Lot podjął decyzję o losach Centralwings

Polskie Linie Lotnicze Lot zrestrukturyzują swoją spółkę Centralwings, m.in. poprzez skupienie się na połączeniach czarterowych, jako najbardziej perspektywicznych, wynika z czwartkowego komunikatu firmy. "Polskie Linie Lotnicze Lot informują, że trwa proces restrukturyzacji Centralwings, który przewiduje utrzymanie i rozwijanie połączeń czarterowych, jako najbardziej perspektywicznych" - czytamy w komunikacie. Firma podała, że dodatkowo przewiduje się ograniczenie kosztów, rezygnację z najmniej perspektywicznych połączeń regularnych oraz koncentrację na kierunkach najbardziej dochodowych. "Wprowadzany plan restrukturyzacyjny nie wpłynie na realizację już zawartych umów na połączenia czarterowe. Ponadto plany przewidują rozszerzanie oferty czarterowej, czarter mix i nie przewidują rezygnacji z tego segmentu działalności" - czytamy dalej. Z komunikatu firmy nie wynika, czy w przyszłości Lot może chcieć sprzedać swojego "taniego" przewoźnika, czy ewentualnie zlikwidować Centralwings. W środę minister skarbu Aleksander Grad powiedział w wywiadzie dla TVN CNBC Biznes, że Lot powinien "pozbyć się balastu", jakim jest dla niego Centralwings. Już na początku kwietnia nowy prezes spółki Dariusz Nowak informował, że Centralwings powinien zając się głównie lotami czarterowymi. PLL Lot, w którym Skarb Państwa jest dominującym akcjonariuszem, ma w optymistycznym wariancie zadebiutować na GPW na przełomie 2008/ 2009 roku. W pierwszym etapie prywatyzacji oferta publiczna ma się składać z akcji syndyka i części akcji Skarbu Państwa, który po tej transakcji będzie miał 51 proc. walorów Lot. W połowie lutego Ministerstwo Skarbu Państwa (MSP) zawarło z syndykiem masy upadłościowej SAirLines BV porozumienie, dzięki któremu obie strony będą współpracowały przy przygotowaniu pierwotnej oferty publicznej PLL Lot. Obecnie 67,97 proc. akcji LOT-u posiada Skarb Państwa, a 25,1 proc. akcji przewoźnika ma syndyk masy upadłościowej SAirLines BV, które w 1999 roku nabył od Skarbu Państwa szwajcarski holding SAirGroup, właściciel m.in. linii Swissair, które zbankrutowały w 2001 roku. Pozostałe 6,93 proc. walorów to akcje pracownicze. PLL LOT odnotowały 83 mln zł zysku na działalności podstawowej w 2007 roku wobec 43 mln zł straty rok wcześniej i w porównaniu do prognozowanych 70-80 mln zł. Wynik netto nie uwzględniający transakcji sprzedaży LIM za cały rok 2007 wzrósł do 161 mln zł z 32 mln zł w roku 2006 (wzrost o 447 proc.).
17/04/2008 14:00  
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_lena 2008-04-17 16:30   
gosc_lena - Profil gosc_lena
witam wszystkich. Z przerażeniem od miesiąca sladzę forum ściskając bilet do lizbony na czerwiec, oczywiście liniami centralwings i sama nie wiem co myśleć. Czy mój lot ma szanse się odbyć czy mogę zapomnieć o wakacjach? Dodam, że miał to być " mój pierwszy raz"....
aynis 2008-04-17 14:01   
aynis - Profil aynis
Polskie Linie Lotnicze Lot zrestrukturyzują swoją spółkę Centralwings, m.in. poprzez skupienie się na połączeniach czarterowych, jako najbardziej perspektywicznych, wynika z czwartkowego komunikatu firmy.
"Polskie Linie Lotnicze Lot informują, że trwa proces restrukturyzacji Centralwings, który przewiduje utrzymanie i rozwijanie połączeń czarterowych, jako najbardziej perspektywicznych" - czytamy w komunikacie.

Firma podała, że dodatkowo przewiduje się ograniczenie kosztów, rezygnację z najmniej perspektywicznych połączeń regularnych oraz koncentrację na kierunkach najbardziej dochodowych.

"Wprowadzany plan restrukturyzacyjny nie wpłynie na realizację już zawartych umów na połączenia czarterowe. Ponadto plany przewidują rozszerzanie oferty czarterowej, czarter mix i nie przewidują rezygnacji z tego segmentu działalności" - czytamy dalej.

Z komunikatu firmy nie wynika, czy w przyszłości Lot może chcieć sprzedać swojego "taniego" przewoźnika, czy ewentualnie zlikwidować Centralwings.

W środę minister skarbu Aleksander Grad powiedział w wywiadzie dla TVN CNBC Biznes, że Lot powinien "pozbyć się balastu", jakim jest dla niego Centralwings.

Już na początku kwietnia nowy prezes spółki Dariusz Nowak informował, że Centralwings powinien zając się głównie lotami czarterowymi.

PLL Lot, w którym Skarb Państwa jest dominującym akcjonariuszem, ma w optymistycznym wariancie zadebiutować na GPW na przełomie 2008/ 2009 roku. W pierwszym etapie prywatyzacji oferta publiczna ma się składać z akcji syndyka i części akcji Skarbu Państwa, który po tej transakcji będzie miał 51 proc. walorów Lot.

W połowie lutego Ministerstwo Skarbu Państwa (MSP) zawarło z syndykiem masy upadłościowej SAirLines BV porozumienie, dzięki któremu obie strony będą współpracowały przy przygotowaniu pierwotnej oferty publicznej PLL Lot.

Obecnie 67,97 proc. akcji LOT-u posiada Skarb Państwa, a 25,1 proc. akcji przewoźnika ma syndyk masy upadłościowej SAirLines BV, które w 1999 roku nabył od Skarbu Państwa szwajcarski holding SAirGroup, właściciel m.in. linii Swissair, które zbankrutowały w 2001 roku. Pozostałe 6,93 proc. walorów to akcje pracownicze.

PLL LOT odnotowały 83 mln zł zysku na działalności podstawowej w 2007 roku wobec 43 mln zł straty rok wcześniej i w porównaniu do prognozowanych 70-80 mln zł. Wynik netto nie uwzględniający transakcji sprzedaży LIM za cały rok 2007 wzrósł do 161 mln zł z 32 mln zł w roku 2006 (wzrost o 447 proc.).
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy