Zwrot zaliczki z ITAKI nierealny

Witam W miesiącu styczniu br. przed wybuchem epidemii COVID19 wpłaciliśmy zaliczkę na wycieczkę zagraniczną do Albanii. W związku z obecną sytuacją na świecie i wielką niewiadomą o Albanii ( o pandemii w tamtym regionie, o ich służbie zdrowia itd.) chcieliśmy wycofać naszą zaliczkę lub zmienić ją na voucher do wykorzystania w naszym kraju - bo tu wiemy jak wygląda sprawa z epidemią. Oczywiśicie próba kontaktu i przedłożenie prośby o taką zmianę u naszego operatora wycieczki spełzła na niczym. Loty do Albani zaczynają startować dopiero od jutra. Wczasy mamy od 04.08.2020. To miały być nasze pierwsze takie wakacje z dziećmi od 5 lat a są koszmarem zanim się rozpoczęły. Lot miał być bezpośrednio z Wrocławia do Tirany tymczasem od soboty mamy informację że lot się wydłuży i będzie z międzylądowaniem w Poznaniu. Z małymi dziećmi nie uśmiecha nam się dłuższa podróż i dodatkowe lotnisko co już nas bardzo zniechęca do tego wyjazdu. Poza tym wykupiliśmy dodatkowe ubezpieczenie od kosztów rezygnacji ale w styczniu nie było epidemii i nic złego sie nie działo więc pandemia nie została ujęta w ubezpieczeniu i pomimo dodatkowego ubezpieczenia pozostaliśmy jak zwykle z niczym. Dzisiaj udało mi sie porozmaciaż z biurem Itaka i niestety nie ma żadnej możliwości zwrotu zaliczki ani uzyskania za nią vouchera. Generalnie na 15 dni przed wylotem mamy wpłacić całą kwotę bo jeżeli tego nie uczynimy stracimy zaliczkę. O zwrot po 180 dniach całej kwoty za wycieczkę też będzie niezwykle trudno więc nie mamy co zrobić. W obecnej sytuacji epidemii nie ukrywam że boimy się jechać gdzieś za granicę. Jestem zaskoczona że nie można otrzymać vouchera bo o ile wiem że branża turystyczna przechodzi trudny okres to nie bylo naszą intencją wycofywanie pieniędzy tylko zmiana na inny wariant wycieczki w kraju. Na co też nie ma zgody ITAKI. Uzyskałam informację , że jest za mało czasu na takie ruchy - choć uzmysłowiłam Panu z którym rozmawiałam, że loty do Albanii ruszają dopiero od jutra. To też nie jest argument. Być może nasze wymarzone wczasy będą naszym najgorszym wspomnieniem i nic nie uda się zrobić ale taki opór biura po prostu jest nie w porządku w stosunku do klienta. W tej chwili biuro nie proponuje ze swojej strony nic żeby rozwiązać problem , Nie ma możliwości jakiejkolwiek zmiany a przecież nie może być tak że jesteśmy zmuszeni do wylotu gdzieś gdzie nie jest bezpiecznie z punktu widzenia epidemii a tak się czujemy niestety. Najgorzej boję się o dzieci bo są małe i w maseczce moja 3 - latka nie będzie chciała siedzieć kilka godzin na trzech lotniskach i w dwóch samolotach. I co ja zrobię jak okaże się że ktokolwiek na pokładzie ma wirusa? Na swój koszt będę musiała poddać się kwarantannie w kraju którego nie znam. Nigdy nie wykupię wczasów u tego operatora. NIGDY PRZENIGDY. Uważajcie z tym biurem bo klient jest na spalonej pozycji
14/07/2020 10:37  
gość_28bf8
gość_28bf8 - Profil gość_28bf8
gość_6c061 2020-07-15 13:46   
gość_6c061 - Profil gość_6c061
@gość_28069: zgadzam się
gość_7bc13 2020-07-14 23:10   
gość_7bc13 - Profil gość_7bc13
Nie bardzo rozumiem argument, ze loty do Albanii zaczynaja się jutro, skoro wyjazd jest za 3 tygodnie. Co ma piernik do wiatraka?
Po drugie, od połowy maja było mnóstwo czasu na załatwianie tej sprawy, trzeba było się za to wziąć wcześniej, a nie czekać nie wiadomo na co.
Wreszcie po trzecie i najważniejsze - na czym ci zależy, na bezpieczeństwie swoim i dzieci czy na zaliczce? Bo jeśli ja bym bal się o bezpieczeństwo, to wtedy żadna zaliczka nie miałaby dla mnie znaczenia, zdrowie najważniejsze. A tu wyglada na to, ze górę bierze pazerność, skoro jeśli macie odzyskać zaliczkę to boicie się o zdrowie, ale jeśli zaliczka miałaby przepaść to pojedziecie ryzykować - kupy się to nie trzyma.
gość_28069 2020-07-14 19:15   
gość_28069 - Profil gość_28069
A w którym biurze klient nie jest na spalonej pozycji? Dlatego wszelkie rezerwacje najlepiej jest robic samemu i u źródła, w hotelu, u przewoźnika, w wypożyczalni samochodów. Oczywiście najsensowniej w opcji z płatnością na miejscu. Tyle, ze taka organizacja wyjazdu jest droższa, a ponieważ dla większości cena jest ważniejsza od zdrowego rozsądku, to mamy właśnie takie historie sfrustrowanych rodaków, zdziwionych, ze wyłożonej kasy szybko nie zobaczą.
Moim zdaniem nie należy tez zbytnio się łudzić opłacając jakieś dodatkowe polisy od odwołania wyjazdu, bo one tak naprawdę rzadko kiedy maja zastosowanie, a ubezpieczyciel skrzętnie wykorzysta każdy pretekst do odmowy wypłaty odszkodowania.
gość_3bf5d 2020-07-14 16:16   
gość_3bf5d - Profil gość_3bf5d
takie życie, ryzyko jest trudne do oszacowania czasami
Kup bilet Więcej
Rezerwuj loty
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wypożycz samochód
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska
Okazje pasażera
Reklama