Szansa na rozwój Balic

28 czerwca oficjalnie zasiądzie na stanowisku nowy prezes MPL Kraków-Balice. Podczas 3-letniej kadencji Jan Pamuła chce uczynić z krakowskiego lotniska główny port południowej Polski, Słowacji i Ukrainy - pisze "Puls Biznesu". Przewodniczący rady nadzorczej Paweł Łatacz, powiedział, że na wybór Pamuły na to stanowisko obok wykształcenia duży wpływ miała koncepcja rozwoju portu, jaką zaprezentował w trakcie konkursu. Po pierwsze nowy szef chce przyciągnąć nowych przewoźników m.in. mniejszymi opłatami lotniskowymi. Chce stworzyć lepsza ofertę dla pasażerów biznesowych. Kraków potrzebuje takich turystów, bo ma dobre ośrodki nauki, przemysł i rozwijający się biznes - oznajmił Jan Pamuła. Wpływ na rozwój lotniska ma mieć także strategia rozwoju miasta oraz dynamiczny marketing. Pamuła nie wyklucza także pojawienia się inwestora. Na początek będzie przeprowadzony audyt wewnętrzny, który pozwoli na oszacowanie pilnych zadań. Nigdy nie pracowałem w branży lotniczej, więc mam świeże podejście do tego, co i jak trzeba zmienić. Pomoże mi też doświadczenie menedżerskie wyniesione m.in. z kierowania dużym bankiem, gdzie łączy się zapewnienie optymalnych usług z wynikami finansowymi i podnoszeniem wartości mówił Pamuła. Priorytetem dla Balic jest w tej chwili pozyskanie przewoźnika na miarę utraconego Sky Europe - mówił Włodzimierz Rydzkowski, ekspert ds. lotnictwa z Uniwersytetu Gdańskiego. Obecnie Katowice osiągają lepsze wyniki niż Kraków, bo maja bazę Wizz Air. Pozyskanie takiego przewoźnika będzie jednak bardzo trudna rzeczą. Nie da się też realizować poważnych inwestycji bez dużego kapitału, dlatego trzeba szukać inwestora. Prywatyzacja portów regionalnych jest nieuchronna. Im wcześniej, tym lepiej - tłumaczy Włodzimierz Rydzkowski.
04/06/2008 13:32  
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
paolo-79 2008-06-04 19:37   
paolo-79 - Profil paolo-79
pikus jestes tak maly jak taki wlasnie pikus
pikus 2008-06-04 18:38   
pikus - Profil pikus
ooo, Paolo wrocil ze swoimi durnymi komentarzami, dawaj dalej to sie posmiejemy, jakie jeszcze znasz zwierzeta, zoologies studiujesz?
miras 2008-06-04 17:40   
miras - Profil miras
marian: ale KRK nie, nie ma nic, tylko ma CeZero :) w sensie bazy oczywiście :)
marian 2008-06-04 17:27   
marian - Profil marian
marecki: ale zawsze lepiej mieć tą jedną linię i ''nocne'' czartery niż NIC, więc brawo dla KTW i oby dalej tak było.
marecki 2008-06-04 17:01   
marecki - Profil marecki
paolo-79: cała ta TENDENCJA KTW trzyma się na działalności jednej taniej linii. Jakikolwiek jej krach, lub prosta zmiana jej rynku/strategii, i tendencja przestanie w przypadku tego lotniska istnieć. No chyba że będziemy lecieć na sytatystykach czarterowych; tu KTW i tak wyprzedzają od dawna wszystkie lotniska regionalne, tyle że chyba nie tylko o to chodzi żeby po nocach wozić turystów.
ciutat 2008-06-04 16:59   
ciutat - Profil ciutat
Az wroci jak bedzie miala z czym , czyzby odzyla idea FCOKRK? Tymczasem dosc slabo przedzie Volare z MXP wiec moze byc zamienil stryjek ale coz pozyjemy zobaczymy ...ostatnio Spinetta powiedzial ze dla Az potrzebny jest egzorcysta..
paolo-79 2008-06-04 16:44   
paolo-79 - Profil paolo-79
marecki:czy wiesz co jest wazne jesli patrzy sie w futuro?TENDENCJA.widac zapominasz o tym najwazniejszym zjawisku.KTW no stop trzyma 30%+ co miesiac.Kurnik ma przyrost ujemny.Pablo:boli mnie dzisiaj glowa.Krakow i cala tamta cepelia dookola mi co najwiecej wisi...
marecki 2008-06-04 16:30   
marecki - Profil marecki
paolo-79: se non è possibile. porównaj sobie siatke połączeń i operujących przewożników, i już wiesz dlaczego.
maciek_krk 2008-06-04 15:57   
maciek_krk - Profil maciek_krk
Co do KTW to jak na razie nikt tam z innych linii się nie pcha, A nawet Wizz od sezonu zimowego zmniejszy liczbę swoich a320 z 5 do 4.I statystyki będą mizerne...
Co do KRK to powraca Alitalia od zimy. :)
maciek_krk 2008-06-04 15:51   
maciek_krk - Profil maciek_krk
Paolo-79 tego nikt nie wie, bo za te kilka lat może i być koniec świata ...
tomekk-81 2008-06-04 15:32   
tomekk-81 - Profil tomekk-81
widać u gościa dobrą menadżerkę, jednak na razie to tylko słowa, zobaczymy. Powodzenia dla Krakał!
pablo 2008-06-04 15:23   
pablo - Profil pablo
paolo - aż tak Cię boli KRK !!??
paolo-79 2008-06-04 14:35   
paolo-79 - Profil paolo-79
a za 3 lata,macku krk i janie pamula i psie sabo,glownym portem poludniowej polski bedzie KTW.punto
paolo-79 2008-06-04 14:30   
paolo-79 - Profil paolo-79
po za fatalnym management'em i kurami wokolo lotnisko krakow ma tez krowy.w check in.to tez powinni zmienic...
szot 2008-06-04 14:18   
szot - Profil szot
marecki: masz jak najbardziej rację - obieranie działalności lotniska w oparciu o bazę 1 linii jest bardzo ryzykowne i chyba KRK i ludzie z tego lotniska zauważyli, że dostali pstryczka w noc i mam nadzieję, że nowy zarząd weźnie to pod uwagę i pod rozwagę...
marecki 2008-06-04 14:08   
marecki - Profil marecki
szot: zgadza się, ludzie o szerokich horyzontach są zawsze potrzebni, tylko akurat nie wiem, czy poszukiwanie na siłe następcy Sky Europe jest najlepszym pomysłem - casus NE pokazał, że uzależnienie regionalnego portu nawet z silną marką tylko od 1 przewoźnika i jego strategii biznesowej może mieć niezbezpieczne następstwa; nie jest tajemnicą, że zasadniczym czynnikiem, który wyhamował dynamikę Balic jest właśnie rezygnacja NE (a nie zamknięcie trasy przez Alitalię, czy Malev itd.). Z resztą zobaczymy jaki będzie los KTW, jeśli coś się zmieniłoby w sposobie działania W6 i ograniczyłby ilość połączeń. Baza tak, ale nie opieranie strategii rozwoju lotniska na 1 przewoźniku. KRK powinieen się rozwijać poprzez przyciąganie zróżnicowanych linii, zawrówno tradycyjnych, jak i LCC; wtedy jest zagwarantowana duża stabilność trendów. No i promocje opłat + szybka rozbudowa infraastruktury, bo z tym lotnisko naajbardziej kuleje.
szot 2008-06-04 13:49   
szot - Profil szot
Kraków i krakowskie lotnisko potrzebuje ludzi przede wszystkim z głową na odpowiednim miejscu, ludzi otwartych na pomysły, mobilnych, nie bojących się stawiać czoła wyzwaniom, ludzi myślących perspektywistycznie i miejsmy nadzieję że tym razem tak będzie, chcoć nie wiem czy ktoś kto zasiadał w banku BPH będzie osobą odpowiednią - no może przyda się tu "oświadczenie menedżerskie". Czy pozyskają przewoźnika "na miarę utraconego Sky Europe"? - po pierwsze infrastruktura i o wiele niższe opłaty bo inaczej odlecą kojeni i zostanie jak za dawnych czasów LOT...
maciek_krk 2008-06-04 13:33   
maciek_krk - Profil maciek_krk
28 czerwca oficjalnie zasiądzie na stanowisku nowy prezes MPL Kraków-Balice. Podczas 3-letniej kadencji Jan Pamuła chce uczynić z krakowskiego lotniska główny port południowej Polski, Słowacji i Ukrainy - pisze "Puls Biznesu".
Przewodniczący rady nadzorczej Paweł Łatacz, powiedział, że na wybór Pamuły na to stanowisko obok wykształcenia duży wpływ miała koncepcja rozwoju portu, jaką zaprezentował w trakcie konkursu.

Po pierwsze nowy szef chce przyciągnąć nowych przewoźników m.in. mniejszymi opłatami lotniskowymi. Chce stworzyć lepsza ofertę dla pasażerów biznesowych. Kraków potrzebuje takich turystów, bo ma dobre ośrodki nauki, przemysł i rozwijający się biznes - oznajmił Jan Pamuła.

Wpływ na rozwój lotniska ma mieć także strategia rozwoju miasta oraz dynamiczny marketing. Pamuła nie wyklucza także pojawienia się inwestora. Na początek będzie przeprowadzony audyt wewnętrzny, który pozwoli na oszacowanie pilnych zadań.

Nigdy nie pracowałem w branży lotniczej, więc mam świeże podejście do tego, co i jak trzeba zmienić. Pomoże mi też doświadczenie menedżerskie wyniesione m.in. z kierowania dużym bankiem, gdzie łączy się zapewnienie optymalnych usług z wynikami finansowymi i podnoszeniem wartości mówił Pamuła.

Priorytetem dla Balic jest w tej chwili pozyskanie przewoźnika na miarę utraconego Sky Europe - mówił Włodzimierz Rydzkowski, ekspert ds. lotnictwa z Uniwersytetu Gdańskiego.

Obecnie Katowice osiągają lepsze wyniki niż Kraków, bo maja bazę Wizz Air. Pozyskanie takiego przewoźnika będzie jednak bardzo trudna rzeczą. Nie da się też realizować poważnych inwestycji bez dużego kapitału, dlatego trzeba szukać inwestora. Prywatyzacja portów regionalnych jest nieuchronna. Im wcześniej, tym lepiej - tłumaczy Włodzimierz Rydzkowski.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy