Gierki Lufthansy-jak „pięciogwiazdkowa” linia z premedytacją traktuje polskich pasażerów

Miałem wraz z rodziną rezerwacje na lot Lufthansy z KRK do MUC na 6 rano. W nocy przed 22.00 dostalem maila informującego o odwołaniu lotu. Za jakiś czas przyszła propozycja alternatywnego lotu, przy czym dla 7-mio letniego dziecka linia zaproponowała przelot samemu inną trasą ! . Propozycja dla reszty rodziny była zupełnie inną trasą z przylotem 6 godzin po przylocie dziecka. Nie otrzymałem żadnej informacji o moich prawach. Korzystając z profilu LH zrezygnowałem z obydwu lotów, na co otrzymałem potwierdzenie i od razu napisałem maila informując o mojej decyzji: rezygnacji z podróży i oczekiwaniu na odszkodowanie zgodnie z przepisami. W ciągu przepisowych 30-tu dni nie otrzymałem żadnej odpowiedzi. W 38 dniu zadzwoniłem na polską infolinię na której poinformowano mnie, że nie zajmują się takimi sprawami i mogę zadzwonić do Niemiec pod warunkiem, że potrafię rozmawiać w jednym z zachodnioeuropejskich języków. Nadmieniam, że bilet został kupiony poprzez polskie call center Lufthansy a więc umowa została zawarta w Polsce. Po dodzwonieniu się do działu reklamacji w Niemczech i wytłumaczeniu tej, wydawałoby się, standardowej sytuacji, po kilkunastu minutach na holdzie, kiedy operator coś z kimś uzgadniał, otrzymałem odpowiedź : „ we are confused with your case”. Następnie Pani zaczęła mnie przepytywać w policyjnym stylu: czy otrzymałem powiadomienie o odwołaniu lotu, czy otrzymałem informację o zmienionym połączeniu, czy na pewno nie skorzystałem z tego połączenia (!). Z rozmowy zrozumialem, że Pani stara się zrzucić winę na mnie ! I okazało się, że rzeczywiście - jej celem było poinformowanie mnie, że nie należy mi się zwrot za bilet i oczywiście żadne odszkodowanie. Dodatkowo, Pani stwierdziła, że lot został odwołany z powodów pogodowych, więc o żadnym odszkodowaniu nie ma mowy. Na moje pytanie skąd dzień wcześniej linia mogła wiedzieć jakie będą warunki pogodowe o 6 rano następnego dnia, Pani podtrzymała swoją wersję, że taki jest zapis w komputerze. Ponieważ to nie pierwszy raz spotykam się z próbą kłamstwa Lufthansy co do powodów odwołania lotu, więc oczywiście w dniu odwołania sprawdziłem operacje na lotnisku - żaden lot poza moim nie był odwołany, na weather.com też jasno widać, że pogoda wtedy była całkowicie normalna. Jestem zbulwersowany jak firma, która szczyci się pięcioma gwiadkami może w tak jawny i bezczelny sposób oszukiwać klientów! Czy ktoś miał podobne doświadczenia?
03/02/2018 10:15  
gość_38460
gość_38460 - Profil gość_38460
gość_ddc66 2019-06-03 18:09   
gość_ddc66 - Profil gość_ddc66
Udało się dodzwonić, ok. 20 minut, ale się udało.
gość_5758b 2018-02-06 02:00   
gość_5758b - Profil gość_5758b
tak, ja miałem dokładnie taki sam problem. Leciałem przez Monachium do polski akurat i na lotnisku okazało sie że ze względów "pogodowych" lot został odwołany. Sprawdziłem na lotnisku i wśród znajomych, wszystkie inne loty lądowały w tym czasie kiedy mój samolot miał lądować. Złożyłem reklamację i czekam na odzew. Zrobiłem screeny ze strony przylotów i odlotów lotniska by udowodnić że pogoda nie była problemem.
Lufthansa bardzo często zwala winę na pogodę w przypadku probemów wszelakich (również z załogą)
Inna sprawa że w powyżej opisanym przypadku powinno się żądac (to obowiązek linii) zapewnienia alternatywy dla wszystkich pasażerów w tym samym rejsie (jesli sa na jednym bilecie), szczególnie dziecku. Rezygnacja z biletu nigdy nie jest dobra, to tylko działanie na ręke liniom lotniczym
gość_33ba3 2018-02-04 10:23   
gość_33ba3 - Profil gość_33ba3
Nigdy nie mialem problemow z LH i nadal jest to dla mnie linia pierwszego wyboru, mnie nie zawiedli ani razu w sytuacjach nawet bardzo awaryjnych.
Jesli opis sytuacji odpowiada prawdzie to jest to dosyc dziwne.
Mi odwolano kilka razy loty badz robiono zmiany, ale zawsze sie przez telefon dogadywalismy i nie bylo niejasnych sytuacji.
Moze trzeba byc w takich sytuacjach stanowczym i sprawiac wrazenie, ze sie wie o swoich prawach? Nie drzec sie i nie robic werbalnej burdy, ale uzywac argumentow i pertraktowac?
gość_18306 2018-02-03 22:38   
gość_18306 - Profil gość_18306
To taki niemiecki ordfnung. Ja musiałem Air Berlinowi wysłać komornika z prawomocnym wyrokiem. Długo to trwało, ale zwindykował wszystko z odsetkami i swoją taksą. A póki co to złóz skargę do ULC-u na Lufthansę. A potem jak nie będa płacić do sądu. Zrsztą sa wyspecjalizowane firmy prawnicze.
gość_ff19a 2018-02-03 11:45   
gość_ff19a - Profil gość_ff19a
LuFH czemu taką linią lecicie?? oddajecie nIemcom darom kasę , na przyszłość koćcie LOT-em :)
Kup bilet Więcej
Rezerwuj loty
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wypożycz samochód
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska
Okazje pasażera
Reklama