American Airlines promuje połączenie z Krakowem.......wódką.

AA po ogłoszeniu połączenia z Chicago do Krakowa rozpoczął w mediach społecznościowych promocję m.in tego połączenia. W specjalnym spocie występuje Vasu Raja, wiceprezes ds. sieci i siatki połączeń. W części spotu który dotyczy Krakowa, proponuje napicie się wódki z przyjacielem w Krakowie. Kraków to mimo wszystko powoli globalna marka turystyczna. Czy stereotyp o wódce i Polsce to zachęta czy słaba promocja by kupić bilet i odwiedzić Kraków? W tym roku Kraków otrzymał tytuł Europejskiej Stolicy Gastronomii. Oczywiście na stronie AA jest też zakładka o nowych połączeniach w których można zobaczyć co warto zobaczyć w Krakowie. Oto spot zobacz link
17/08/2019 22:02  
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_80448 2019-08-23 22:04   
gość_80448 - Profil gość_80448
Nieważne czy dobrze czy źle ważne że mówią. O reklamie wódki i AA piszą wszędzie. Czyli efekt jest. Ludzie zapamiętali i zauważyli że Amerykanie będą latać do Krakowa.
gość_8b1d0 2019-08-22 13:18   
gość_8b1d0 - Profil gość_8b1d0
Amerykański aktor znany większości jako Dr House,powiedział kiedyś: "Russian vodka is ok if you need to clean the oven. For drinking, it must henceforth be Polish." Więc jednak mamy produkt jak najbardziej znany w świecie, można go teraz zaprosić niech przylatuje AA.
gość_2671f 2019-08-22 11:42   
gość_2671f - Profil gość_2671f
To że jesteśmy kojarzeni z wódką to nie znaczy że tak ma być po wsze czasy. Zmienia się kraj, ludzie, sposób picia , rodzaj spożywanego alkoholu. A tu masz , amerykańskim menadżerom kojarzymy się z wódką. Dla mnie to złe skojarzenie, jak wielu tu pisało stereotypowe
gość_275c0 2019-08-22 10:33   
gość_275c0 - Profil gość_275c0
Stereotypy uciera tez amerykanska Polonia: zacofani ludzie, mentalnosc pozostala w latach XX wieku, nie stroniacy od alkoholu.
Wiec gdzie nie lepiej sie napic wodki jak w tym wlasnie kraju?
gość_fbc81 2019-08-22 09:06   
gość_fbc81 - Profil gość_fbc81
A dlaczego Polska ma się Amerykanom nie kojarzyć z wódka, skoro jest to chyba jedyny polski produkt promowany w Stanach z hasłem, ze polski? Amerykanie generalnie mało wiedza o świecie, on się dla większości z nich kończy na Hawajach. Poza tym, czy my sami jesteśmy wolni od stereotypów? Tez je mamy na temat innych. A cudze stereotypy niejednokrotnie umacniamy, jak choćby swego czasu kampania o polskim hydrauliku i pielęgniarce we Francji - po jej obejrzeniu wrażenie dla Francuza może być jasne - Polak to robol i do tego taki, co zamiast pracować, glownie dba o swój wygląd.
gość_579a1 2019-08-21 21:38   
gość_579a1 - Profil gość_579a1
Ciekawe że amerykańskiej linii Polska kojarzy się z wódką? 30 lat temu wróciliśmy do demokratycznego grona państw a jankesi nadal Nas za pijący Naród uważają.
gość_e462c 2019-08-20 14:45   
gość_e462c - Profil gość_e462c
make - raczej antyreklame. Wejdź na stronę Krakowa. Oni nie są zadowoleni z takiej ,,reklamy". Tak naprawdę to do kogo ta reklama jest skierowana? Amerykanów? Nie piją wódki Amerykańskiej Polonii ? Już bardziej
make 2019-08-20 13:44   
make - Profil make
Nie wiem czy Polacy czują się obrażeni tą reklamą, ja absolutnie nie. Natomiast mnogość publikacji w naszych krajowych mediach na temat tej reklamy jest świetną promocją dla otwieranej trasy American Airlines. Przewinęła się ta wiadomość przez większość portali informacyjnych i gazet. Pewnie w dużej mierze przypadkiem ale efekt uzyskali pewnie o niebo lepszy niż planowali. Ja im kibicuję, marketing na +
gość_f2b7d 2019-08-20 10:27   
gość_f2b7d - Profil gość_f2b7d
Nie wrzucajcie wszystkich turystów do jednego worka. A tym bardziej Amerykanów. Oni wódki czystej nie piją , raczej sporadycznie. Więc ta reklama trafiła kulą w płot. AA po prostu się kompromituje i obraża Polaków
gość_cfd4c 2019-08-19 17:21   
gość_cfd4c - Profil gość_cfd4c
Ja przychylam się do zdania gość_ec29c - ludzie latają na wczasy z bardzo przyziemnych powodów, chcą odpocząć, zrelaksować się, dobrze zjeść, wypić, a to wszystko najlepiej w ładnej dekoracji, potem jeszcze zaliczyć kilka najpopularniejszych miejscówek i turysta zadowolony.
Czy kogokolwiek przekona hasło reklamowe Tel Avivu - "check out the beaches"? No po prostu fantastyczna reklama, ja już kupuję bilety, bo plaże to nie lada gratka. Praga podobnie - kogo do niej ściągnie informacja, że jest tam teatr kukiełkowy?
Ja rozumiem, że każde duże miasto świata marzy o swojej wieży Eiffela, Koloseum czy piramidach, czymś czym można się bezproblemowo i skutecznie reklamować, no ale sorry, znanych na cały świat symboli jest ograniczona ilość, a miast czekających na turystów tysiące, więc siłą rzeczy ciężko o genialną reklamę.
gość_c57a2 2019-08-19 07:20   
gość_c57a2 - Profil gość_c57a2
Dlaczego postawili na wódkę ? Stereotyp w amerykańskiej wersji. Oni myśleniem są sto lat do tyłu. Mam nadzieję że zmienią i przeproszą. Takie to prostackie myślenie o Polakach
gość_cfd4e 2019-08-18 23:40   
gość_cfd4e - Profil gość_cfd4e
ja przyjechać do KRK napić się wodka. Moje kolegi z London kochać KRK to tam dobra tania wodka i można dobrze sie napic. Ludzia w KRK cieszyc się gdy Angielska Pana pić dużo wódka. Można też wsiąść w pociąg i zamiast pic ciagle wodka pojechac zwiedzic Warszawa czy zwiedzić Zakopane
gość_95636 2019-08-18 15:05   
gość_95636 - Profil gość_95636
gość_ec29c - Władze Krakowa są bardzo zdziwione tą formą promocji. A już na pewno nie chcą promować miasta poprzez wódkę. To Budapeszt można by promować poprzez tokaj. A tego AA nie zrobił. Chyba jednak linia wpadła w stereotypy. Polak- pijak.
gość_ec29c 2019-08-18 12:28   
gość_ec29c - Profil gość_ec29c
Brutalna prawda o turystyce jest taka, że ludzie jeżdżą przede wszystkim po to, żeby wypić i zakąsić. Plus ewentualnie fotka na fejsa/insta, niektórzy jeżdżą też, by zapalić zioło.

Dlatego można powiedzieć, że Kraków dostał najlepszą reklamę, bo rejsy statkiem są nudne, bo plaże są "wszędzie" i co niby ludzie mieliby robić na rynku z przyprawami? A napić się wódki można tylko w dobrym miejscu w dobrym towarzystwie...

Moim zdaniem AA może nawet pomóc LOT-owi, bo oni nawet nie jechali ze specjalistami od reklam w windzie, zaś AA profesjonalnie im promuje ich dwie destynacje: Kraków i Budapeszt. W szczególności AA może im pomóc zapełnić samoloty na trasie NY-Budapeszt, zaś rynek Chicago - Kraków może wzrosnąć na tyle, by wyżywić obydwu przewoźników.
gość_e03b5 2019-08-18 00:51   
gość_e03b5 - Profil gość_e03b5
Promocja poprzez wódkę czy krakowskie stroje regionalne to chyba przeszłość. Tak myślałem. A tu proszę. Ciekawe co na to władze Krakowa które promują miasta nowoczesnych technologii. Raczej im w niesmak podejście amerykańskiej linii.
gość_16fea 2019-08-17 22:35   
gość_16fea - Profil gość_16fea
lysypiotr76- no cóż , Amerykanie użyli stereotypu. Pewnie niezbyt fair. pewnie ten spot bardziej skierowany jest Polonię niż Amerykanów chcących zwiedzić piękny Kraków.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy