AEA: Punktualność i zgubione bagaże

Europejskie Stowarzyszenie Linii Lotniczych (AEA) opublikowało kolejny raport z danymi dotyczącymi opóźnień i zgubionych bagaży. Okazuje się, że bagaż najczęściej ginął pasażerom British Airways, a największe opóźnienia miały samoloty British Airways i Air Malta. W pierwszym kwartale 2008 roku pasażerowie 29 linii lotniczych stowarzyszonych w AEA nie mogli odnaleźć piętnastu na każdy 1000 bagaży. Najgorzej pod tym względem mieli podróżujący British Airways. W przypadku brytyjskiego przewoźnika ginęło blisko 29 na każde 1000 bagaży. Nie bez znaczenia było tu uruchomienie piątego terminalu na lotnisku Londyn Heathrow. Niewiele lepiej od BA spisywały się służby BMI. W tym przypadku zginęło 22 na każdy 1000 bagaży. Trzecie miejsce od końca przypadło portugalskiej linii TAP Portugal (20,6). W miarę spokojni o swoje torby mogą być pasażerowie Turkish Airlines. Turecki przewoźnik zgubił "jedynie" 4,3 torby na każdy tysiąc sztuk. Na drugim miejscu w tej klasyfikacji znalazła się ukraińska linia Aerosvit (4,4), a na trzecim Air Malta. Linia British Airways nie miała również szczęścia w klasyfikacji opóźnionych lotów. Przypadło jej ostatnie, 29 miejsce zarówno w przylotach i odlotach na trasach krótkich i średnich. Opóźnienia zanotowało 42 procent maszyn przylatujących oraz 38 procent odlatujących. Podobne wyniki w tej klasyfikacji zanotowały linie Air Malta i Finnair. W czołówce znaleźli się natomiast węgierski Malev, czeskie CSA, rumuński Tarom oraz włoska Alitalia. Pasażerowie tych linii mogą liczyć na punktuwalność. Jeśli chodzi o trasy długie to najlepiej z pukntualnością poradziły sobie linie Austrain, Icelandair i SAS w przylotach oraz Malev, CSA i Austrian w odlotach. Na końcu listy znalazły się linie: Aerosvit, Olympic Airways i TAP Portugal. We wszystkich przypadkach o czasie przylatywał tylko co trzeci samolot.
07/05/2008 10:53  
gość_b66f9
gość_b66f9 - Profil gość_b66f9
cezary 2008-05-07 17:45   
cezary - Profil cezary
aynis: w tym artykule prasowym jest pomieszanie z poplątaniem. Fajny dziennikarz to musiał napisać. Raz pisze o procentowej 'zagubialnosci' bagażu a raz ile sztuk gubi linia na tyciąc.
Przeliczyłem sobie i wyszło że BA gubi 29 na tysiąc a LOT 13 na tyciąc.
aynis 2008-05-07 17:28   
aynis - Profil aynis
cezary: w przeglądzie prasy jest inny artykuł, w którym jest napisane ile to LOT zgubił bagaży.
cezary 2008-05-07 17:27   
cezary - Profil cezary
Aynis jak w tych statystykach AEA wypadł LOT ?
cezary 2008-05-07 17:26   
cezary - Profil cezary
No i dobrze że przenieśli. W terminalu 1 LHR może będzie spokojniej.// Aynis jak w tych statystykach wypadł LOT ?
jsg 2008-05-07 17:22   
jsg - Profil jsg
W styczniu (przed otwarciem T5) było wiecej lotow BA: miedzynarodowe i cale krajowki. Zatem duzo polaczen przniesli na T5. Trzebaby sprawdzic statystyki z stycznia.
cezary 2008-05-07 17:17   
cezary - Profil cezary
jsg: starałem się sprawdzić jakieś statystyki dotyczące terminalu 1 LHR. Nie udało mi się, ale zerknąłem na on-line tablicę przylotów i odlotów. BA stanowi jakieś 20 % w porównaniu z BMI oraz innymi liniami STAR Alliance
jsg 2008-05-07 17:06   
jsg - Profil jsg
cezary: po prostu zakwestionowałem bładne stwierdzenie wyciągnięte z przesłanki,że jak kilkadziesiąt osób stoi w BA vs 2 w BMI/LOT to BA musi gubić bagaże. O.
cezary 2008-05-07 17:02   
cezary - Profil cezary
jsg: napisałem tylko to co widziałem. Nie mam zielonego pojecia ile było wtedy w tym terminalu 1 przylotów BA a ile samolotów BMI i LOT
jsg 2008-05-07 16:55   
jsg - Profil jsg
cezary: statystyczne z T1 było wtedy o wiele więcej lotów BA niż BMI i LOT razem wziętych. Zatem Twoje uzasadnienie nie ma sensu.
cezary 2008-05-07 16:45   
cezary - Profil cezary
aynis: wcale mnie to nie zdziwiło. Że BA wypadła tragicznie w rankingu. Szkoda że nie napisałaś jak w tym rankingu wypadł LOT. W styczniu jak przyleciałem na LHR terminal 1 mój bagaż nie doleciał ale spodziewałem się tego bo mój dolot do WAW się opóźnił i jeszcze wtedy w terminalu 1 lotniska Okęcie ledwie dobiegłem do gate bo już było final call i tylko na mnie czekali. Przypuszczałem że bagaż nie zdażą przeładować. I tak się stało. Bez problemu przyleciał kolejnym samolotem i przywieźli do domu.
Ale ja o czymś innym. W hali odbioru bagażu LHR terminal 1 po prawej stronie są 2 punkty obsługi dla zagubionego bagażu. BMI (obsługuje LOT) i BA. Do okienka BMI było nas dwóch. Do okienka British Airways była tasiemcowa kolejka chyba ze 40 osób.
gregory 2008-05-07 16:36   
gregory - Profil gregory
hamburg: raport dotyczy tylko linii-członków tej organizacji. A nimi są tylko linie tzw. tradycyjne, może za wyjątkiem Aer Lingus który jest zrzeszony.
jsg 2008-05-07 16:28   
jsg - Profil jsg
hamburg: to się kiedyś nazywało propaganda sukcesu
hamburg 2008-05-07 16:17   
hamburg - Profil hamburg
A gdzie FRanca???..ktora sie reklamuje tymi fanfarami ze 90% ich lotow jest ON TIME *hahahahahaha*
aynis 2008-05-07 10:54   
aynis - Profil aynis
Europejskie Stowarzyszenie Linii Lotniczych (AEA) opublikowało kolejny raport z danymi dotyczącymi opóźnień i zgubionych bagaży. Okazuje się, że bagaż najczęściej ginął pasażerom British Airways, a największe opóźnienia miały samoloty British Airways i Air Malta.

W pierwszym kwartale 2008 roku pasażerowie 29 linii lotniczych stowarzyszonych w AEA nie mogli odnaleźć piętnastu na każdy 1000 bagaży. Najgorzej pod tym względem mieli podróżujący British Airways. W przypadku brytyjskiego przewoźnika ginęło blisko 29 na każde 1000 bagaży. Nie bez znaczenia było tu uruchomienie piątego terminalu na lotnisku Londyn Heathrow. Niewiele lepiej od BA spisywały się służby BMI. W tym przypadku zginęło 22 na każdy 1000 bagaży. Trzecie miejsce od końca przypadło portugalskiej linii TAP Portugal (20,6).

W miarę spokojni o swoje torby mogą być pasażerowie Turkish Airlines. Turecki przewoźnik zgubił "jedynie" 4,3 torby na każdy tysiąc sztuk. Na drugim miejscu w tej klasyfikacji znalazła się ukraińska linia Aerosvit (4,4), a na trzecim Air Malta.

Linia British Airways nie miała również szczęścia w klasyfikacji opóźnionych lotów. Przypadło jej ostatnie, 29 miejsce zarówno w przylotach i odlotach na trasach krótkich i średnich. Opóźnienia zanotowało 42 procent maszyn przylatujących oraz 38 procent odlatujących. Podobne wyniki w tej klasyfikacji zanotowały linie Air Malta i Finnair. W czołówce znaleźli się natomiast węgierski Malev, czeskie CSA, rumuński Tarom oraz włoska Alitalia. Pasażerowie tych linii mogą liczyć na punktuwalność.

Jeśli chodzi o trasy długie to najlepiej z pukntualnością poradziły sobie linie Austrain, Icelandair i SAS w przylotach oraz Malev, CSA i Austrian w odlotach. Na końcu listy znalazły się linie: Aerosvit, Olympic Airways i TAP Portugal. We wszystkich przypadkach o czasie przylatywał tylko co trzeci samolot.
Kup bilet Więcej
Rezerwuj loty
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wypożycz samochód
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska
Okazje pasażera
Reklama