Norwegian: Trzy lata na polskim niebie

Tanie norweskie linie lotnicze Norwegian, w kwietniu 2005 roku - dokładnie trzy lata temu, weszły na polski rynek. Pierwszymi polskimi portami, w których wylądowały samoloty Norwegian, były lotniska Warszawa (Okęcie) i Kraków (Balice), obsługiwane w początkowym okresie z częstotliwością trzy razy w tygodniu. Od tego czasu zmieniło się wiele i dziś Norwegian jest jedną z najdynamiczniejszych linii lotniczych w Polsce, oferującą połączenia na czternastu trasach międzynarodowych z Warszawy, trzech z Krakowa oraz po jednej z Gdańska, Szczecina i Wrocławia. W warszawskiej bazie stacjonują dwa samoloty typu Boeing B737-300 i pracuje blisko 100 osób. Opublikowane niedawno przez Urząd Lotnictwa Cywilnego (ULC) dane przewozowe za 2007 rok potwierdzają tempo ekspansji Norwegian na polskim rynku. Łączna liczba pasażerów Norwegian obsłużonych w polskich portach lotniczych wzrosła w 2007 roku o 111%, do 545 tys. Stawia to norweską linię na pierwszym miejscu na liście przewoźników, którzy w ubiegłym roku najszybciej zwiększali przewozy pasażerskie. Warto przypomnieć, że w 2006 roku liczba pasażerów Norwegian na połączeniach do/z Polski wzrosła o 362%, do 258 tys., co dało wówczas największej skandynawskiej taniej linii lotniczej pozycję wicelidera w klasyfikacji najbardziej dynamicznych linii na polskim rynku. W 2007 roku Norwegian uruchomił loty na połączeniach całorocznych: * Warszawa (Okęcie) - Birmingham, * Warszawa (Okęcie) - Paryż (Orly). W sezonie zimowy odbywały się loty z Warszawy do Monachium i Salzburga. Latem 2008 roku będzie można polecieć ze stolicy Polski non-stop dziesięć razy w tygodniu do Oslo, sześć razy w tygodniu do Kopenhagi, pięć razy w tygodniu do Sztokholmu, trzy razy w tygodniu do Bergen oraz dwa razy w tygodniu do Stavanger i Trondheim. Norwegian oferuje także codzienne połączenia przez Oslo do takich norweskich miast jak Bodo, Tromso, czy wspomniane już Bergen, Stavanger i Trondheim. Linie Norwegian rozwijają też siatkę połączeń z polskich portów regionalnych: z Krakowa polecieć można non-stop do Oslo, Stavanger i Sztokholmu, zaś z Gdańska, Szczecina i Wrocławia do stolicy Norwegii. Nowe połączenia Norwegian w 2008 roku to: * Warszawa (Okęcie) - Trondheim, * Warszawa (Okęcie) - Stavanger, * Warszawa (Okęcie) - Split, * Kraków (Balice) - Stavanger, * Wrocław (Strachowice) - Oslo (Gardermoen). "Cieszymy się z pozycji Norwegian w Polsce. Rozwijamy się szybciej od innych, a równocześnie, co wyróżnia nas na tle wielu innych linii, osiągamy dobre wyniki finansowe. W czerwcu pojawi się w naszej warszawskiej bazie trzeci samolot, dzięki czemu będziemy mogli zwiększyć częstotliwość rejsów na ważnych trasach. Coraz bardziej liczymy na pasażerów służbowych. doceniających nas za atrakcyjne, elastyczne taryfy biznesowe. Dla tej grupy klientów liczy się też to, że latamy z wysoką punktualnością i regularnością na główne lotniska, oferujemy dobry serwis i mamy wysoki limit bagażu podręcznego (10 kg)." - powiedział Jarosław Święcki, Dyrektor Generalny Norwegian w Polsce. Linia Norwegian zaczynała od sześciu maszyn, a pierwsze rejsy – 1 września 2002 roku – to były tylko loty krajowe, na zachodnie krańce Norwegii: z Oslo do Stavanger, Bergen, Trondheim i Tromso. W niespełna rok później, bo 5 kwietnia 2003, dodano Hiszpanię i Portugalię, a latem tego roku Norwegian otrzymał zgodę na starty do i z Londynu i Sztokholmu. Łącznie w 2005 roku linia przewiozła 3,3 miliona pasażerów. W 2006 roku ponad 5 milionów, w tym pierwszy milion z i do Warszawy, zaś w 2007 r. już 6,4 mln. Źródło: mojeprzeloty
22/04/2008 22:59  
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
aynis 2008-04-22 23:01   
aynis - Profil aynis
Tanie norweskie linie lotnicze Norwegian, w kwietniu 2005 roku - dokładnie trzy lata temu, weszły na polski rynek. Pierwszymi polskimi portami, w których wylądowały samoloty Norwegian, były lotniska Warszawa (Okęcie) i Kraków (Balice), obsługiwane w początkowym okresie z częstotliwością trzy razy w tygodniu.

Od tego czasu zmieniło się wiele i dziś Norwegian jest jedną z najdynamiczniejszych linii lotniczych w Polsce, oferującą połączenia na czternastu trasach międzynarodowych z Warszawy, trzech z Krakowa oraz po jednej z Gdańska, Szczecina i Wrocławia.

W warszawskiej bazie stacjonują dwa samoloty typu Boeing B737-300 i pracuje blisko 100 osób.

Opublikowane niedawno przez Urząd Lotnictwa Cywilnego (ULC) dane przewozowe za 2007 rok potwierdzają tempo ekspansji Norwegian na polskim rynku. Łączna liczba pasażerów Norwegian obsłużonych w polskich portach lotniczych wzrosła w 2007 roku o 111%, do 545 tys. Stawia to norweską linię na pierwszym miejscu na liście przewoźników, którzy w ubiegłym roku najszybciej zwiększali przewozy pasażerskie.

Warto przypomnieć, że w 2006 roku liczba pasażerów Norwegian na połączeniach do/z Polski wzrosła o 362%, do 258 tys., co dało wówczas największej skandynawskiej taniej linii lotniczej pozycję wicelidera w klasyfikacji najbardziej dynamicznych linii na polskim rynku.

W 2007 roku Norwegian uruchomił loty na połączeniach całorocznych:

* Warszawa (Okęcie) - Birmingham,
* Warszawa (Okęcie) - Paryż (Orly).

W sezonie zimowy odbywały się loty z Warszawy do Monachium i Salzburga.

Latem 2008 roku będzie można polecieć ze stolicy Polski non-stop dziesięć razy w tygodniu do Oslo, sześć razy w tygodniu do Kopenhagi, pięć razy w tygodniu do Sztokholmu, trzy razy w tygodniu do Bergen oraz dwa razy w tygodniu do Stavanger i Trondheim. Norwegian oferuje także codzienne połączenia przez Oslo do takich norweskich miast jak Bodo, Tromso, czy wspomniane już Bergen, Stavanger i Trondheim.

Linie Norwegian rozwijają też siatkę połączeń z polskich portów regionalnych: z Krakowa polecieć można non-stop do Oslo, Stavanger i Sztokholmu, zaś z Gdańska, Szczecina i Wrocławia do stolicy Norwegii.

Nowe połączenia Norwegian w 2008 roku to:

* Warszawa (Okęcie) - Trondheim,
* Warszawa (Okęcie) - Stavanger,
* Warszawa (Okęcie) - Split,
* Kraków (Balice) - Stavanger,
* Wrocław (Strachowice) - Oslo (Gardermoen).

"Cieszymy się z pozycji Norwegian w Polsce. Rozwijamy się szybciej od innych, a równocześnie, co wyróżnia nas na tle wielu innych linii, osiągamy dobre wyniki finansowe. W czerwcu pojawi się w naszej warszawskiej bazie trzeci samolot, dzięki czemu będziemy mogli zwiększyć częstotliwość rejsów na ważnych trasach. Coraz bardziej liczymy na pasażerów służbowych. doceniających nas za atrakcyjne, elastyczne taryfy biznesowe. Dla tej grupy klientów liczy się też to, że latamy z wysoką punktualnością i regularnością na główne lotniska, oferujemy dobry serwis i mamy wysoki limit bagażu podręcznego (10 kg)." - powiedział Jarosław Święcki, Dyrektor Generalny Norwegian w Polsce.

Linia Norwegian zaczynała od sześciu maszyn, a pierwsze rejsy – 1 września 2002 roku – to były tylko loty krajowe, na zachodnie krańce Norwegii: z Oslo do Stavanger, Bergen, Trondheim i Tromso. W niespełna rok później, bo 5 kwietnia 2003, dodano Hiszpanię i Portugalię, a latem tego roku Norwegian otrzymał zgodę na starty do i z Londynu i Sztokholmu. Łącznie w 2005 roku linia przewiozła 3,3 miliona pasażerów. W 2006 roku ponad 5 milionów, w tym pierwszy milion z i do Warszawy, zaś w 2007 r. już 6,4 mln. Źródło: mojeprzeloty
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy