Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
w moim przypadku we fra nie było tak do końca...ale to awaria no i ludzie...tak personel jak i pasazerowie...
buma4: komputery i systemy są zawodne...jak tak kiedyś d...ną w bankach, to kasy nie wypłacimy:) a wracając do LH, to w niedziele mimo sytuacji kryzysowej, personel LH zachowywał się profesjonalnie (w BRU i MUC) i starał się pomóc, na ile było można.
marecki: i to w lufie... Dzięki za info, wyślę jedną reklamacje. Napiszę co wywalczyłem kiedy odpowiedzą. Pozdrawiam
dzisiaj znów system LH ma awarię; mnóstwo lotów od rana jest odwołanych i opóźnionych nawet o kilka godzin.
buma4: mnie się jakoś udało zdążyć w MUC, ale tylko dlatego że następny samolot też miał opóźnienie; ogólnie było zabawnie bo wszystko na piechote wypisywali ręcznie (karty pokładowe). A skoro zagubili ci bagaż, to niezależnie od odszkodowania za opóźnienie, możesz domagać się rekompensaty z tytułu niedostarczenia na czas bagażu do Berlina (w którym, jak piszesz, ostatecznie musiałeś nocować bez bagażu).
marecki: i pewnie ja bylem jego ofiara...a moj bagaz nadal jest...mial dzisiaj dotrzec i jeszcze go nie ma...
tak jak proponuje hamburg: napisz rzeczowo, w czym był problem, podaj numer lotu i okoliczności - a potem sformułuj roszczenie; natomiast co do zwrotu kosztów związanych ze spóźnieniem się na pociąg i noclegiem raczej nie ma szans, gdyż odpowiedzialność jest tu ograniczana kwotowo poprostu z tytułu określonego zdarzenia (opóźnienie, anulacja). Polityka reklamacyjna LH jest okej; raz miałem sytuacje z reklamacją uszkodzonego bagażu i bezproblemowo dostałem zwrot kosztów o które wystąpiłem. Swoją drogą wczoraj na niemieckich lotniskach był ogólny chaos związku z awarią systemu rano - większość samolotów miała opóźnienia, były też anulacje.
buma4: Najpierw napisz jakie byly okolicznosci. (cala histroria) apozniej co oczekujesz. Napisz ze chcesz 250€ lub ten voucher 350€ (bo doleciales do TXL 4h pozniej niz planowales) Mysle ze to samo by ci tez zaproponowali. Trudno mi powiedziec czy do tego by ci zaplacili za hotel....mozna sprobowac...ale watpie.
hamburg: to jeszcze tak formalnie. w tej reklamacji od razu mam napisac swoje roszczenie czy tez czekac co mi zaproponuja?
szot: A chcialo mi sie smiac bo w HAM wyladowalem 30 min wczesniej niz planowalem (via DUS) :-)))))
hamburg: no i właśnie to miałem na myśli :-)
buma4: Musialem kiedys zlozyc reklamacja w LH i calkiem dobrze poszlo. po tygodniu byl telefon i cala sprawa sie wyjasnila :-) Napisz moze pare milych slow na koniec reklamacjii :-)/ szot: Wiem o tych voucherach poniewaz jak wracalem ze spotkania w marcu to do DUS byl overbooking. Pani przebookowala mie via FRA i pytala sie mie czy chce dostac odszkodowanie wysokosci 250€ na konto czy 350€ w formie vouchera na loty w Star Alliance...przed chwila wykozystalem voucher na lot do LWO w OS :-)
a jak te polityke sprawdzic?
Leciałeś Lufą, więc możesz reklamować u Lufthansy. Jeśli odbywałeś lot code-share to możesz wybierać: domagać się odszkodowania u właściwego wykonawcy przewozu(czyli Lufa) albo w linii która sprzedała Ci bilet(czyli Condor). Czasem bywa, że ktoś ma lepszą politykę reklamacyjną. ;)
cos chyba nie doszedlem jeszcze do siebie po tej podrozy...
bagaz zgubila lufa a bilet cupilem w Condorze...
buma4: bagaż zgubił Condor czy Lufthansa?
a wlasciwie, co do tej reklamacji to chyba musze przedstawic pelny obraz...lecialem z ssa do fra condorem a dalej lufa...to gdzie ta reklamacja???
dodam tylko ze bagaz tez zgubili :)
no, tak nasz hamburg coś wie o voucherach :-)
na akrenie bul komunikat anulliren wiec rozumiem ze lot by anulowany a do Berlina dotarlem 4 godziny poxniej. Jak mam sie upomniec o pieniazki...wystarczy rekalamacja do polskiej lufy?dzieki za info, to by bylo super...a jak mam sie o to upo