Zamykanie odprawy krajowej na Okęciu
Pewnie dostaliscie juz ten newsletter:
"Czas odprawy rejsów PLL LOT z Terminalu 2 w Warszawie.
Dbając o Państwa wygodę, oraz najwyższą jakość usług na nowym Terminalu 2 w Warszawie przypominamy, że odprawa rejsów PLL LOT zamykana jest na 30 minut przed rozkładową godziną odlotu samolotu. Dotyczy to również rejsów krajowych, które także odprawiane są z Terminalu 2. Dla Państwa wygody i pewności stawienia się do odprawy przed czasem jej zamknięcia zalecamy, by być obecnym na lotnisku najpóźniej na 1 godzinę przed planowanym wylotem.
Wyjątek stanowią rejsy międzykontynentalne (do Chicago, Nowego Jorku, Toronto i Pekinu), dla których odprawa zamykana jest 40 minut przed planową godziną odlotu. Mając na uwadze kontrole wizowe i paszportowe, szczegółową kontrolę bezpieczeństwa, oraz dużą odległość od stanowisk odpraw do wyjść do samolotów, zalecamy by Pasażerowie powyższych rejsów LOT byli obecni na lotnisku najpóźniej na 2 godziny przed planowanym startem samolotu.
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
Żeby nie otwierać nowego wątku. Jet2.com ogłosiły dzisiaj pierwszą trasę do USA. Samoloty z LBA do EWR będą latały począwszy od 6 listopada. Ceny raczej wysokie. Może kiedyś doczekamy się połączeń LCC za Ocean z polskich lotnisk...
stenus: jest kontrola w tranzycie też w T2 tylko już w osobnej bramce więc nie ma problemów 'czasowych', a cezary ma racje z bezczelnością i głupotą kontrolerów w dawnym TD; dla nich ewentualna torba z zakupami wolnocłowymi to były myślenice... przeglądali się temu jakby w butelce wina mogła pływać mała podwodna bomba:)
Właśnie, hamburg moje doświadczenia braku kontroli security jesli jestem w tranzycie wynikają głównie z lotów przez Niemcy. Ale tak samo było np w czeskiej Pradze. Tak samo było w Dubai.
stenus: A w USA tez nie ma. :-) No ale naprawde nie wiem jak to ma wygladac. Moze przekonam sie tego w lipcu.
hamburg: Moze dla niemcow to jest takie oczywiste, ale juz dla Brytoli nie. U nich jest zawsze kontrola w tranzycie. No chyba, ze na krajowkach w Szkocji nie ma.
stenus: no gdzie naturalnym? Lece przez DUS, MUC, FRA....wychodze z samolotu do termialu....i czekam na nastepny lot i wchodze do samolotu. Po co ta ponowna kontrola bezpieczenstwa? Jezeli w porcie z ktorego wylatuje juz jestm raz kontrolowany....przeciesz w casie loty nie zbuduje sobie bomby aby wziosl ja na poklad drugiej maszyny (bo mi przecisz zabrano w porcie z ktorego wylatywalem *hahahahahaha)
stenus: No i dobrze że jest tak bardzo dobrze. Po prostu cudownie.
cezary: Kontrola bezpieczenstwa w tranzycie jest czyms naturalnym obecnie na lotniskach. Wiec dobrze, ze jest w T2.
hamburg: no przecież piszę że też tego nie rozumiem. Powtarzam przykład: Przylatuję z Rzymu do Terminala T2. Z tego samego terminala lecę np do Krakowa. Czyli lecę tranzytem. Dziwi mnie że będę musiał przejść ponownie przez bramke security.
cezary: heeeeeee????? Ale jak to ma wygladac? Wychodze z rekawa i pan z security pyta sie ,,Kto ma tranzyt?'' i ci co sie zglosza bede proszeni do security?....a pozostali pujda sobie spacerkiem do wyjscia na miasto..... Czy jak to mam sobie wyobrazac?
hamburg: nic na to nie poradzę. Taka informację uzyskałem przed chwilą od Pana z Informacji Lotniska Okęcie. Nr telefonu podałem. Chcesz to zadzwoń i się sam przekonaj. Mnie też to dziwi. Na europejskich lotniskach w tranzycie zazwyczaj nie ma dodatkowej kontroli security.
A czemu musze byc ponownie kontrolowany jak lece trazytem? Przeciesz nie opuszczam terminalu.....ide chyba no nastepnego ,,wyjscia'' do samolotu :-) (Tak przynajmiej jest na kazdym innym lotnisku)
stenus: chciałem opisać najprostszy tranzyt. Tak przy okazaji dowiedziałem się że jeśli będą zakupy zrobione w strefie wolnocłowej w zafoliowanej torbie z paragonem to nie będzie problemu na bramce. W dawnym terminalu krajowym działy się cuda. Kiedyś wiozłem puszkę greckiech chałwy dla kogos jako upominek. Leciałem tylko z podręcznym. Przy wylocie z Aten nie było problemu. Natomiast obsługa security TD Okęcie miała ciężki orzech do zgryzienia.
cezary: sterfa Schengen ma sie nijak do kontroli bezpieczenstwa, tylko do kontroli paszportowej. Nie mieszaj pojec.
Stenus: wg moich informacji nawet jeśli lecisz wewnątrz strefy schengen np z Rzymu przez Okęcie do Wrocławia to i tak trzeba przejść przez bramkę security. Źródło : informacja Lotniskowa Okęcie: +48 22 650 42 20
To jakiś skomplikowany ten tranzyt.
cezary, marecki: na TD to sie nudzilo security, stad tak sparwdzala. A na T2 security jest do wszystkich, wiec juz nie ma z nia takich problemow. marecki: A na tranzytach tez jest osobna security, czy po prostu wychodzisz na terminal z samolotu i idziesz do kolejnej bramki?
marecki: jak ostatnio leciałem były czynne 2 bramki. Jakoś umkneło mi czy sa inne. Jeśli są tylko i wyłącznie dwie to przy dużym natężeniu ruchu faktycznie będą kolejki że ho ho. Dla przykładu w LHR Terminal 1 takich bramek jest chyba 6 i jeśli są akurat czynne 3 to jak się robi kolejka i tłok to natychmiast są otwierane inne.
cezary: Mysle, ze prof. Miodek poparlby obie formy jako poprawne. :o) Ale co sie dziwic, przeciez w SZZ jest mniejszy terminal. :o)
cezary: dawnt TD na Okęciu to odrębna historia; wręcz kultowe miejsce... a w T2 to pewnie też zależy od natężenia ruchu, w tamtym tygodniu rano był koszmar i brak jakiejkolwiek wyobraźni ze strony pracowników lotniska właśnie na etapie security - stąd podejrzewam reakcja LOTu; po przeniesieniu krajowych od czwartku działa już tranzyt, więc sytuacja się zdecydowanie poprawiła przynajmniej w tym zakresie
marecki: mam inne odczucia bo z moich doświadczeń w T2 przejście przez bramki security jest bardzo szybkie. Natomiast skandalicznie powoli i często wręcz po chamsku wobec pasażerów odbywało się to w dawnym warszawskim domestic.