

Przylot do:

  • Data wylotu:

  • Data powrotu:

Pasażerowie:

Cel podróży:
  • Data wyjazdu:
  • Data powrotu:

Kraj podróży:

Okazje z lotniska
  • Okazje pasażera
Sprawdź wszystkie