Anulowany lot

wczoraj wracalem do txl przez fra. Samolot we fra zostal anulowany wiec zmieniono mi godzine odlotu. Finalnie spoznilem sie na pociag z berlina do wawy. Musialem kupic nowy bilet na pociag i zdecydowalem na nocleg. Czy mam szanse na zwrot czesci kosztow? I jeszcze jedno kiedy powiedzialem we frankfurcie za docelowo jade do warszawy i moze w zwiazku z opoznieniem moga mnie tam wyslac, powiedzieli ze nie...czy tak wlasnie jest???
02/06/2008 17:11  
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
buma4 2008-06-03 10:38   
buma4 - Profil buma4
w moim przypadku we fra nie było tak do końca...ale to awaria no i ludzie...tak personel jak i pasazerowie...
marecki 2008-06-03 10:29   
marecki - Profil marecki
buma4: komputery i systemy są zawodne...jak tak kiedyś d...ną w bankach, to kasy nie wypłacimy:) a wracając do LH, to w niedziele mimo sytuacji kryzysowej, personel LH zachowywał się profesjonalnie (w BRU i MUC) i starał się pomóc, na ile było można.
buma4 2008-06-03 10:14   
buma4 - Profil buma4
marecki: i to w lufie... Dzięki za info, wyślę jedną reklamacje. Napiszę co wywalczyłem kiedy odpowiedzą. Pozdrawiam
marecki 2008-06-03 10:03   
marecki - Profil marecki
dzisiaj znów system LH ma awarię; mnóstwo lotów od rana jest odwołanych i opóźnionych nawet o kilka godzin.
marecki 2008-06-02 21:28   
marecki - Profil marecki
buma4: mnie się jakoś udało zdążyć w MUC, ale tylko dlatego że następny samolot też miał opóźnienie; ogólnie było zabawnie bo wszystko na piechote wypisywali ręcznie (karty pokładowe). A skoro zagubili ci bagaż, to niezależnie od odszkodowania za opóźnienie, możesz domagać się rekompensaty z tytułu niedostarczenia na czas bagażu do Berlina (w którym, jak piszesz, ostatecznie musiałeś nocować bez bagażu).
buma4 2008-06-02 21:04   
buma4 - Profil buma4
marecki: i pewnie ja bylem jego ofiara...a moj bagaz nadal jest...mial dzisiaj dotrzec i jeszcze go nie ma...
marecki 2008-06-02 20:07   
marecki - Profil marecki
tak jak proponuje hamburg: napisz rzeczowo, w czym był problem, podaj numer lotu i okoliczności - a potem sformułuj roszczenie; natomiast co do zwrotu kosztów związanych ze spóźnieniem się na pociąg i noclegiem raczej nie ma szans, gdyż odpowiedzialność jest tu ograniczana kwotowo poprostu z tytułu określonego zdarzenia (opóźnienie, anulacja). Polityka reklamacyjna LH jest okej; raz miałem sytuacje z reklamacją uszkodzonego bagażu i bezproblemowo dostałem zwrot kosztów o które wystąpiłem. Swoją drogą wczoraj na niemieckich lotniskach był ogólny chaos związku z awarią systemu rano - większość samolotów miała opóźnienia, były też anulacje.
hamburg 2008-06-02 18:50   
hamburg - Profil hamburg
buma4: Najpierw napisz jakie byly okolicznosci. (cala histroria) apozniej co oczekujesz. Napisz ze chcesz 250€ lub ten voucher 350€ (bo doleciales do TXL 4h pozniej niz planowales) Mysle ze to samo by ci tez zaproponowali. Trudno mi powiedziec czy do tego by ci zaplacili za hotel....mozna sprobowac...ale watpie.
buma4 2008-06-02 18:43   
buma4 - Profil buma4
hamburg: to jeszcze tak formalnie. w tej reklamacji od razu mam napisac swoje roszczenie czy tez czekac co mi zaproponuja?
hamburg 2008-06-02 18:41   
hamburg - Profil hamburg
szot: A chcialo mi sie smiac bo w HAM wyladowalem 30 min wczesniej niz planowalem (via DUS) :-)))))
szot 2008-06-02 18:38   
szot - Profil szot
hamburg: no i właśnie to miałem na myśli :-)
hamburg 2008-06-02 18:37   
hamburg - Profil hamburg
buma4: Musialem kiedys zlozyc reklamacja w LH i calkiem dobrze poszlo. po tygodniu byl telefon i cala sprawa sie wyjasnila :-) Napisz moze pare milych slow na koniec reklamacjii :-)/ szot: Wiem o tych voucherach poniewaz jak wracalem ze spotkania w marcu to do DUS byl overbooking. Pani przebookowala mie via FRA i pytala sie mie czy chce dostac odszkodowanie wysokosci 250€ na konto czy 350€ w formie vouchera na loty w Star Alliance...przed chwila wykozystalem voucher na lot do LWO w OS :-)
buma4 2008-06-02 18:03   
buma4 - Profil buma4
a jak te polityke sprawdzic?
mikerus 2008-06-02 18:00   
mikerus - Profil mikerus
Leciałeś Lufą, więc możesz reklamować u Lufthansy. Jeśli odbywałeś lot code-share to możesz wybierać: domagać się odszkodowania u właściwego wykonawcy przewozu(czyli Lufa) albo w linii która sprzedała Ci bilet(czyli Condor). Czasem bywa, że ktoś ma lepszą politykę reklamacyjną. ;)
buma4 2008-06-02 17:50   
buma4 - Profil buma4
cos chyba nie doszedlem jeszcze do siebie po tej podrozy...
bagaz zgubila lufa a bilet cupilem w Condorze...
szot 2008-06-02 17:46   
szot - Profil szot
buma4: bagaż zgubił Condor czy Lufthansa?
buma4 2008-06-02 17:43   
buma4 - Profil buma4
a wlasciwie, co do tej reklamacji to chyba musze przedstawic pelny obraz...lecialem z ssa do fra condorem a dalej lufa...to gdzie ta reklamacja???
buma4 2008-06-02 17:40   
buma4 - Profil buma4
dodam tylko ze bagaz tez zgubili :)
szot 2008-06-02 17:37   
szot - Profil szot
no, tak nasz hamburg coś wie o voucherach :-)
buma4 2008-06-02 17:36   
buma4 - Profil buma4
na akrenie bul komunikat anulliren wiec rozumiem ze lot by anulowany a do Berlina dotarlem 4 godziny poxniej. Jak mam sie upomniec o pieniazki...wystarczy rekalamacja do polskiej lufy?dzieki za info, to by bylo super...a jak mam sie o to upo
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy